• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

hehe och det är bara ett av de test jag har tagit som är med morgon urin och det var det andra testet jag tog, det första tog jag vid 9 tiden och hade då varit uppe länge och varit på toa samt druckit latte etc. så det var nog så utspätt :)

Men jag trodde inte att hcg kunde sjunka från en dag till en annan? Skulle kunna förstå om det var extremt svårt att se ifall det var positivt eller negativt men nu var det ju inte så svårt att se, behövde inte vinkla testet eller hålla det mot en lampa för att det skulle synas direkt.

• LnH
    Csillag skrev 2012-05-18 09:55:13 följande:
    Va de FET lr färsk försök du gjorde denna gången?
    Om de va färsk försök kan ju ovirtelle sprutan spöka.
    Va de FET borde de inte va nått som spökar.

Ett pluss är ju ett pluss.
    Sen kan ju kroppen stöta ut ägget, därav dom sätter TD efter viss tid.
    Många plussar precis nån dag innan TD o kroppen sen stöter ut de när de e dags för TD hos läkaren.

Men ditt test va ju inte minsta spöktecken så jag tycker ju att de e märkligt att de skulle ha blivit ett MF av de.
    Precis som du säger så borde hcg nivåerna inte kunna ändras så fort.

Håller tummarna att de ordnar sej, jag håller på ett fiiiiint +
    Om de nu tyvärr skulle gå åt helskutta så hoppas ja verkligen du hinner med ett FET innan sommaren.

Har ni lång väntetid för landstingsförsöken??Hur länge har ni stått i kön?

Kram
    testade ett rfsu testa tidigt och det var toknegativt. Konstigt att hcg gick ur kroppen så snabbt.
    Nej kan inte vara ovitrellen, jag testade neg två eller 3 dagar i rad innan jag fick pluset.

aja då vet jag att jag kan bli gravid :D

Får se vad de säger på måndag. Men har fortfarande ont i ljumskarna, känns underligt. Men känns skönt att det var helt negativt nu, då vet jag i alla fall
  • LnH

Vincentsmamma: usch va tråkigt! Kramar!

Csillag: cystor låter inget kul! Hoppas att de krymper snart!

Själv så har jag nu testat neg i två dagar så det blev en kemisk graviditet. Ska till läkaren idag för att prata om mitt sista frysförsök som vi har råd med att göra privat. Hoppas nu denna överlever och att vi hinner med att sätta in den innan all sommarledighet.
    Sen blir det eventuellt ngt till försök genom landstinget. Vi får se hur mycket jag orkar med. Pratade med mannen och han sa att blir det inga barn så blir det inte, vi har ju ändå dina två barn. Så känns skönt, inte lika mycket press men ja, det här med ivf är sjukt jobbigt. Trodde det skulle vara mindre påfrestande..

• LnH
    nl2012 skrev 2012-05-21 08:25:47 följande:
    Ja detta är jobbigt, både psykiskt & fysiskt. Det är otroligt viktigt med bra stöd från mannen, själv hade jag inte fixat detta annars. Har du många försök kvar via Landstinget, LnH?
    jag har inte gjort något försök via landstinget ännu, har betalat för 2 hela IVF försök samt har gjort ett frysförsök och ska göra ett till så snart jag får det för kliniken. Står i kö för landstinget. Får se när jag får dessa försök och om jag orkar med allt. Blir trots allt inte yngre och har redan två stycken varav den ena är 10 redan.
  • LnH

mmm på ett sätt är det skönt men sen känns det som en press med. Känner att jag måste lyckas nu när vi får så många försök. Men när ska man egentligen säga stopp? För varje misslyckande så känns det jobbigare och jobbigare...

Och det är viktigast för min man att få ett barn. För mig, ja det skulle vara kul men inget måste direkt. För min man är det extremt mycket viktigare för han vill så gärna ha barn..

• LnH
    Csillag skrev 2012-05-21 09:04:23 följande:
    Måste väl ändå kännas "skönt" att din man säger så.
    Jag känner lite så iaf när min man säger så.
    Även om man vill ha fler så vet man ju att mannen ändå stöttar än till 100%.

Hoppas du hinner med innan sommaren,mn borde du inte hinna göra FEt innan??
    De borde du väl kunna köra igång så fort du blöder lr?
    De fick jag om ja ville mn dom rekomenderade mej att vänta en menscykel just för jag har så mkt problem med kroppen i vanliga fall.

