• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • mamman030

Är hemma från Cura igen. 2st ägg insatta idag. Ett åtta celligt och ett med 10 celler.

• NL86

Hej tjejer!
    Lnh: fy vad tråkigt gumman :( hoppas ni får sätta igång snart igen!

Csillage: håller timmans för dig och att den tjocknar på sig vännen!!! :) så spännande!

Själv har jag fått svar på proverna och allt såg jätte bra ut. Jag ska gå på koll en gång om året för mitt låga järnvärde, men nu hade jag bättre än de man skulle ha! :) så jag behövde inte äta nå järn tabletter! :)
    Och tsh värde som jag fick lov att följa upp i Falun fick jag med svar på att de var bra nu!
    Sen har jag fått tid för ultraljud med! :) den 24 maj! Känns som evigheter men de är ju bra att ha nått att se fram emot! :)

Nej nu ska jag ta och slöa lite i soffan innan de är dags för sängen igen! :) Godnatt på er tjejer!

• joujou

Mamman030: Woho!! Härligt! Hejar på och håller tummarna!!

Csillag: håller tummarna att den tjocknar på sig lite till!

NL86: vad roligt! Vilken vecka är du i nu?!?

• LnH

Förhoppningsvis så får vi börja med sprutor igen vid mens, dvs runt nästa löning. Håller tummarna för det i alla fall men får se imorgon.

• NL86

Joujou: ja :) har gått 10 veckor och 3 dagar! Så vecka 11 säger man tydligen?! :)

• jazmine25

Jag fick min mens idag. jag mår inte bra just nu. Blev så ledsen så jag chokade mig själv. Började grina ute bland folk så lite utskämd också. Jag kommer ta nya tag. Jag har 3 st ägg kvar i frysen som nu kommer flyttas från akkis till huddinge så när dom kommit fram så kör vi igen. så kanske i slutet av april är jag igång igen.

Jag hoppas verkligen det går bättre för er andra.

• waterflower

Hej hej. Tänkte hoppa in här. Har äntligen fått en tid till infomöte på RMC i Linköping. Något okunnig om allt detta. Men, men...  Nu är det en lång väntan, som jag hoppas ska gå fort. 
    Vet inte va jag ska sriva mer, men hoppas att det finns fler som är i samma stadie här eller som kan hjälpa när allt rullar igång.  Skäms

• Csillag
    mamman030 skrev 2012-03-26 17:50:41 följande:

Är hemma från Cura igen. 2st ägg insatta idag. Ett åtta celligt och ett med 10 celler.

Då håller vi tummarna nu!!!!Skrattande
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-03-26 19:50:37 följande:
    Hej tjejer!

Csillage: håller timmans för dig och att den tjocknar på sig vännen!!! :) så spännande!

Själv har jag fått svar på proverna och allt såg jätte bra ut. Jag ska gå på koll en gång om året för mitt låga järnvärde, men nu hade jag bättre än de man skulle ha! :) så jag behövde inte äta nå järn tabletter! :)
    Och tsh värde som jag fick lov att följa upp i Falun fick jag med svar på att de var bra nu!
    Sen har jag fått tid för ultraljud med! :) den 24 maj! Känns som evigheter men de är ju bra att ha nått att se fram emot! :)

Nej nu ska jag ta och slöa lite i soffan innan de är dags för sängen igen! :) Godnatt på er tjejer!
    Jag hoppas de oxå gumman.Nån j*la gång måste den väl kunna göra de!!
    Så typiskt att enda gången den har sett KANON ut va innan ET o då blev jag stoppad!!
    Första FET va ok men inte WiiiHiii bra.O denna gången verkar de va likadant - Ge mej en slemhinna!!!!!!!!!!!!
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-03-26 19:50:37 följande:
    Hej tjejer!

Skönt att dina värden e bättre gumman.
    Även om man måst följa upp dom så e de ju åt rätt håll.

Å UL  om nån månad - Då ska du få se på bebis!!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012