• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-12 19:39:33 följande:
    Åh nej vad tråkigt Csillag men testade du inte för tidigt? Du är väl bara på dag 11 typ? Jag måste vänta 18 dagar enl läkarna...

Stor kram iaf!
    kanske borde skrivit at jag satte ju en en blasto så egentligen tycker man de borde visat idag,MEN visst kan de ibland vara svårt.

dottern plussade jag 7 dagar innan mens.
    tvillingarna 4 dagar efter berälnad ÄL
  • Odessa

Csillag; men åh vad tråkigt!!! Men håller tummarna för att det visar plus på TD. Jag visade plus på RD 6, men det är ju väldigt olika som sagt. Många många kramar och tummar för plus....!!

Jag var på VUL i dag inför Fet, måste tillbaka på nytt VUL på måndag, och jag hoppas FET blir måndagen efter eftersom jag har en jobbresa nästa helg...läkaren sa att jag visade antikroppar för sköldkörteln men hade väldigt svårt att förklara vad det innebär, skulle få ta nya blodprover på måndag. Någon som vet? Hon pratade om autoimmuna sjukdomar, men hade svårt att säga säkert om mina missfall berodde på eftersom jag "endast" har haft två...ja jag vet inte...

• hoppfull idag

Oj plussade du på ruvardag 6!! Men ni som plussar så tidigt, testar ni eftersom ni känner några symtom? När kan grav symtom komma som tidigast/när är det vanligt att de kommer?

Jag är ju bara på ruvardag tre idag... Känner bara ömma bröst men det hade jag redan innan återföringen :)

• sukiojag

Csillag; usch, håller tummarna och hoppas verkligen att du plussar på td ist! Varför ska ni göra ett nytt? Är de frysta inte lika bra? Vad menas med en blasto? Är
    Det samma som embryo? Förlåt tusen frågor, men det e så mycket..

Odessa; ingen aning, det känns hela tiden som att ny information o hinder som kan dyka upp..

Imorn blir det ÄP och det är verkligen inget jag ser fram emot, förra gången var verkligen jobbig och jag hade jätteont och mådde illa. Peppar peppar så mår jag inte alls lika dåligt nu som när jag tog menopur.

Wish me luck!

• Vincents mamma

Jag testade för att jag var så nyfiken och fick 1 svagt plus så då testade jag dagen efter och då var det lite starkare, kände inga symtom mer än biverkningar från vaggisarna

• sukiojag

Vid första försöken så testade jag tidigare, nyfikenhet.. men nu de sista har jag väntat till blödning, mest för att ÄLsprutan kan ge falskt plus.

• NL86

Csillag: varma kramar till dig gumman!! Jag håller fortfarande tummarna fram till td för dig vännen!

Hoppfull idag: RD 8 plussade jag på. Drömde att jag plussade på natten så jag testade och visst var det så. Hade mensvärk, halsbränna, lätt illa mående och ömma bröst. Men vågade inte hoppas på att de hade med graviditeten att göra då ämne bröst och illa mående är biverkningar av vaggisarna ja tog! :)

Drömde en så sjuk dröm inatt så jag var nästan gråt färdig när jag vaknade nu. Drömde att jag dött och inte visste om det och att min sambo och lilla syster försökte få mig att förstå de. De sa till mig att logga in på Facebook och titta i loggen där alla skrivit rip.. Fy var alldeles skärrad när jag vaknade. :(
    Nej nu är det dags att bege sig till jobbet!
    Hoppas ni får en bra dag tjejer och en härlig början på helgen!

Kramar

• mamman030
    Csillag skrev 2012-04-12 17:54:08 följande:
    Testade ida.Mannen går ju o hoppas så mkt o ja e säker på att de gått åt skogen.
    Testade neg.

Tyvärr måste ja invänta ordentlig mens o TD innan dom gör ny planering.

Vi har sagt att vi kommer göra ett helt nytt ivf nästa gång.skulle chansa på att vi får göra de börjabn/mitten av maj då vi måste få igång ordentlig mens efter blödningen som ska komma efter alla mediciner e avslutade.

dryyyyg väntan men men...

Så tråkigt, men som fler säger så hoppas jag så innerligt att du testat för tidigt.
  • mamman030
    hoppfull idag skrev 2012-04-12 19:40:01 följande:
    Ni som plussat - vilken dag och vilka symtom fick ni?

Plussade ruvardag nio, hade inte ett symptom överhuvudtaget. Inte ens biverkningar av lutinusen.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012