Ge inte upp gumman, de ska bli en bebis i din mage!!
    (Haf jag bestämt)
    De vill att man väntar en cykel innan man försöker med FET efter ett ET. För att alla hormoner etc ska gå ur kroppen. Så nästa äl då jag får försöka borde bli i slutet av Juni. Tror det är i Juli som de har sommarstängt. Har inte lyckats googla fram vilka veckor de kommer att ha stängt. Men får väl veta idag. Ska hålla tummarna att vi får ett till försök innan de stänger och detta är det sista privata försök som vi kommer att göra.

Ahh har väl inte gett upp men känns mindre och mindre viktigt för allt tär så mycket på mig och hinner inte leva i nuet och uppskatta det jag redan har. Det måste jag få göra känns det som, allt kan inte gå ut på sprutor, räkna dagar och göra olika tester och UL hela tiden...det känns som om hela livet har satts på hold för att vi håller på med det här. Så ett sista frysförsök och denna sommar ska jag njuta av sommaren med lite rose (hinns nog med innan nästa FET) och en massa grillning och bad med barnen!

När får du veta om cystorna har krympt??? Håller tummar och tår att de krymper super snabbt!
  • LnH

Någon som vet ifall de kollar med vul ifall man har plussat men sedan blöder och testar negativt? Vill ju veta att allt har kommit ut. Ska på min återkoll efter ET idag.

• LnH
    Csillag skrev 2012-05-21 11:50:05 följande:
    Ska tillbaka imon bitti på kontroll för att se ur de går me den.
    jag ska dit idag efter jobbet. Detta besök bokas in när man gör ET och FET. Så då så tar man antingen prov och visar att man är gravid eller så kan man använda besöket för att planera in nästa steg.
    Får hoppas att de tittar så att allt har kommit ut! Vill bara göra det sista försöket privat så att jag kan sluta att tänka på det!
  • LnH

var på kliniken igår och enligt vul så allt bra ut och jag hade redan börjat min nya cykel enligt honom.

MEN eftersom det är sommarledigheter så kanske vi inte hinner med ett FET innan sommaren så då får vi vänta tills i augusti. Det känns så där, jag skulle ringa och kolla ifall de hade öppet fortfarande när jag får min nästa mens, hoppas den kommer tidigare!!! För om den kommer 2 dagar innan så hinner jag med FET och kommer den när den ska så kanske jag hinner med ett till försök och kommer den försent så ja då blir det inget förens efter sommaren. Känns så där måste jag säga.

Men han sa att ja du har ju lyckats att bli gravid även om det inte blev ngt. Så det går frammåt...lätt för honom att säga, det är ju inte hans pengar direkt.

Ahhh finns det ngt jag kan göra för att få mens tidigare???

• LnH
    Fru Bone skrev 2012-05-22 09:59:26 följande:
    Jag fick äta Provera i 10 dagar för att få mens när jag skulle göra FET. När inte FET kunde genomföras fick jag äta dem igen inför IVF för att komma igång snabbare också
    aha, hmmm antar att jag inte får det då jag frågade om jag kunde göra ngt så att mensen kom lite tidigare så att jag kunde hinna med ett FET och då sa läkaren nej...suck!

Har dock läst på en massa sidor från USA och tyskland om att man kan få bindvävs massage för att eventuellt få bort sammanväxningar som är resultat från infektioner. Alltså på äggledarna. Men det finns INGET i sverige. Pratade med en kompis och hon sa att det fungerar ju att få bort olika "adhesions" på andra muskelgrupper så varför skulle det inte fungera på äggledare...
    Så nu ska jag hitta ngn som kan bindvävsmassage och testa detta samt ricinolja (ha som en "inpackning" på magen samt på tampong) innan nästa försök. Tydligen kan detta hjälpa till att läka ut eller ta bort ärrvävnad som finns i kroppen. Som sagt, detta är inte så dyrt och det kan ju inte skada att testa.
    Nu börjar jag ledsna på att bara lägga ut mer och mer pengar, det jag ska testa nu kostar 40 kr på apoteket och bindvävs massage kostar runt 400 kr för en gång, alternativt man köper en instruktions video för 30 USD. Känns som om det är värt att testa i alla fall...
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012