• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Vincents mamma

Nej jag vet att det är olika, och jag försöker vara positiv men det är ju sjukt svårt ibland att håll upp humöret, men så länge jag inte blöder finns det ju fortfarande en chans!

• Bira11

Ja här händer inte mycket, väntar på min mens denna månad första efter mensen jag fick vid de misslyckade ivf. Sedan är de tanken att vi ska göra ett försök i till i Maj, ev då den korta metoden och inte puregon, visst de blev många ägg men de var så omogna, så de blir ev monapur eller vad de heter.

• nl2012
    Csillag skrev 2012-03-30 08:33:48 följande:
    Hur går de för er andra???

Varit äldigt tyst från endel av er...Orolig ju!!!

Hej på dig Csillag! Jag har fått besked om att jag ska börja spraya nu på torsdag dvs 5/4. Hoppas att allt går bra för dig!!!!! Kramizzar

• Vincents mamma

Hej, nu har blodet lätt börjat visa sig så det är nog över för denna gång! Vi ska kolla om vi kan få 2 tillbaka nästa gång! Vi har 1 fet och 1 färsk försök kvar sen ger vi upp syskon så hoppas på att dom går med på det!

• Vincents mamma

Ska även kolla om jag kan få nått annat än crione eller vad det heter för jag har mått så illa båda gångerna med det.

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-01 09:38:40 följande:
    Japp, nu är mensen här igen, så imorgon blir det till och ringa kliniken igen och börjar om!
    Usch gumman, Lider verkligen me dej just nu!!!GråterHoppas verkligen ni kan få tillbaka två stycken.
    De e ju så olika från klinik till klinik.
    Carlanderska sätter mer lr mindre aldrig in två ägg.Ytterst sällan.
    På ett sätt tråkigt när vi ändå har tvillingar sen innan  vet ev komplikationer som kan tillkomma o att de innebär mer "jobb" när dom är födda.
    Jag skulle lätt kunna tänka mej tvillingar igen om de blev så, hellre två än inga.

MEN visst förstår jag läkarna oxå.
    En tvilling graviditet kräver oftast mer kontroller o ibland väldigt mkt komplikationer.

Men samtidigt...Jag skulle inte blir lessen om de pickade två hjärtan på VUL en gång till.
    Skulle allvarligt inte bli lessen om de visade fler!

Skickar massa massa styrke kramar till dej o håller tummarna för dej att ni kan få tillbaka två ägg nästa gång o du får byta ut crinone.

Kommer ni göra stim FET eller ostim?

Vi har sagt att om de inte tar sej denna gången så blir de ett helt nytt ivf.

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-03-30 16:12:56 följande:
    Ja här händer inte mycket, väntar på min mens denna månad första efter mensen jag fick vid de misslyckade ivf. Sedan är de tanken att vi ska göra ett försök i till i Maj, ev då den korta metoden och inte puregon, visst de blev många ägg men de var så omogna, så de blir ev monapur eller vad de heter.
    Menopur ska ju vara bättre så håller tummarna att de ska fungera för dej!!
    Tyvärr lyckades inte jag med att bli gravid med menopur,MEN jag hade iaf en ägglossning som va moget ägg vilket
    varit väldigt sällsynt för mej.
    Hoppas verkligen de kommer ta sej för dej. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012