• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan
    Csillag: Det var ju en kanonskörd ju!!! Grattis och hoppas nu att värmeskåpet gör det riktigt mysigt för "de era". Stort lycka till!!! (Men det där med chockdos av antibiotika efter ÄP lät lite så där...sköt om dig!)

Miiiis: Grattis!!!!!   
  • Bira11

jag ger upp, för hur fasen kan ett litet embryo vilja stanna kvar i denna kropp då jag är så dyng förkyld.
    Blev sjuk förra gången oxå då hade jag dock bara rejäl feber.

När ska Vårdcentralen göra något, orkar inte va sjuk jämt, jämt,jämt. Har varit de de senaste två åren.
    Jobbigt att aldrig få va frisk

• LnH

Csillag:
    Grattis! Håller tummarna att så många som möjligt blir befruktade och att detta är eran gång det kommer att fungera!!!!

• jazmine25

Csillag: Jag ställer mig till skaran och säger också grattis till den fina skörden. Hoppas nu att dom växer på fint så att du får minst en tillbaka och resten till frysen.

Jag undrar om nån här har blogg på blogspot.se och vet om man kan låsa den med lösenord som man kan ge till vissa läsare. I sånna fall hur?

Annars skulle jag jätte gärna vilja läsa era bloggar om hur ni kämpar så lägg gärna upp en länk.

• Miiiis
    jazmine25 skrev 2012-05-25 11:53:35 följande:
    Csillag: Jag ställer mig till skaran och säger också grattis till den fina skörden. Hoppas nu att dom växer på fint så att du får minst en tillbaka och resten till frysen.

Jag undrar om nån här har blogg på blogspot.se och vet om man kan låsa den med lösenord som man kan ge till vissa läsare. I sånna fall hur?

Annars skulle jag jätte gärna vilja läsa era bloggar om hur ni kämpar så lägg gärna upp en länk.
    Jag vet att man kan göra den ej sökbar, så man måste ha den rätta adressen för att kunna se den. Men om det går att låsa vet jag faktiskt inte. 
  • Snölängtan

Idag var det så testdag....och ett litet svagt streck visade sig! Mao har vi just nu ett Plus som vi har väldigt svårt att "förstå"... Det här är ju hur knasigt som helst men här jobbar man länge och väl på med hormonbehandlingar och diverse ingrepp för att få ett plus och när det väl visar sig så....tja...jaha ja "och hur länge varar det då?". Maken och jag ska nu jobba på den mentala biten att faktsikt vara genomglada att vi har fått ett plus...om än svagt...etc etc!!!

Bira11: Vet du att dina sköldkörtelvärden är helt OK? Kolla dem annars! Innan jag fick reda på att jag behövde medicin så var jag förkyld och däckad hur ofta som helst, men sedan jag fått mer eller mindre ordning på mina värden är jag bara förkyld llite mer än genomsnittet.  

• Mischa

Jag är så jävla ledsen. Började blöda igår. Var hos gyn idag (inte på Akademiska utan en annan gynmottagning) och de kunde inte säga nånting! Inte om det är missfall eller om det är normalt. De kollade med vul och såg hinnsäck och kanske en liten böna. Men sen tog de ett gravtest och det var svagt, och enligt honom borde det ha varit tydligare. kan vara ett tecken på att hormonnivåerna inte är höga = missfall på g. Men man ska väl ta gravtest på morgonen? För att då är hormonnivåerna högre? 

Jag fick inte alls förtroende för läkaren och det känns nu jättejobbigt. Vi kan bara vänta. Jag blöder inte längre (bara lite gammalt blod) och Akademiska har stängt så jag kan inte ringa och kolla... :(

• jazmine25
    Mischa skrev 2012-05-25 15:22:58 följande:
    Jag är så jävla ledsen. Började blöda igår. Var hos gyn idag (inte på Akademiska utan en annan gynmottagning) och de kunde inte säga nånting! Inte om det är missfall eller om det är normalt. De kollade med vul och såg hinnsäck och kanske en liten böna. Men sen tog de ett gravtest och det var svagt, och enligt honom borde det ha varit tydligare. kan vara ett tecken på att hormonnivåerna inte är höga = missfall på g. Men man ska väl ta gravtest på morgonen? För att då är hormonnivåerna högre? 

Jag fick inte alls förtroende för läkaren och det känns nu jättejobbigt. Vi kan bara vänta. Jag blöder inte längre (bara lite gammalt blod) och Akademiska har stängt så jag kan inte ringa och kolla... :(
    Vad jobbigt. Vad jag har hört ska vara bra är att ta blodprov med några dagars mellan rum och då kan dom se om HCG ökar eller minskar. Skickar massor med styrkekramar och hoppas allt är bra och att du inte håller på att få missfall.
  • Mandelmumsa

Ja så är det! För att få veta om det är missfall måste man ta blodprov med två dagars mellanrum och om då hcg har minskat är det missfall. Ökar det i den takt det ska (fördubbling på två dagar) så är det en normal graviditet. Tycker inte du behöver va orolig. Det låter ju ändå stabilt och hinnsäcken satt ju kvar! :))

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012