• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-08 21:09:51 följande:
    Make your: Tack för stödet! :) Men det är kört. Testade minus så sent som idag på RD 13. Pratade med kliniken idag och det verkar som vi kan köra på med en helt ny behandling direkt. Väntar bara på mensen som ska komma i helgen, så ska jag börja med sprutorna. Vi har också lämnat önskemål om att få två tillbaka och det skulle läkaren ta ställning till på måndag. Vi har ju gjort sex insättningar nu, så det börjar kännas väldigt tröstlöst.
    Lider me dej gumman.Så orättvist att de inte bara kan få stanna.

Skönt att ni får köra igång direkt så ni inte behöver vänta.
  • Csillag
    sukiojag skrev 2012-06-08 22:23:09 följande:
    Hej allihop!! Vad mycket det händer hör i tråden!! Många jobbiga och traggliga dagar men ändå några härliga plus som vi nu håller tummarna för att de stannar, de små knytena!!

Hemma hos oss står tiden still, vi gjorde ett äp och ET för en och en halv månad sedan som inte gick vägen, nu har jag önskat att jag skulle slippa ovitrelle och crinone, så vi räknade ut att jag skulle ha äl ons tors el fred denna v, så det skulle bli fet slutet av nästa v, eftersom vi har blasto på dag 5 i frysen, men då för jag inga tillräckligt starka stickor!! Varför är det alltid såhär? Sist jag gjorde med stickor hamnade äl på en helg, så då gick det ju inte.., jaja ska testa sista gången imorn, sen är det kört innan semesterstängningen.
    Stänger era kliniker också? Kram på er!
    Alla kliniker stänger väl över somamren.
    Förr gjorde dom aldrig de mn senaste åren har fler o fler kliniker börjat stänga några veckor över sommaren o över julledigheten.

Hoppas du får utslag nu då!!
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-06-09 09:56:58 följande:
    Officiell TD idag.
    Testade vid 06,30 o de visade  Minus

Hela min värld sjönk imorse när de visade negativt.

Ska testa om en stund igen för att kolla så de inte e fel på testet.

Inte gjort annat än lipat nu senaste timmarna.
    kram på dig min vän. Men hur kan de vissa plus härom dagen för att nu vissa minus?

För du hade väl ingen ägglossnings spruta som kan ge utslag?

Kram
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-06-09 10:21:09 följande:
    kram på dig min vän. Men hur kan de vissa plus härom dagen för att nu vissa minus?

För du hade väl ingen ägglossnings spruta som kan ge utslag?

Kram
    Jo de hade jag mn den hade jag redan testat så den va borta så de beror inte på ovitrellen.

De kan va en s.k kemisk graviditet.

Då ägget fäster mn ändå släpper typ.

Mår bara skit just nu.

Testet va tokblankt imorse.
  • Csillag

Hej flickor.

Har testat nu igen, tog ett Clear Blue digital denna gången.
    Då står de GRAVID 2-3 v
    Testade då samtidigt ett Preg test och de gav inget utslag alls.

Prata med CA innan o dom sa att gravid är jag,mn nu börjar dom fundera på om de kan va ett utomhavandeskap.

Så jag fick rådet att fortsätta testa varje dag nu fram till VUL.
    Dom dagarna OM de visar negativt ska jag ta ytterligare ett test.

Dom tyckte de va konstigt att de visade negativt med morgonurin mn inte med de andra.
    hade de vari tvärtom så hade dom ju kunnat säga de kanske beror på de,mn nu va de tvärtom.

Sen gillade dom givetvis inte att jag redan blöder,mn efter dom kollat i min journal så såg dom ju att de har jag gjort till o från på dom andra graviditeterna oxå så de måste inte betyda negativa besked,mn förstår att dom tänker så för de gör ja ju sj.

Dom tycker de e konstogt att olika tester ska visa så olika när jag ändå har officiell TD idag o jag fått + sen den 2/6.

Mitt Hcg värde är dvs inte så högt, de kan bero på antingen utomhavandeskap lr MF som lurar runt hörnet.

Allt känns verkligen upp o ner.

Vill ju bara veta om de finns nått där inne,mn dom vill vänta tills min VUL tid för oftast märker man inte av utomhavandeskap tidigare ju.

