• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Mandelmumsa skrev 2012-06-12 10:29:00 följande:
    Vad skönt att ni har så många försök kvar! Och även att ni har två knoddar sen förut. Då vet ni att det funkar! :)
    Det är bara mina barn, alltså det är inte min mans biologiska barn så han vill ha flera (eller rättare sagt han vill ha ett eget barn också). ska inte bli mer än 1 till :)

Njae det fungerar liksom inte, fick en infektion av min spiral och det gjorde så att den ena äggledaren är blockerad och den andra visade motstånd när de gjorde en spolning
    Men jag vet att det har fungerat i alla fall :D Pratade med kliniken just nu och de sa att jag inte hinner med ett FET innan de stänger såvida inte min ÄL kommer extremt tidigt denna gång. Annars så blir det nya tag i augusti. Men de sa också att det stod att min högra äggledare visade motstånd när de gjorde spolningen, enligt henne så behövde det inte alls betyda att båda mina äggledare var blockerade som den andra läkaren sa till mig. Hon menade på att eftersom det gör så ont när man spolar när en är blockerad så kan man ha fått kramp i den andra. Så det bådar ju gott. Så kanske lyckas själv under sommaren, är dock skeptisk. Men vem vet, sen vi började med IVF så har vi inte alls haft 6 så ofta och aldrig runt själva äl. Så man kanske ska försöka i sommar istället, hinner ju få ÄL 2 gånger innan vi kan göra nästa försök :) så nu ska jag minsann hålla på med mina försök med akupressur och massage :D
  • LnH
    Odessa skrev 2012-06-12 11:52:48 följande:
    Csillag: håller tummarna för att det kommer gå bra. Vad märkligt att det visar olika hela tiden!

Lnh: tråkigt att det inte gick vägen, akupunktur funkade jättebra för mig! Hoppas det funkar nästa gång!

Jag ska på nytt VUL idag, hoppas allt ser bra ut!
    har du gjort ackupunktur?! Berätta snälla, hjälpte det? Hur ofta gjorde du detta? Mådde du bättre i allmänhet?!
  • LnH

Hmmm hoppas att akupressur är lika bra som akupunktur...man trycker i alla fall på samma punkter men man fokuserar på fötterna. OCH det kan man göra själv när man är hemma så blir inte så dyrt som med ackupunktur. Börjar känna att detta tar alla mina pengar och jag vill lägga pengarna på de barn som jag redan har också. Så i sommar ska jag inte köpa några äl test, inga grav test utan lägga dem pengarna på glass och roliga saker istället :)

Det är så kul att läsa om de som har plussat, det håller hoppet uppe lite i alla fall :)

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-06-14 11:41:01 följande:
    Nyss hemkommen från äggplock.
    Känner mig ledsen och pessimistisk just nu.
    Vill så gärna tro att detta, vårt femte försök, ska lyckas. Men vågar inte.
    Fick ett ägg färre denna gång än förra. 8 ägg av 18 äggblåsor. Känns sådär.
    De ringer imorgon och meddelar hur det ser ut med befruktning.
    Om allt går bra och det finns ett eller två embryon som ser ok ut på lördag så blir det ET då.
    Men jag vågar inte hoppas.
    Just nu känner jag mig ledsen. Vet inte varför. Förmodligen för att det förra försöket sket sig och vi aldrig fick något ET. Så jag vågar inte hoppas allt för mycket denna gång för vi har ju sådana problem med fragmenteringar. 
    De flesta andra verkar ju få ut jättefina embryon som de fryser, men det har aldrig hänt oss.... Det är så märkligt och  jag önskar så att vi kunde få en förklaring till varför just vi har det så. Men det finns inga förklaringar.
    Idag känns det väldigt tungt. 
    Lite uppmuntran: en kompis till mig gjorde IVF, de fick först avbryta för att en äggblåsa växte sig så stor att den störde ut de andra. Nästa gång fick de ut 4 ägg, varav 2 befruktades och inget var av bra kvalitet så båda sattes in och nu har dem tvillingar :) och tydligen så såg de så "illa ut" att de fick en chans på mindre än 10% för att det skulle bli ngt.

Vi fick 60 % chans att det skulle gå bra och det gick inte alls bra...och då såg alla embryon bra ut i princip....så ge inte upp hoppet!
  • LnH
    Csillag skrev 2012-06-14 14:46:27 följande:
    kan uppdatera lite hur de går här hemma för mej.

Senaste  dagarna har de visat pluss på stickorna.
    Tyvärr kom en ordentlig blödning med lite klumpar i,mn jag hoppas att de ska finnas en groda kvar i min magen.
    Testade pluss imorse med så jag försöker att hålla tummarna.

Har nog aldrig varit så långt till ett UL som denna gången!!!! 
    Oj, jag håller tummarna att blödningen inte alls betyder något!!! Kramar!!
  • LnH

vi fick sex förbud från FET dagen och fram tills testdagen..

• LnH

vet inte men efter ET och Fet ska man inte ha sex fram tills testdagen. kan ju bero på att de har varit och petat och det kan nog finnas en infektionsrisk med. Speciellt efter ET då de har varit och stuckit hål osv.

• LnH

och om man ser vad de förbjuder i usa så säger de att man inte ens får ha en orgasm...det är för att då kan livmodern dra ihop sig som i en liten kramp och tydligen ska inte det vara bra. MEN det är i usa de säger detta. om man ser till en "vanlig" grav så har man ju inga förbud direkt och många blir ju gravida utan att veta om det. När jag blev gravid med dottern så visste jag inte om att jag var gravid så jag rökte, drack och hade 6...alltså tills jag fick reda på att jag var gravid såklart. Och då sa min BM att ifall barnet tog skada så tidigt så borde de flesta barn vara skadade i och med att många inte planerar att bli gravida och då är det svårt att leva som man är gravid :)

• LnH

MYOKOM: hmmm jag tror jag la in en länk till en sida där det stod ungefärligt när de fäster och vad som händer...letar upp den och postar den!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012