• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • NL86

Godmorgon tjejer! (eller Godnatt för en del!) :)

Dags för mig att bege mig till jobbet men ville bara önska alla en riktigt glad påsk!

Massor med kramar!

• Csillag
    joujou skrev 2012-04-06 21:46:21 följande:
    Shit vad sjukt att se sig själv i "riktiga" listan nu! HIHI!!

Hur har ni det i påskfirandet? Bara jag som jobbar och inte har en tanke på att det är påsk? ;)  
    Kan tänka mej att de e de.De e ju de som e de roliga med listan,man ser förändringarna o man kan stötta o peppa alla samtidigt.

jag har inte så mkt påskfirande heller faktist.Blir en lugn påsk för oss iår.

Glad Påsk
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-04-07 02:33:08 följande:
    Godmorgon tjejer! (eller Godnatt för en del!) :)

Dags för mig att bege mig till jobbet men ville bara önska alla en riktigt glad påsk!

Massor med kramar!
    Haha gooooomorrron gumman

Sj sitter man med en varm kopp latte i handen o kikar lite framför datorn o bara tar de lugnt.Tittade ut men hur kul va de...Snö upp till knäna typ - Va fan e de me vädret=???
    Förra veckan hade ja 18 grader varmt o funderade på att plantera i landen,satte fram utemöblerna o bara njöt av våren va här.
    'Igår börjar de bokstavligt talat VRÄKA ner snö från himlen o de tog ju fan inte slut heller - Helt sjukt!!

Glad påsk gumman
  • mamman030

Tack alla för alla grattis. Jag hoppas att det kommer massor med plus här. Själv vågar jag inte ta ut något i förskott, försöker njuta men det finns en gnagande oro. Men man får nog försöka vara lite positiv.

• joujou
    Csillag skrev 2012-04-07 10:35:22 följande:
    Kan tänka mej att de e de.De e ju de som e de roliga med listan,man ser förändringarna o man kan stötta o peppa alla samtidigt.

jag har inte så mkt påskfirande heller faktist.Blir en lugn påsk för oss iår.

Glad Påsk
    Ja, och nu är det bara EN vecka kvar!! Haha, tiden går snabbt ibland. 
    Men den får gärna gå liiite snabbare ;)

Haft en fin påsk annars?

Detsamma till dig hjärtat! 
  • joujou
    mamman030 skrev 2012-04-09 07:59:20 följande:

Tack alla för alla grattis. Jag hoppas att det kommer massor med plus här. Själv vågar jag inte ta ut något i förskott, försöker njuta men det finns en gnagande oro. Men man får nog försöka vara lite positiv.

Det hoppas jag med ;) Ska du iväg på något tidigt VUL? eller hur funkar det?
  • mamman030
    joujou skrev 2012-04-09 10:54:27 följande:
    Det hoppas jag med ;) Ska du iväg på något tidigt VUL? eller hur funkar det?

Ja det blir ett tidigt vul, vet ej riktigt när. Men jag fick utomkveds förra gången så jag vill ha ett så fort som möjligt så att man ser att det sitter rätt. Alla som gör ivf får tidigt vul. Tror jag i alla fallGlad
  • Odessa
    Csillag skrev 2012-04-04 19:33:34 följande:
    TACK gumman.
    Hade en blödning redan idag så antingen gick de käpp rent åt helvete direkt eller så va de en nid blödning som man kan få när ägget fäster.
    Försöker att inte tänka på de för mkt men fyyy va svårt de e.

Skönt att höra du drar igång snart igen,hoppas verkligen de vill ta sej fölr de.
    vet ju sj hur otroligt jobbigt MF e.

Vi ska lyckas alla detta året gumman, o du ska se att ditt lilla knyte vill stanna kvar i magen.
    tyvärr inte lika positiv sj efter blödningen idag,men försöker hålla lite hopp uppe.
    en dag i taget... 
    Hur går det för dig? Hoppas att det bara vara en nidblödning som sagt!! 

Jag fick min mens över påskhelgen, så nu är det ultraljud på torsdag och sen FET nästa vecka, känns helt otroligt. Trodde aldrig det skulle bli av igen. 
  • Odessa
    hoppfull idag skrev 2012-04-05 10:50:28 följande:
    Hej tjejer! Har precis varit på VUL och kommer få göra FET på tisdag! Tjoho!!!

Csillag, hoppas det bara var en nidblödning!

Nu åker jag till Istanbul och kommer hem på måndag, skönt att tänka på annat :)

Glad påsk!!
    Lycka till imorgon!
  • Odessa
    mamman0301 skrev 2012-04-05 08:36:57 följande:
    Vet ni tjejer jag blev så bedrövad igår så jag tog ett clearblue och jag fick ett plus. Så jag hoppas att det är ett frö som vill stanna där inne nu.
    Underbart! Grattis!!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012