• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Vincents mamma skrev 2012-05-16 07:35:57 följande:
    Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen
    jag testade på rd8 på kvällen och det var TOKBLANKT! Testade för att jag hade fått bruna/röda spottings och förra gången så började jag blöda RD9 och då var också testet blankt och sedan på själva testdagen var det blankt.

I alla fall, ringde kliniken på rd10 (orkade inte jaga dem på helgen) och sa jag blöder kan jag sluta med crinonen det är kladdigt och äckligt när man blöder. De sa nej gör inte det. Så jag köpte ett test för att bevisa att jag inte var gravid och det blev positivt!

Så det går rätt snabbt från neg till pos ifall det är ngt tror jag.
  • LnH

hmmm tog ett test till idag, vet att jag skulle vänta lite längre men nu är jag på rd12 och förra testet togs på rd 10.
    Det på rd10 togs efter 1 te kopp och en stor latte och hade varit på toa 1 timme innan.
    Det på rd12 togs på morgonen direkt när jag gick upp. visst är de lika starka, dvs det borde ju vara lite starkare ifall det var en normal graviditet? Tror fortfarande jag har fått ett missfall. Men har bara ont i ljumskarna neråt benen, det drar och ilar där.
    RD10

RD12

• LnH

äsch fick inte med alla bilder jag tänkt:
    rd10

och rd12

visst är det typ samma styrka på dessa? Vill ju bara veta ifall det var ett missfall och gå vidare...det är LÅNGT tills på måndag då jag ska dit igen!
  • LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 08:33:21 följande:
    På dom övre tycker jag rd 10 ser lite starkare ut men på dom andra tycker jag rd 12 ser lite starkare ut, så jag har ingen aning haha
    haha ja jag vet. därav så tog jag med fler bilder men kanske skulle ha tagit dem i samma ljus men det blev lite svårt för jag var på jobbet första testet och hemma när jag tog det andra...ahhh egentiligen så vet jag ju att jag måste vänta och se men den här vänta är inte kul, känns som om hela ens liv är på "hold" för att man väntar HELA tiden :)
  • LnH
    Odessa skrev 2012-05-16 08:46:24 följande:
    Jag tycker Rd12 ser starkare ut, men det skiljer kanske inte så mycket på två dagar, har för mig att mina inte har visat så pass stor skillnad tidigt heller.
    ahhh får helt enkelt hålla mig tills på måndag då jag ska till kliniken...men denna väntan, den gör mig tokig!!
    Vill ju veta NU!!! Känner mig som mina barn som inte kan vänta på något utan allt ska hända nu nu nu :) får väl använda mantrat som jag ger dem, "du kan inte få allt just nu, ibland måste man vänta"

Tack för era ögon! Och allt stöd!!
  • LnH
    joujou skrev 2012-05-16 09:10:30 följande:
    Kan meddela att jag håller på att kräkas av nervositet! Hörs senare. Kramar!
    Nej inte behöver du vara nervös!! Det kommer att gå jätte bra!!!!
  • LnH

Jazmine: vva kul att höra att du fick postivt på äl stickan!!! Lycka till nästa vecka!!!

Vincentsmamma: ont i ljumskarna har jag med, och jag är ju/var gravid. Har inte testat mera. Antingen testar jag imorgon som är den officiella testar dagen för att se om det är starkare eller så väntar jag tills på måndag då jag sk till läkaren.

Blöder inte alls längre, eller jo, när jag tar crinonen så blöder jag lite, det kommer lite blod på själva appliaktorn men inte så att det syns i trosskyddet. Har även fått molvärk och ont i ljumskarna..MEN tror inte att jag är gravid längre alls. Blödde i 3 1/2 dag och det var klarrött, dock gjorde det inte ont. MEN det var lika länge som jag brukar ha en mens, dock lite mindre än vanlig mens. Men efter ivf och alla sprutor så är kroppen konstig, cykel är inte rubbad men den beter sig underligt. kan inte sätta fingret på vad som är underligt men den är underlig :)

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-18 07:52:05 följande:
    Fast här tror jag inte att det är någon bebis.. :( blanka test och nu har jag börjat få mens värk, den ska komma på måndag och jag brukar alltid ha verk dagarna innan
    vilken RD är du på nu, minnet är kort :S
  • LnH

ahh tror faktiskt inte att jag är gravid längre, det är en känsla i maggropen så att säga.
    Tog ett test igår och det var toknegativt, men det var på kvällen och hade druckt tonvis med vatten, men så snabbt kan väl ändå inte hcg sjunka, jag testade ju postivt på onsdagen, och på torsdagen så kan det ju inte ha sjunkit så mycket att det inte visade ngt eller???

ahhh testar nog imorgon då den officiella testdagen är eller så får jag vänta tills på måndag då jag ska till läkaren. MEN vill ju veta nu att det faktiskt var ett missfall...jag vill INTE vänta tills på måndag. :(

• LnH
    Csillag skrev 2012-05-18 09:39:02 följande:
    Åhh men gumman, Du får tänka så att de just nu är väldigt tidigt o hcg är fortfarande inte så hög så de e inte konstigt om du testar pos på morgon o neg på kvällen.
    Ta ett morron test så ska du se att Plus kommer tillbaka!!

Du lurar dej själv nu gummkan pga att du går o e orolig, vilketja kan förstå du e.
    Men nu blir du ju ännu mer orolig!
    Ta ett gravtest till med morron urin så ska du se de tittar tillbaka.

jag håller alla mina tummar o tår för er så jag hoppas alla visar positivt.
    fast jag är inte så orolig eller så. Vill bara få min teori att jag har fått missfall bekräftad!
    jag vill också veta att jag får göra mitt frysförsök nästa månad och att det inte ligger kvar en massa hcg eller annat så att jag inte får göra det försöket, sedan är det ju uppehåll för sommarledigheter etc...vill ha ett till försök innan de stänger för sommarledigheten!!! Efter det så blir det nog mer väntan ifall det inte leder till Plus för då måste vi vänta på landstingsförsöken...
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012