• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Miiiis skrev 2012-05-24 09:03:15 följande:
    Csillag: Hur gick det? Har kuren mot cystorna fungerat?

Själv är jag i smärre chocktillstånd... testade positivt igår. Så konstigt... men ja... toppenbra :D

Har svårt att fatta det. 
    Kolla ett av föregående inlägg.Har precis uppdaterat om ÄP.
    Gick bättre än förväntat.

Å ett STOOOOoooooort GRATTIS till bebis i magen!!!
    Gu va skoj!!!
  • Miiiis
    Csillag skrev 2012-05-24 16:47:05 följande:
    Kolla ett av föregående inlägg.Har precis uppdaterat om ÄP.
    Gick bättre än förväntat.

Å ett STOOOOoooooort GRATTIS till bebis i magen!!!
    Gu va skoj!!!
    Ja, jag läste. Så skönt att ni fick ut några ägg ändå. Skulle det vara lugnt att sätta in på tisdag trots cystorna? Är det därför de väntar till blasto eller det skulle de göra ändå?

Ja, det är så otroligt konstigt. Var totalt oförberedd. Har ju inte ens brytt oss om att pricka ÄL denna månaden eftersom vi ändå skulle på info. Så det kan gå...  
  • joujou

Csillag: är så himla glad för din skull! Hoppas du får fina befruktade ägg nu. lycka till fina du! Massa kramar

• Odessa

Csillag: vad roligt och skönt att det gick bra och att ni fick ut så pass många ägg! Grattis!

Miiis: stort grattis!

• Bira11
    Csillag skrev 2012-05-24 16:37:48 följande:
    Hej flickor

Jodå de gick ganska bra faktst.
    Dom fick ut 12 ägg!!! och mannen hade bra spermie kvalite så de blir vanlig ivf.
    Fick ju ut 12 st sist oxå varav 9 blev befruk o 5 blasto till slut.
    Så om de går som dom tänkt att odla till blasto har ja insättning på Tisdag vid 13.15

Förövrigt gick de mindre bra.
    Va ju på CA redan 7,30 imorse och fick åka hem vid 13,30

En cysta punkterades vilket jag inte kände av men de syntes på VUL.
    MASSA blod.
    Den andra cystan ahr inte krympt alls o den sitter så illa att dom vågade inte punktera den utan fick en chockdos antibiotika som dom hoppas ska åtminstonde krympa ner den.

Mådde skitbra under hela ÄP och va inga problem alls.
    Hoppa ur gynstolen utan problem o traska in i mitt rum.
    Läkaren skrattade o sa att de e ovanligt att patienter e så pigga efter ÄP,särskillt om de dessutom e cystor inblandade,mn hon tyckte de va härligt att se sa hon.

Mådde kanon Fram till efter ÄP och dom gav mej chockdosen pencillin, blodtrycket sköt iväg medans pulsen dalade ner så jag mådde inge bra alls.
    Min man fick larma på dom för han hörde ja han säga att Guuu va varm jag e, så va ja inte sist o sen kändes de som jag fattade eld typ eller nått,bara rann i pannan o bröstet på mej så mannen blev lite nervös.

Blev 2 påsar dropp och både äta.dricka o gå på toa, stränga order av läkaren.

Har precis varit på  akupunkturen nu så jag blir av med gifterna i kroppen o öka cirkulationen.

CA skulle ringa mej imon me o berätta hur många som blivit befruktade, känns bättre att veta de än att bara gå o vänta.

Va lite fundersam imorse hur de skulle kännas om dom kom åt cystan mn de gick ju bra.
    Dom fråga om ja ville ha extra medicin o ja sa att jag vill ha så lite som möjligt o säger till om de skulle behövas.
    Å de gick ju bra utan extra.Tog minsta dos sist oxå.
    Tyvärr blev de ju sen chockdos pencillin efteråt ist mn mn hehe.

