Hej flickor
Jodå de gick ganska bra faktst.
Dom fick ut 12 ägg!!! och mannen hade bra spermie kvalite så de blir vanlig ivf.
Fick ju ut 12 st sist oxå varav 9 blev befruk o 5 blasto till slut.
Så om de går som dom tänkt att odla till blasto har ja insättning på Tisdag vid 13.15
Förövrigt gick de mindre bra.
Va ju på CA redan 7,30 imorse och fick åka hem vid 13,30
En cysta punkterades vilket jag inte kände av men de syntes på VUL.
MASSA blod.
Den andra cystan ahr inte krympt alls o den sitter så illa att dom vågade inte punktera den utan fick en chockdos antibiotika som dom hoppas ska åtminstonde krympa ner den.
Mådde skitbra under hela ÄP och va inga problem alls.
Hoppa ur gynstolen utan problem o traska in i mitt rum.
Läkaren skrattade o sa att de e ovanligt att patienter e så pigga efter ÄP,särskillt om de dessutom e cystor inblandade,mn hon tyckte de va härligt att se sa hon.
Mådde kanon Fram till efter ÄP och dom gav mej chockdosen pencillin, blodtrycket sköt iväg medans pulsen dalade ner så jag mådde inge bra alls.
Min man fick larma på dom för han hörde ja han säga att Guuu va varm jag e, så va ja inte sist o sen kändes de som jag fattade eld typ eller nått,bara rann i pannan o bröstet på mej så mannen blev lite nervös.
Blev 2 påsar dropp och både äta.dricka o gå på toa, stränga order av läkaren.
Har precis varit på akupunkturen nu så jag blir av med gifterna i kroppen o öka cirkulationen.
CA skulle ringa mej imon me o berätta hur många som blivit befruktade, känns bättre att veta de än att bara gå o vänta.
Va lite fundersam imorse hur de skulle kännas om dom kom åt cystan mn de gick ju bra.
Dom fråga om ja ville ha extra medicin o ja sa att jag vill ha så lite som möjligt o säger till om de skulle behövas.
Å de gick ju bra utan extra.Tog minsta dos sist oxå.
Tyvärr blev de ju sen chockdos pencillin efteråt ist mn mn hehe.
Nu är ÄP gjort så nu hoppas vi de blir ett gäng befruktade o de blir fina blastocyster av de.
ET förhoppningsvis på Tisdag
TD den 9/6