• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-06-04 17:40:02 följande:
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

GRATTIS!!!!!!!!!!!
  • LnH

Va kul med lite plus i tråden :)

Själv så har jag nästan inte tänkt på IVF på några veckor. Känns inte som om jag vill göra det igen....kan vara att det är så tungt när det inte går vägen dock.

Har börjat med massage och reflexologi/ackupressure. OCH jag känner av mina äggstockar när jag masserar där hon sa att man skulle göra detta...vet inte om det är bra eller dåligt. Men jag hoppas min mens kommer NU helst idag så jag eventuellt hinner med ett FET innan semesterstägningen på SH..men med min tur så blir väl mensen försenad så att jag inte hinner med detta.

• LnH
    Csillag skrev 2012-06-07 08:35:18 följande:
    Åh saknat dej här inne gumman.

Tror de e bra att du känner av äggstockarna.När ja börja me akupunkturen kände jag av spänningar i magen som ja aldrig gjort innan vilket visat sej vara positivt.

Tyvärr vet ja inte va ja ska tro...Funderar på om de e en kemisk graviditet.
    Magen fortfarande svullen o tuttarna växt  mn väldgt lite känningar allt nu.
    Inte en ont i tuttarna längre

Så känns som detta pluss komme gå åt skogen.

Man blir ju inte mindre testberoende när symptomerna försvinner o man närmar sej officiell TD.

Oron smyger på mer o mer.

oppas verkligen verkligen att du hinner med ett FET innan semestern!!
    haha jag fick för mig att jag kanske var gravid utan hjälp, har en massa synliga ådror på bröstkorgen och brösten och det hade jag när jag var gravid men fick missfall (de försvann sedan) men har kommit tillbaka. Så jag köpte ett test. Förstår inte min dragning till CB för de har visat så konstiga saker innan. Men tog ett. Först neg, sen efter 5 min ett svagt plus, sen så blev det efter runt 8 min tunnare och svagare. Så antar att det är ett till spökstreck som de där dumma testen visat så många gånger för mig innan. För när jag tagit dessa och bevisligen varit gravid så har det inte varit någon tvekan alls. Aja hoppas mensen kommer idag eller imorgon så jag hinner med mitt FET...vill verkligen hinna med det innan de stänger i sommar. Önskar att mensen för en gångs skulle kunde vara tidig!!
  • LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-06-07 20:44:12 följande:
    Är det någon annan som lyckats få med sig en skvätt blod i resterande mängden vätska i en Gonal-F-spruta någon gång? Det har aldrig hänt mig tidigare, men idag blev det så, trots att jag gjorde som jag alltid gör och blivit tillsagd att göra, att inte släppa injektionsknappen för än jag har dragit ut sprutan.
    Ändå kom det in blod....
    Som tur är har jag gott om Gonal-F kvar, men nu kommer jag att vara nojjig över att det ska hända igen.
    Träffade verkligen helt fel den här gången och efteråt blödde det bra mycket mer än vad det brukar. Typiskt!  
    jag har fått så, betydde att jag (eller mannen) hade träffat lite fel och träffat ett blodkärl. Han sa oj...inte det man vill höra när man inte vågar ta sprutor själv och sitter och blundar! Men det var inget farligt sa dem till mig men att jag skulle inte ta där igen dock.
  • LnH

Behöver lite hjälp. Efter ett ET, som har misslyckats, har er mens strulat då och varit sen? Jag fick ju plus och tidigt missfall (började blöda på RD9) och det var som en vanlig mens och när jag var inne och kollade på kliniken sa de att jag redan hade påbörjat en ny cykel. MEN jag skulle ha haft min mens i fredags eller allra senast i lördags men den har liksom inte kommit ännu. Fick en liten blodblandad flytning igår men inget mer alls. Nu hinner jag definitivt inte med ett till FET innan sommarstägningen :( DUMMA mens!

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-06-11 09:19:03 följande:

Usch, har haft en hemsk rethosta inatt och varit uppe två gånger och hostat så jag nästan kräkts.

Tror ni man kan hosta sönder äggblåsor? Dum fråga kanske men blir lite orolig.... Tar ju sista hormonsprutan idag så de är ju ett rätt många och stora just nu.