Nu är ÄP gjort så nu hoppas vi de blir ett gäng befruktade o de blir fina blastocyster av de.

ET förhoppningsvis på Tisdag
    TD den 9/6
    Skönt att de trots allt gick ganska bra.  Om allt faller på plats har du testdag dagen efter mig, men hur kan du få så tidig test dag ligger ju som en vecka före dig.

Kram
  • Csillag
    Miiiis skrev 2012-05-24 17:22:55 följande:
    Ja, jag läste. Så skönt att ni fick ut några ägg ändå. Skulle det vara lugnt att sätta in på tisdag trots cystorna? Är det därför de väntar till blasto eller det skulle de göra ändå?

Ja, det är så otroligt konstigt. Var totalt oförberedd. Har ju inte ens brytt oss om att pricka ÄL denna månaden eftersom vi ändå skulle på info. Så det kan gå...  
    I med vi fick ut mer än 5 st ägg räknar man att försöka odla till blastocyster.
    Är de 5 lr mer befruktade imon så blir de på tisdag.
    Är de mindre än 5 befruktade imon så blir de insättning på lördag.

Dom hoppas att cystan ska krympa så dom kan ta hål på den så den försvinner.
    Jag har ju haft sånt här innan.
    Har ju endometrios så de e väldigt vanligt.Tyvärr va dessa två VÄLDIGT stora o satte sej helt fel,därav största problem.
    Förhoppningsvis krymper den ju sj o försvinner.
    Som den sitter nu vill dom inte röra den för då kan min äggledar få tas bort o ev livmoder.
    så bara hålla tumamrna att slippa operation.

Kan tänka mej du blev lite chockad, de hade ja oxå blivit.
    Men guu va skönt för er.
    De komemr gå fint ska du se!!
  • Csillag
    joujou skrev 2012-05-24 17:31:50 följande:
    Csillag: är så himla glad för din skull! Hoppas du får fina befruktade ägg nu. lycka till fina du! Massa kramar
    TACK gumman
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-05-24 18:07:24 följande:
    Csillag: vad roligt och skönt att det gick bra och att ni fick ut så pass många ägg! Grattis!

Miiis: stort grattis!
    Tack tack tack gumman.
    nu får vi försöka hoppas de blir nått befruktat bara.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-24 19:36:56 följande:
    Skönt att de trots allt gick ganska bra.  Om allt faller på plats har du testdag dagen efter mig, men hur kan du få så tidig test dag ligger ju som en vecka före dig.

Kram
    TACK gumman.
    Ja de skiljer från klinik till klinik när de e testdag.
    CA har alltid haft de så här.
    Fåtal personer som inte får utslag på gravtestet.
    Alla e tyärr inte positiva mn de visar rätt resultat iaf.

Såg att jag har TD dagen efter dej, lite roligt tycker jag.
    Så nu har du ju säkert räknat ut att du kan tjuvtesta om du vill hehe.
  • Miiiis
    Csillag skrev 2012-05-24 19:58:15 följande:
    I med vi fick ut mer än 5 st ägg räknar man att försöka odla till blastocyster.
    Är de 5 lr mer befruktade imon så blir de på tisdag.
    Är de mindre än 5 befruktade imon så blir de insättning på lördag.

Dom hoppas att cystan ska krympa så dom kan ta hål på den så den försvinner.
    Jag har ju haft sånt här innan.
    Har ju endometrios så de e väldigt vanligt.Tyvärr va dessa två VÄLDIGT stora o satte sej helt fel,därav största problem.
    Förhoppningsvis krymper den ju sj o försvinner.
    Som den sitter nu vill dom inte röra den för då kan min äggledar få tas bort o ev livmoder.
    så bara hålla tumamrna att slippa operation.

Kan tänka mej du blev lite chockad, de hade ja oxå blivit.
    Men guu va skönt för er.
    De komemr gå fint ska du se!!
    Tack för svaret! Håller tummarna för er!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012