• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-03-27 08:51:54 följande:
    Förhoppningsvis så får vi börja med sprutor igen vid mens, dvs runt nästa löning. Håller tummarna för det i alla fall men får se imorgon.
    Skönt du får starta igen nu gumman
    Då får vi dansa mens dansen så du får köra igång!!
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-03-28 18:45:25 följande:
    Jag fick min mens idag. jag mår inte bra just nu. Blev så ledsen så jag chokade mig själv. Började grina ute bland folk så lite utskämd också. Jag kommer ta nya tag. Jag har 3 st ägg kvar i frysen som nu kommer flyttas från akkis till huddinge så när dom kommit fram så kör vi igen. så kanske i slutet av april är jag igång igen.

Jag hoppas verkligen det går bättre för er andra.
    Åhhhh gumman, guu va tråkigt Rynkar på näsan

Varför ska ni flyttas?
    Trvs ni inte eller nån annan anledning???

Hoppas verkligen ni får köra igång snart igen.

Jag vill se bebismagar 2012 !!!!
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-03-28 18:45:25 följande:
    Jag fick min mens idag. jag mår inte bra just nu. Blev så ledsen så jag chokade mig själv. Började grina ute bland folk så lite utskämd också. Jag kommer ta nya tag. Jag har 3 st ägg kvar i frysen som nu kommer flyttas från akkis till huddinge så när dom kommit fram så kör vi igen. så kanske i slutet av april är jag igång igen.

Jag hoppas verkligen det går bättre för er andra.
    Åhhh vet du va....I sånna situationer så skämmer man inte ut sej utan helt förståligt att du reagerat som du gjorde - skit i va andra kanske tyckte o trodde.
  • Csillag
    waterflower skrev 2012-03-28 23:27:57 följande:
    Hej hej. Tänkte hoppa in här. Har äntligen fått en tid till infomöte på RMC i Linköping. Något okunnig om allt detta. Men, men...  Nu är det en lång väntan, som jag hoppas ska gå fort. 
    Vet inte va jag ska sriva mer, men hoppas att det finns fler som är i samma stadie här eller som kan hjälpa när allt rullar igång.  Skäms
    Gomorron.

Välkommen in till oss.
    Klart du ska följas åt mej oss alla.
    Vi är ett glatt gäng som stöttar o peppar varandra.
    här inne får man gapa skrika grina lipa o  bara spy galla dom dagarna livet känns pissigt!

Berätta gärna lite om dej.
    Varför ni hamnat i ivf karusellen osv.
    när ska ni på info mötet?

Välkommen igenD!

Mvh Csillag
  • LnH

Jippie får börja med sprutor vid mens. Samma dosering och schema som innan.
    Längtar, eller ja inte efter sprutorna för de gjorde ont tyckte jag och jag gillar inte sprutor men ska bli skönt att denna gång så behöver jag inte vänta så länge alls. Tredje gången gillt, då måste det ju ta sig :p

• Csillag
    LnH skrev 2012-03-29 07:49:21 följande:
    Jippie får börja med sprutor vid mens. Samma dosering och schema som innan.
    Längtar, eller ja inte efter sprutorna för de gjorde ont tyckte jag och jag gillar inte sprutor men ska bli skönt att denna gång så behöver jag inte vänta så länge alls. Tredje gången gillt, då måste det ju ta sig :p
    Wiiihiiii gumman - Guuu va glad jag blir för din skull!!!
    Håller både mina tumamr o tår för de ska gå bra för dejSkrattande
  • LnH

Tack!
    Känns bättre nu. Frågade läkaren ifall han som hade gjort min utredning hade missat något. Det känns som om han skulle kunnat göra det. Men tydligen hade han inte gjort det. Det var skönt att veta i alla fall.
    Men de sa att mitt AMH har blivit lite sämre sedan utredningen. Men trots det så fick de ut 10 ägg varav 6 delade sig bra och 3 var så bra att de frös två och gav mig ett. Så han sa att det skulle inte vara något problem.

Får hoppas att jag känner mig lika hoppfullt ju närmare vi kommer...

• jazmine25
    Csillag skrev 2012-03-29 07:10:06 följande:
    Åhhhh gumman, guu va tråkigt Rynkar på näsan

Varför ska ni flyttas?
    Trvs ni inte eller nån annan anledning???

Hoppas verkligen ni får köra igång snart igen.

Jag vill se bebismagar 2012 !!!!
    Vi har bytt landsting så vi ska få fler försök. vi kunde välja att betala 9000 kr styck eller flytta dom till huddinge och få dom gratis. Då blir det ganska självklart att vi fflyttar dom.
  • lellisen

Jazmine....behöver veta lite mera, man kan alltså om man skulle flytta få nya gratisförsök???? Eller om man söker ivf i annat landsting??? Eller hur funkar det??? Vi har ju gjort våra tre försök nu i Dalarna, Falun så vi måste betala nu....kan man alltså få fortsätta gratis på annat ställe??????? Nyfiken!!!!

• mamman030
    Csillag skrev 2012-03-29 07:03:42 följande:
    Då håller vi tummarna nu!!!!Skrattande

Tack det behövs {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012