Nej det tror jag inte att man kan göra...det känns som om de ligger väl inbäddade innuti.
  • LnH
    Csillag skrev 2012-06-11 09:51:41 följande:
    Tyvärr kan mensen vara lite sen ibland efter misslyckat ET/FET.Har du dubbelkolalt med ett gravtest till??
    Min mens kommer som på beställning i normala fall, inte en timme sen ens,mn efter misslyckat FET så drog den iväg några dagar.Vid avbrutet ET så tog de 10 dagar innan den kom igång.
    Hoppas verkligen du ska hinna göra ditt FET innan sommaren gumman.
    Nej har inte kollat med ett test. Kanske ska göra det...men vill inte bli besviken som jag vet att jag kommer att bli. Ett litet hopp finns ju innan varje mens. Men försöker att kväva det. Tror att mensen är på väg. Pratade med SH och berättade att jag fått fullt utslag på ett äl test dag 13 och borde ha fått mens i lördags. Hon räknade och ansåg också att det borde jag ha fått. Hon sa att jag skulle testa med ett gravtest. MEN jag bävar för att göra det, blir ju så ledsen varje gång det är negativt. Och min mens har aldrig varit så här sen någon gång innan..men har mensvärk som bara den så den kommer väl.

Nej hinner inte med det, pratade med dem och de sa att har du inte fått den nu så hinner du inte med det. Sista veckan så städar de tydligen och descificerar inkubatorer etc. Och det är då jag (om mensen kommer) ska göra FET.

Usch, köpte ett gravtest men vågar inte ta det. Ifall det visar neg så vill jag bara gå hem och sova lite och inte alls vara på jobbet. Och jag har en massa saker jag ska göra...och om nu mensen kommer idag så vill jag ju inte slösa pengar på att använda testet utan spara det tills nästa FET
  • LnH
    Csillag skrev 2012-06-11 10:34:17 följande:
    Åhh gumman, förstår hur du tänker, mn kanske är de oxå bättre att du gör testet.
    OM de nu är positivt så är de ju bara suuuuuuuper!!!
    om de tyvärr skulle va negativt så kanske de kickar igång mensen när tankarna om ev grav släpper..

Finns ju både positiva o negativa sidor på den fronten....
    hmmm gjorde testet, det vart negativt, eller en super svag skugga men detta är definitivt inte positivt heller..suck.
    Och är arg på mig själv att jag köpte ett CB, skulle köpt ett preg eller något istället..blir så irreterad att det blir ett tunt streck som inte betyder ngt alls. ett preg har aldrig gett mig ett underligt resultat heller. Men CB däremot har gett mig streck trots att inget annat test påvisat att jag har varit gravid

• LnH

Csillag: men vissa visar utan tvekan plus av dina tester?! Konstigt!

Ja, CB är inte bra, varför kan de inte visa helt blankt istället för det här. Tog ett Doc morris också, hehe fick ett fint jätte brett VITT sträck där..så är inte gravid men har inte heller fått mens. Men illa mår jag och mensvärk har jag så den kommer väl snart, men har haft mensvärk sen i fredags men ingen mens. och nu är det 16 dagar sen äl typ. Den borde ju komma tycker jag...

• LnH
    Mandelmumsa skrev 2012-06-11 21:59:20 följande:
    LnH: Nä, va tråkigt att testet var negativt! :( Hur går ni vidare nu?
    Haha, roligt att det är fler som nojar över att ägget ska tryckas ut! Första tanken när man ska göra nr 2 efteråt, är att det går ju inte, då kommer inte ägget fastna! Tills man kommer på att då skulle det inte mänskligheten ha överlevt, om man inte fick göra nr 2!
    Lite knepigt dock att ägget måste fästa i taket av livmodern! Hade känts mer optimistiskt om det skulle fästa nertill. Eller är det som vaccum inne i livmodern så att det inte finns något upp och ner?
    ja vi har ett ägg i frysen så vi tar det och försöker med det men sen så har vi de försök som vi får av landstinget (så då är det tre försök kvar). Men känner att det tar sån tid och jag vill inte heller bli för gammal och har ju redan 2 små knoddar så det får bli frysförsöket och sedan ett försök via landstinget. Beror nog också lite på hur långa väntetider det är mellan försöken om vi försöker en eller alla tre gånger. Vill inte hinna bli 39 innan jag får barn heller..
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012