• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Attack skrev 2012-03-04 14:12:56 följande:
    Hej flickor!!

Undrar om någon har erfarenhet av zonterapi när det gäller att försöka skaffa barn?? Är det lönt att slänga massa pengar på det? Jag har gått hos en innan, och jag vet att han inte vill göra något när man är under behandling för IVF.

Någon som har erfarenhet??

Undrar likaså om akupunktur? Vad är det bra för under behandlingen??

Några frågor som snurrar i huvudet för tillfället:)
    Zonterapi kan ja inte så mkt om men jag vet att akupunktur ska kunna fixa blodflödet i livmodern.
    De sägs att de ska kunna förhindra MF lite,Men de e ganska delade meningar om hur och när akupunkturen ska ske och vad för sorts akupunktur man ska använda sej av.

jag frågade min ivf klinik och dom svarade mej att de är upp till mej hur jag vill göra där.
    Dom tänker inte rekomendera mej att göra de,för dom vill inte få "skulden" om nått händer.
    Akupunktur är inte tillräckligt forskat i vid ivf om ja förstått de rätt.

Jag va jätte nyfiken på de även om jag e sååååå spruträdd,men efter diskuterat de me mina läkare så valde jag att avstå.
    De finns mediciner som kan göra att kroppen  kommer i balans oxå och att blodflödet förändras oh livmoderslemhinnan hållas tjock.
  • hoppfull idag

Hej! Jag testade akupunktur hos dr Nie, en kinesisk kvinna som har väldigt gott rykte i Stockholm. Jag gick dit för att få en ägglossning, men det skedde tyvärr inte under hennes behandling. Jag vet dock många som rekommenderar det, men för mig funkade det inte. Men olika personer kan ju vara mottagliga för olika saker.

Roligt att vara tillbaka i tråden igen! Solig

• joujou
    Csillag skrev 2012-03-04 07:42:44 följande:
    Ge inte upp gumman.
    Jag vet hur dryyyyyg väntan är men när du väl har fått tiden så rullar de igång med stormande fart.
    Nej, jag ger aldrig upp! ;) Men jag har noll tålamod. Huvva! 
    Man går ju bara och väntar på att det ska dimpa ner ett brev i brevlådan.  
  • Csillag

I know the feeling.de e en av anledningarna till att du har oss.stött pepp o sen kan du alltid gapa skälla o gnälla här inne hur mkt man vill.vi tar allt

De bästa rådet ja kan ge dej är läs på allt du kan om både standars ivf och icsi,sprayandet om ni kanske gör de,olika hormonerna,vaggisarna äggplock ET.lusläs allt du hittar och fråga allt du vill veta.ju mer du vet o ju mer förberedd du är,desstu enklare o smidigare tar man sej igenom ivf karusellen.

Jag tyckte ivf karusellen va lite av en dans på rosor då ja kämpat i så många år innan.missuppfatta mej inte,de e ju inget man vill gå igenom men jag e så glad att jag varit så påläst o kunnat så mkt och haft superbra läkare i alla år.det har varit A-O i de här.

De kommer gå jätte bra ska du se.

Snart sitter du där med ett stooooort fint + på stickan och gråter av lycka.

2012 blir vårat år!

joujou skrev 2012-03-04 19:20:12 följande:
    Nej, jag ger aldrig upp! ;) Men jag har noll tålamod. Huvva! 

Man går ju bara och väntar på att det ska dimpa ner ett brev i brevlådan.  

• Csillag

Vi e så glada att du att du e tillbaka gumman

hoppfull idag skrev 2012-03-04 17:16:39 följande:
    Hej! Jag testade akupunktur hos dr Nie, en kinesisk kvinna som har väldigt gott rykte i Stockholm. Jag gick dit för att få en ägglossning, men det skedde tyvärr inte under hennes behandling. Jag vet dock många som rekommenderar det, men för mig funkade det inte. Men olika personer kan ju vara mottagliga för olika saker.

Roligt att vara tillbaka i tråden igen!

• Lillan15

Hej tjejer! Får man hoppa in här?

Sprayar just nu. Hoppas på sprutstart den 8/3.
    Klinik: Falun
    Kan någon lägga till mig i listan? Tack på förhand!    

• sukiojag

hej allihop! jag och min sambo har försökt i snart 5 år och har äntligen fått hjälp. Vi har gjort ett ET, gonal-f, ovitrelle och crinone, och två FET sedan november, det färska fastnade inte, men det frysta slutade i tidigt mf. visserligen bara v 5 men det kändes... är nu på RD 12, sista fet var den 22a feb. Vi började på Sophiahemmet i sthlm men går nu på FertilitetsCentrum. hoppas att det går bra att jag hoppar in här :)

• joujou
    Csillag skrev 2012-03-04 20:46:34 följande:
    I know the feeling.de e en av anledningarna till att du har oss.stött pepp o sen kan du alltid gapa skälla o gnälla här inne hur mkt man vill.vi tar allt
    De bästa rådet ja kan ge dej är läs på allt du kan om både standars ivf och icsi,sprayandet om ni kanske gör de,olika hormonerna,vaggisarna äggplock ET.lusläs allt du hittar och fråga allt du vill veta.ju mer du vet o ju mer förberedd du är,desstu enklare o smidigare tar man sej igenom ivf karusellen.
    Jag tyckte ivf karusellen va lite av en dans på rosor då ja kämpat i så många år innan.missuppfatta mej inte,de e ju inget man vill gå igenom men jag e så glad att jag varit så påläst o kunnat så mkt och haft superbra läkare i alla år.det har varit A-O i de här.

De kommer gå jätte bra ska du se.
    Snart sitter du där med ett stooooort fint + på stickan och gråter av lycka.
    2012 blir vårat år!
    Haha, jag blir nästan gråtmild när jag läser detta! 
    Jag känner ju det, att jag måste skriva av mig och prata med människor som är med om samma sak och genomgår detsamma. Klart jag har mina närmsta vänner som vet om och stöttar, men dom förstår inte riktigt. Doim har barn som blivit till på första försöket, misstag osv. Sen har jag iofs ett par kompisar (alltså som är ett par) som genomgått insemination. Men det går inte att jämföra kan jag tycka! 

Så bra att ni finns kan jag tala om.. :) synd bara att min man inte har någon att prata med om detta. 
    Han har verkligen inte berättat för NÅGON! Jag vill bara skrika ut till hela världen jag. 

Ja, hoppas verkligen på det!!! 

Men hur går det till? Ni en remiss-fråga igen. 
    Om dom på Huddinge nu talat om för mig att remissen är färdigbehandlad. 
    Har den då skickats vidare till olika kliniker nu? Jag fattar ingenting. 
    JAg menar, jag pratade ju med en sköterska på CVL, och hon sa att om vårdgarantin gick igenom (som den ska ha gjort) så skulle vi få tid för infomöte i april! Då vill man ju veta nuuuuu! 
  • Csillag
    Lillan15 skrev 2012-03-04 21:22:16 följande:
    Hej tjejer! Får man hoppa in här?

Sprayar just nu. Hoppas på sprutstart den 8/3.
    Klinik: Falun
    Kan någon lägga till mig i listan? Tack på förhand!    
    Heeeeeej gumman.

Guuu va skoj att du oxå hittat hit!!
    Lägger in dej ikväll om ingen annan gjort de.
    Kram 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012