• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • sukiojag

Nl2012; jag sprutade med gonal-f förra gången vilket inte var några problem, men nu är jag jättetrött, ont i kroppen, yr på morgonen, jätteömma bröst, o en konstig tomhet som inte går att sätta fingret på. Jag tycker även att det är svårare att spruta denna gång, men det kan ju vara att man måste fylla själv vilket blir en tjockare nål!?

Men usch nu blev det skrämselpropaganda, det va ju inte meningen!! Det e ju samtidigt stärkande att man står ut med allt detta för målet bebis!! När ska du börja?

• Nina76
    Csillag skrev 2012-04-10 15:32:03 följande:
    Du ska nog kanske ta dom tabletterna jag togf efter inseminationerna.Vet dom används mkt vid ivf.
    anledningen jag har crinone e att de verkar som de e den enda som haft nån effekt alls på mej.
    Men tyvärr tror ja inte de finns nån bebis i magen denna gången heller.

Tror att de e crinonen som spökar me biverkningarna tyvärr.

TD den 17.e så låååång väntan.Tyvärr känns de ida som de kommer vida negativt då  
    Nej,nej, NEJ.... Några blödningar vill vi INTE veta av.... Men håll ut lite till! Hoppet är det sista som överger oss eller hur, tjejer... Det är ju vanligt att blöda i början av graviditeten och vissa blöder ju tom mycket... Försök att njuta lite extra av barnen och träng bort känslan tills du vet säkert. {#emotions_dlg.flower}

Och till alla som är gravid med illamående så gav min IVF-läkare mig världens bästa sätt att stå ut med det. "Var glad för det! Illamåendet kommer av graviditetshormonerna och tyder på hög halt hormoner, vilket innebär att det är en väl etablerad graviditet."  Skrattande  Lite tröst i toalettkramandet kanske... (Vilket inte alls innebär att de som inte mår illa har en dålig graviditet på nåt sätt...)

Idag är det en regnig dag i Skåne, men bortom grådiset känns det ändå som om våren snart är här.  Solig
    I eftermiddag ska jag åka till leksaksaffären med min dotter och köpa den mycket efterlängtade Rapunzel-dockan som hon sparat ihop till.  Skrattande 

Försök att ha en bra dag alla!
    Stora styrkekramar!!
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-12 12:30:25 följande:
    Csillag: hur går det för dig?
    Testade ida.Mannen går ju o hoppas så mkt o ja e säker på att de gått åt skogen.
    Testade neg.

Tyvärr måste ja invänta ordentlig mens o TD innan dom gör ny planering.

Vi har sagt att vi kommer göra ett helt nytt ivf nästa gång.skulle chansa på att vi får göra de börjabn/mitten av maj då vi måste få igång ordentlig mens efter blödningen som ska komma efter alla mediciner e avslutade.

dryyyyg väntan men men...
  • Vincents mamma

Än är det ju inte över men jag vet precis hur det känns! Lyckas inte vårat Fet nu så blir det helt nytt ivf för oss åxå

• hoppfull idag

Åh nej vad tråkigt Csillag men testade du inte för tidigt? Du är väl bara på dag 11 typ? Jag måste vänta 18 dagar enl läkarna...

Stor kram iaf!

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-12 18:08:21 följande:
    Än är det ju inte över men jag vet precis hur det känns! Lyckas inte vårat Fet nu så blir det helt nytt ivf för oss åxå
    jag har ju i frysen så jag kan göra FET,finns två blasto liggandes där,men jag känner att nu har jag gjort 2 st o inte lyckats så nu vill jag göra ett helt,o då får jag förhoppningsvis nått mer till frysen oxå ju.
  • Vincents mamma

Förstår hur du tänker! Ända gången jag har plussat var med sonen och det gjorde jag redan på ruvar dag 9 med en 2 dagars, men det är olika för alla!

• Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-12 19:39:33 följande:
    Åh nej vad tråkigt Csillag men testade du inte för tidigt? Du är väl bara på dag 11 typ? Jag måste vänta 18 dagar enl läkarna...

Stor kram iaf!
    jo jag testade förtidigt.Jag har officiell TD den 17.e men e väldigt säker att de kommer visa negativt o crinone e de som både ger mej biverkningar o håller mensen borta just nu.

kommer givetvis testa den 17.e igen då jag måste göra de,men inga större förhoppningar om att de kommer visa positivt då tyvärr.

samla krafter o inse att de blir en omgång till.

hur mår du?Hur går de för dej???
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012