LnH skrev 2012-03-30 09:22:43 följande:
ÄP vecka 18, om allt går som det ska. Börjar "ge upp". Detta är ju så väldigt stressande, känns som man lägger ut en massa pengar på något som kanske aldrig kommer att fungera. Nu vill maken att vi tar de semester pengar jag sparat för en resa för barnen och lägger på IVF. Det vill inte jag, är det fel av mig att inte vilja det? Jag har sparat dessa själv och har planerat denna resa för barnen för att vi ska göra något kul på semestern. Ifall vi tar av dessa pengar så blir det ingen semester förrens i höst och då har dottern skola. Är jag egoistisk som inte vill ta semester pengarna för att lägga på IVF försök? Han är sur för att jag säger att jag vill inte det samt att jag behöver semester. Jag känner en väldigt stor press från honom att jag MÅSTE bli gravid. Det gör inte saken roligare och det känns ännu mer som om jag behöver semester och bara komma ifrån alla krav och tankar. Har ett jobb där jag har mycket krav på mig med och sen så bara fortsätter det när jag kommer hem. Känns som om jag håller på att bli galen snart!
Jag förstår faktist fullt hur du tänker o känner angående pengarna.
Min man tyckte vi kunde ta skattepengarna som vi fårt tillbaka till 2 frys försök eller 1 helt ivf.
MEN jag vill heller inte de.
Vi har barn sen innan o jag känner nånstans att dom får inte hamna i kläm för att vi vill ha fler barn.
Dom behöver sin uppmärksamhet o glädje dom oxå.
Dom finns här nu.
Jag känner verkligen de e fel av oss att lägga pengarna på ett ivf o barnen inte får en semester resa.
Förstår dej verkligen fullt ut på denna punkten.
Jag vände på de till min man o sa att sist vi tog en paus va när vi planerade vårat bröllop, o de va en välbehövlig paus.
Man får aldrig gå in så i bebis att man glömmer allt annat runt omkring än.
De man redan har är viktigast.
Av ERFARENHET kan ja säga att just bebis verkstan kan få förhållande att knaka i fogarna ordentligt.
Pauser e behövligt för man ska överleva som man/hustru, sambos eller bara förhållande.