Så bara att bita ihop o vänta.

Hon sa däremot att de e ju väldigt positivt att jag har  lite känningar av graviditet o jag ändå svullnat så över magen redan (Mejlade över en bild till CA under tiden vi pratade)

De dumma e att jag känner ju mkt mkt mkt mindre av denna graviditet än dom andra gångerna så just delen med lågt hcg stämmer ju ganska bra in.
    Men va betyder de nu då...

USCH pest o pina o orolig.

Min man fick åka till apoteket o länsa dom på gravtest.
    Jag beställde hem 20 från testlagret mn dom kommer på tisdag så ja måste ju ha fram tills dess.

CA tyckte ja skulle variera mellan olika gravtest.
    Hon sa att de e ju inte nödvändigt jag tar Clear blue digital varje dag om de finns andra som kanske ger utslag som dessutom blir billigare.
    Digital testen e ju inte billiga som hon sa.(I Know )

Ska ja ta digitaltest fram till VUL så är de ju 11 test o dvs 6 paket som ska köpas till och dom kostar 179kr/st.
    Blir ganska mkt pengar på gravtest.Visar då nått negativt ska ja testa med ett annat ooxå ju.

Har ju redan gjort 6 Clearblue digital så pengarna plockar.

Kommer garanterat inte våga hoppas på nått nu fram till VUL.

Stränga order om vila nu, inga lyft,ingen städning, ingenting.
    Som dom andra graviditeter då sa ja bara.

De e väl på ett sätt "skönt" jag haft problem med mina graviditeter innan så jag vet va de handlar om, hade nog känts så mkt jobbigare om jag haft kanon enkla graviditeter o inga komplikationer alls.

Nu vet jag mina odds o jag vet svårigheterna o ja vet va ja måste göra för att ha en chans.
    Så nu blir de säng/soff läge o minsta lilla fram till minst VUL.

• Mischa
    Csillag skrev 2012-06-09 13:27:35 följande:
    Hej flickor.

Har testat nu igen, tog ett Clear Blue digital denna gången.
    Då står de GRAVID 2-3 v
    Testade då samtidigt ett Preg test och de gav inget utslag alls.

Prata med CA innan o dom sa att gravid är jag,mn nu börjar dom fundera på om de kan va ett utomhavandeskap.

Så jag fick rådet att fortsätta testa varje dag nu fram till VUL.
    Dom dagarna OM de visar negativt ska jag ta ytterligare ett test.

Dom tyckte de va konstigt att de visade negativt med morgonurin mn inte med de andra.
    hade de vari tvärtom så hade dom ju kunnat säga de kanske beror på de,mn nu va de tvärtom.

Sen gillade dom givetvis inte att jag redan blöder,mn efter dom kollat i min journal så såg dom ju att de har jag gjort till o från på dom andra graviditeterna oxå så de måste inte betyda negativa besked,mn förstår att dom tänker så för de gör ja ju sj.

Dom tycker de e konstogt att olika tester ska visa så olika när jag ändå har officiell TD idag o jag fått + sen den 2/6.

Mitt Hcg värde är dvs inte så högt, de kan bero på antingen utomhavandeskap lr MF som lurar runt hörnet.

Allt känns verkligen upp o ner.

Vill ju bara veta om de finns nått där inne,mn dom vill vänta tills min VUL tid för oftast märker man inte av utomhavandeskap tidigare ju.

Så bara att bita ihop o vänta.

Hon sa däremot att de e ju väldigt positivt att jag har  lite känningar av graviditet o jag ändå svullnat så över magen redan (Mejlade över en bild till CA under tiden vi pratade)

De dumma e att jag känner ju mkt mkt mkt mindre av denna graviditet än dom andra gångerna så just delen med lågt hcg stämmer ju ganska bra in.
    Men va betyder de nu då...

USCH pest o pina o orolig.

Min man fick åka till apoteket o länsa dom på gravtest.
    Jag beställde hem 20 från testlagret mn dom kommer på tisdag så ja måste ju ha fram tills dess.

