• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Miiiis

Skulle på infomöte den 7:e, så har inte ens kommit igång än. Vi har försökt få barn sen jan 11. 

Mandelmumsa skrev 2012-05-24 09:11:43 följande:
    Miiiis: Grattis! :) Hur många försök har du gjort?
  • LnH
    Miiiis skrev 2012-05-24 09:03:15 följande:
    Csillag: Hur gick det? Har kuren mot cystorna fungerat?

Själv är jag i smärre chocktillstånd... testade positivt igår. Så konstigt... men ja... toppenbra :D

Har svårt att fatta det. 
    Grattis!!!
  • Csillag
    Hej flickor

Jodå de gick ganska bra faktst.
    Dom fick ut 12 ägg!!! och mannen hade bra spermie kvalite så de blir vanlig ivf.
    Fick ju ut 12 st sist oxå varav 9 blev befruk o 5 blasto till slut.
    Så om de går som dom tänkt att odla till blasto har ja insättning på Tisdag vid 13.15

Förövrigt gick de mindre bra.
    Va ju på CA redan 7,30 imorse och fick åka hem vid 13,30

En cysta punkterades vilket jag inte kände av men de syntes på VUL.
    MASSA blod.
    Den andra cystan ahr inte krympt alls o den sitter så illa att dom vågade inte punktera den utan fick en chockdos antibiotika som dom hoppas ska åtminstonde krympa ner den.

Mådde skitbra under hela ÄP och va inga problem alls.
    Hoppa ur gynstolen utan problem o traska in i mitt rum.
    Läkaren skrattade o sa att de e ovanligt att patienter e så pigga efter ÄP,särskillt om de dessutom e cystor inblandade,mn hon tyckte de va härligt att se sa hon.

Mådde kanon Fram till efter ÄP och dom gav mej chockdosen pencillin, blodtrycket sköt iväg medans pulsen dalade ner så jag mådde inge bra alls.
    Min man fick larma på dom för han hörde ja han säga att Guuu va varm jag e, så va ja inte sist o sen kändes de som jag fattade eld typ eller nått,bara rann i pannan o bröstet på mej så mannen blev lite nervös.

Blev 2 påsar dropp och både äta.dricka o gå på toa, stränga order av läkaren.

Har precis varit på  akupunkturen nu så jag blir av med gifterna i kroppen o öka cirkulationen.

CA skulle ringa mej imon me o berätta hur många som blivit befruktade, känns bättre att veta de än att bara gå o vänta.

Va lite fundersam imorse hur de skulle kännas om dom kom åt cystan mn de gick ju bra.
    Dom fråga om ja ville ha extra medicin o ja sa att jag vill ha så lite som möjligt o säger till om de skulle behövas.
    Å de gick ju bra utan extra.Tog minsta dos sist oxå.
    Tyvärr blev de ju sen chockdos pencillin efteråt ist mn mn hehe.

Nu är ÄP gjort så nu hoppas vi de blir ett gäng befruktade o de blir fina blastocyster av de.

ET förhoppningsvis på Tisdag
    TD den 9/6
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-05-23 08:44:00 följande:
    Hej! Har fått min mens så det blir ingen Baby Önskar er alla stort lycka till! Lämnar tråden för jag känner att jag måste få distans till allt......Kram på er
    USch va tråkigt gumman, förstår de e skitjobbigt nu.

Hoppas vi kan ha kontakten via mejl.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-23 12:37:34 följande:
    Jag håller tummarna att det gömmer sig en massa ägg bakom cystorna!!!!

Ett tips, om man tar en tampong och så har du på en massa ricinolja och sen så sätter du in denna och har den minst 4 timmar per dag så kan den göra så att cystor försvinner...vet inte om det fungerar men vet en som har gjort så och då fungerade det. Kan ju dock ha berott på andra saker..
    Haha de tipset har ja aldrig hört.
    Hade mer än gärna testat de om jag inte haft förbud på tamponger under min ivf resa.

mina slemhinnor e ju så VÄRDELÖSA i vanliga fall så har förbud att använda de om jag veeeeeerkligen inte måste.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-23 13:18:15 följande:
    Kram på dig vännen. Ja nu måste något positivt hända.

Jag har bestämt att jag ska få ett proffs i en sport där dom tjänar pengar så mamma kan få sig en bostad på något varmt ställe och en mysig fjällstuga i norr FlörtSkrattande
    hahah ja de låter verkligen som en bra framtid!
    Helt rätt!
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-05-23 17:17:35 följande:
    Nu har jag lagt till mina datum i listan. Jag är numera ruvare och td blir den 5/6. Jag fick en jätte fin blastocyst tillbaka som hade klarat upptiningen till 100%

csillag: hoppas ÄP går bra för dig!
    Åh va skoj att se dej här inne igen gumman.
    Håller verkligen tummarna för ett pluss denna gången för dej!!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-24 07:43:00 följande:
    Kemisk graviditet är som min, man plussar innan man ska ha mens och man får ett så pass tidigt missfall att det kommer när mensen skulle komma. I alla fall enligt min läkare. Det innebär att ägget fastnar men inte växer fast ordentiligt för att det är ngt fel på det.

DEN här gången så ska jag testa fertilitets massage!!! Eller bindvävsmassage. Ska boka tid så snart de öppnar! Det hjälper ju vid idrottsskador etc genom att ta bort ärrvävnad etc. Så varför kan man inte tillämpa det vid sammanväxningar och ärrvävnad på äggledarna?? Värt att testa i alla fall, det går liksom inte att göra så mycket mera skada än det redan är så att säga. Och det är billigare än IVF försöken..
    Fertilitetsmassage låter intressant.
    Hur fungerar de???
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012