• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-03-30 20:38:29 följande:

Hej på dig Csillag! Jag har fått besked om att jag ska börja spraya nu på torsdag dvs 5/4. Hoppas att allt går bra för dig!!!!! Kramizzar

Wihii då går de framåt - De gillar vi!!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-03-30 09:22:43 följande:
    ÄP vecka 18, om allt går som det ska. Börjar "ge upp". Detta är ju så väldigt stressande, känns som man lägger ut en massa pengar på något som kanske aldrig kommer att fungera. Nu vill maken att vi tar de semester pengar jag sparat för en resa för barnen och lägger på IVF. Det vill inte jag, är det fel av mig att inte vilja det? Jag har sparat dessa själv och har planerat denna resa för barnen för att vi ska göra något kul på semestern. Ifall vi tar av dessa pengar så blir det ingen semester förrens i höst och då har dottern skola. Är jag egoistisk som inte vill ta semester pengarna för att lägga på IVF försök? Han är sur för att jag säger att jag vill inte det samt att jag behöver semester. Jag känner en väldigt stor press från honom att jag MÅSTE bli gravid. Det gör inte saken roligare och det känns ännu mer som om jag behöver semester och bara komma ifrån alla krav och tankar. Har ett jobb där jag har mycket krav på mig med och sen så bara fortsätter det när jag kommer hem. Känns som om jag håller på att bli galen snart!
    Jag förstår faktist fullt hur du tänker o känner angående pengarna.
    Min man tyckte vi kunde ta skattepengarna som vi fårt tillbaka till 2 frys försök eller 1 helt ivf.
    MEN jag vill heller inte de.
    Vi har barn sen innan o jag känner nånstans att dom får inte hamna i kläm för att vi vill ha fler barn.
    Dom behöver sin uppmärksamhet o glädje dom oxå.
    Dom finns här nu.
    Jag känner verkligen de e fel av oss att lägga pengarna på ett ivf o barnen inte får en semester resa. 
    Förstår dej verkligen fullt ut på denna punkten.
    Jag vände på de till min man o sa att sist vi tog en paus va när vi planerade vårat bröllop, o de va en välbehövlig paus.
    Man får aldrig gå in så i bebis att man glömmer allt annat runt omkring än. 
    De man redan har är viktigast.
    Av ERFARENHET kan ja säga att just bebis verkstan kan få förhållande att knaka i fogarna ordentligt.
    Pauser e behövligt för man ska överleva som man/hustru, sambos eller bara förhållande. 
  • joujou
    Csillag skrev 2012-04-01 11:08:22 följande:
    Skrattande
    Hoppas såååå att vi får börja direkt. Jag vet ju dock inte vad dom utgår ifrån, men jag hade sista mensens första dag den 15e, och hade ÄL nu den 30e. Så ja.. jag vet inte hur jag ligger i cykeln för deras skull. Hur dom räknar och så. Åååh.. nu börjar jag bli nervös! 

Hur går det för dig? Hur mår du?  
  • Nicali

Ruvardag 7... Går sakta framåt  Ont i magen fram till RD4 (troligen av ÄP) men nu har det varit lugnt förutom morgon och kväll då det spänner och drar och känns lite som mensen är på G Men borde vara för tidigt. Förra ET började jag blöda RD 10! JÄTTE tidigt då jag brukar ha minst 16 dagar från ägglossning till mens. Så klarar jag mig förbi onsdag utan mens tänker jag TJUVTESTA för första gången:-P. Annars är brösten mega ömma sedan RD 5.Troligen av crinone men känns ändå lite hoppfullt för det är det ända som typ skiljer denna ruvning från de övriga fyra De andra ruvningarna har jag typ hoppats på ömma bröst fast jag vet att det är en vanlig biverkning men ingen gång har det kännts minsta lilla... Idag körde jag hästen och kände av tuttisarna i varje gupp. Tänk vad lite ömhet kan göra med hoppet )) 

• joujou
    Nicali skrev 2012-04-01 13:19:39 följande:
    Ruvardag 7... Går sakta framåt  Ont i magen fram till RD4 (troligen av ÄP) men nu har det varit lugnt förutom morgon och kväll då det spänner och drar och känns lite som mensen är på G Men borde vara för tidigt. Förra ET började jag blöda RD 10! JÄTTE tidigt då jag brukar ha minst 16 dagar från ägglossning till mens. Så klarar jag mig förbi onsdag utan mens tänker jag TJUVTESTA för första gången:-P. Annars är brösten mega ömma sedan RD 5.Troligen av crinone men känns ändå lite hoppfullt för det är det ända som typ skiljer denna ruvning från de övriga fyra De andra ruvningarna har jag typ hoppats på ömma bröst fast jag vet att det är en vanlig biverkning men ingen gång har det kännts minsta lilla... Idag körde jag hästen och kände av tuttisarna i varje gupp. Tänk vad lite ömhet kan göra med hoppet )) 
    Håller tummarna för dig!! :) 
  • mamman0301

Ruvardag 7 och känner absolut ingentingRynkar på näsan Förbereder mig för Minus.

• LnH
    Csillag skrev 2012-04-01 11:18:11 följande:
    Jag förstår faktist fullt hur du tänker o känner angående pengarna.
    Min man tyckte vi kunde ta skattepengarna som vi fårt tillbaka till 2 frys försök eller 1 helt ivf.
    MEN jag vill heller inte de.
    Vi har barn sen innan o jag känner nånstans att dom får inte hamna i kläm för att vi vill ha fler barn.
    Dom behöver sin uppmärksamhet o glädje dom oxå.
    Dom finns här nu.
    Jag känner verkligen de e fel av oss att lägga pengarna på ett ivf o barnen inte får en semester resa. 
    Förstår dej verkligen fullt ut på denna punkten.
    Jag vände på de till min man o sa att sist vi tog en paus va när vi planerade vårat bröllop, o de va en välbehövlig paus.
    Man får aldrig gå in så i bebis att man glömmer allt annat runt omkring än. 
    De man redan har är viktigast.
    Av ERFARENHET kan ja säga att just bebis verkstan kan få förhållande att knaka i fogarna ordentligt.
    Pauser e behövligt för man ska överleva som man/hustru, sambos eller bara förhållande. 
    vad skönt att någon förstår en :)
    Han gick i alla fall med på att vi ska nog lägga pengarna på en semester för barnen istället. För som sagt de ska inte bli lidande för att att vi vill ha fler barn. Så nu känns allt bättre när jag vet att vi kommer att komma iväg på vår semester :) ska bli så skönt att bara slappa och åka iväg för att ha det kul. Det kanske hjälper för jag kommer ha TD runt när vi är borta och då kommer jag säkert bara tänka på resan...man kan alltid hoppas på det i alla fall!
  • hoppfull idag

Uppdatering: äter Progynon för fullt och ser fram emot VUL på torsdag då FET ska planeras. Blir antagligen FET tis el ons nästa vecka, hoppas allt ser bra ut nu!!

• Nicali

Mamman 0301: Jag tror iofs det är ett bra tecken att inte känns något Själv har jag ju typ varit skengravid alla ruvningar med molvärk och illamående och aldrig fått +. Idag känns det som om det inte gått vägen denna gång heller för mig (bara en känsla i kropppen). Men hoppet består fram tills mens iaf...

• Odessa

Lycka till allihop!! Jag väntar på min mens, hoppas den kommer igång den här veckan. Började nytt jobb i dag så har haft fullt upp med det...men försöker hänga med här i tråden. Csillag; lycka till i morgon! Dax för Fet imorgon va?! Spännande!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012