CA tyckte ja skulle variera mellan olika gravtest.
    Hon sa att de e ju inte nödvändigt jag tar Clear blue digital varje dag om de finns andra som kanske ger utslag som dessutom blir billigare.
    Digital testen e ju inte billiga som hon sa.(I Know )

Ska ja ta digitaltest fram till VUL så är de ju 11 test o dvs 6 paket som ska köpas till och dom kostar 179kr/st.
    Blir ganska mkt pengar på gravtest.Visar då nått negativt ska ja testa med ett annat ooxå ju.

Har ju redan gjort 6 Clearblue digital så pengarna plockar.

Kommer garanterat inte våga hoppas på nått nu fram till VUL.

Stränga order om vila nu, inga lyft,ingen städning, ingenting.
    Som dom andra graviditeter då sa ja bara.

De e väl på ett sätt "skönt" jag haft problem med mina graviditeter innan så jag vet va de handlar om, hade nog känts så mkt jobbigare om jag haft kanon enkla graviditeter o inga komplikationer alls.

Nu vet jag mina odds o jag vet svårigheterna o ja vet va ja måste göra för att ha en chans.
    Så nu blir de säng/soff läge o minsta lilla fram till minst VUL.
    Fan vad jobbigt att inte veta... lider med dig! HOPPAS att det går vägen. 

Jag vet ju att jag har endera fått missfall eller fått X. Men jag vet inte vilket av det, vilket är jättejobbigt. Tog prov igen i torsdags och hcg har höjts med över 200 sedan förra veckan. Så mest troligt är att det är x. Har en tid på måndag då de ska göra vul, förhoppningsvis ser de något då.

Det är så himla jobbigt att det blir så utdraget, började acceptera att jag fått missfall och så nej, det ska krångla ännu mer. Dessutom är jag rädd för att det ska brista. ÅÅH varför ska det vara så krångligt att få ett barn... :(  
  • Mandelmumsa

Jag vet Mischa! Utredningar om x verkar ta tid. Det tog flera veckor innan jag fick definitivt besked att det var ett x. De var tvungna att operera för att hitta mitt x eftersom de inte kunde se det på något av alla ultraljud som jag fick göra. Sen satt det inte på den sidan som alla, inklusive jag själv, trodde. Men de hade undersökt båda äggledarna med ultraljud massor av gånger. Sen när jag fick missfall året efter så dröjde det också ett tag innan jag fick bekräftat att det var ett missfall och inte ytterligare ett x. När jag ändå visste att graviditeten inte var normal så var det en lättnad att det "bara" var ett missfall och inte x.
    Du känner ingen ömhet någonstans om du trycker lite på magen? Och inga annorlunda känningar?

• Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-06-08 21:09:51 följande:
    Make your: Tack för stödet! :) Men det är kört. Testade minus så sent som idag på RD 13. Pratade med kliniken idag och det verkar som vi kan köra på med en helt ny behandling direkt. Väntar bara på mensen som ska komma i helgen, så ska jag börja med sprutorna. Vi har också lämnat önskemål om att få två tillbaka och det skulle läkaren ta ställning till på måndag. Vi har ju gjort sex insättningar nu, så det börjar kännas väldigt tröstlöst.
    Det var ju tråkigt. Blir så arg på att det ska behöva vara så här för så många. Känns tröstlöst och orättvist emellanåt. 
    Skönt ändå att ni får börja med ett nytt försök direkt! Och har ni gjort sex insättningar så borde  det ju inte vara några problem att få tillbaka två embryon nästa gång. 
    Då är det bara att hoppas och hålla tummarna igen då!  NÅN gång ska det väl funka ändå kan man tycka FlörtHoppas nu att det är vår tur att få tillbaka de där speciella embryona nu i juni och att vi kommer att må riktigt illa i Juli. I welcome it! Cool
    Nu passar jag på att ta mig ett glas rött för om en vecka SKA jag vara ruvare. Så skål Skål
  • Make your own kind of music

Csillag: Fy vad jobbigt! Och att du måste testa varje dag..... seriöst..... det blir ju verkligen jättedyrt! Varför ska du behöva göra det? 
    Hoppas så innerligt att det ska går bra! Och har du blött under dina andra graviditeter så finns det ju fortfarande hopp! {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012