• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Sukiojag vet jag har ÄP 13/4 och ev ET den 16/4 för henne har jag haft kontakt med via gb.

Vi håller tummarna för dej o hppas du kikar i till oss, du är saknad!
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-04-10 08:55:29 följande:
    {#emotions_dlg.flower} LnH: BRA du uppdaterar listan, De tycker vi om !!Skrattande

{#emotions_dlg.flower} Nl86: Hur mår du nu, Vilken vecka är du i ??

{#emotions_dlg.flower} Nl2012: Hur går de för dej med sprayningen? Har du några biverkningar?

{#emotions_dlg.flower}Bira11: Du är saknad här inne, nästa försök i Maj va??Har ni fått info vilken metod vi ska köra eller va de FET försök??

{#emotions_dlg.flower} Waterflower: vart har du tagi vägen?????Du kom in men försvann så fort...?

{#emotions_dlg.flower}Jazmine25: Har ni fått flytta äggen till Huddinge än?När i April får ni göra FET, vet du de??????

{#emotions_dlg.flower}Nina76: Väldigt tyst från dej...Är du kvar i tråden????

{#emotions_dlg.flower}MoM76: Hur går de me dej...saknad här inne...FET V 17??

{#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg: Hur gick VUL 23/3..Planer?E du kvar hos oss???

{#emotions_dlg.flower}Attack: Vart har du tagi vägen gumman??Hur har de gått me allt??

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta: Hoho...Vart har du tagi vägen?

{#emotions_dlg.flower} Rikolin: Tog du vägen...?
    Jo vi ska som de ser ut  köra igång med den korta metoden nu när min mens kommer om typ en månad så de blir väl i maj, de blir ett helt nytt försök då de bara blev 1 av 8 ägg som gick och använda och de sattes in förra gången.  Kommer få en blir inte puregon denna gång visst de blev många äggblåser och ägg men de var inte mogna.  Skriver heller inte mycket längre då jag som inte är i någon behandling för tillfället, men är inne och kollar och skriver då jag har något att berätta.

Kram
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-04-10 10:11:03 följande:
    Jo vi ska som de ser ut  köra igång med den korta metoden nu när min mens kommer om typ en månad så de blir väl i maj, de blir ett helt nytt försök då de bara blev 1 av 8 ägg som gick och använda och de sattes in förra gången.  Kommer få en blir inte puregon denna gång visst de blev många äggblåser och ägg men de var inte mogna.  Skriver heller inte mycket längre då jag som inte är i någon behandling för tillfället, men är inne och kollar och skriver då jag har något att berätta.

Kram
    Skönt att höra ifrån dej, blir ju lite orolig.
    Förstår om de kanske kan kännas lite drygy oxå att gå o vänta,MEN snart är du igång igen o du ska se att de går bättre denna gången!!!
    Ni kasnke borde testa menopur??Den ska ju vara mkt bättre på svårstimulerade eller en person som får många ägg men enstaka mogna.

Förstår du inte känner för att skriva så mkt just nu när allt står stilla.MEN skönt att veta du cirkulerar runt här inne än, vi saknar dej ju!!

KRAM
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-04-10 10:18:29 följande:
    Skönt att höra ifrån dej, blir ju lite orolig.
    Förstår om de kanske kan kännas lite drygy oxå att gå o vänta,MEN snart är du igång igen o du ska se att de går bättre denna gången!!!
    Ni kasnke borde testa menopur??Den ska ju vara mkt bättre på svårstimulerade eller en person som får många ägg men enstaka mogna.

Förstår du inte känner för att skriva så mkt just nu när allt står stilla.MEN skönt att veta du cirkulerar runt här inne än, vi saknar dej ju!!

KRAM
    Jo de blir nog menopur, och den korta metoden, känns skönt att slippa spraya, de tog sådan himla tid för mig att bli nedreglerad.. Hoppas de går bra för dig oxå.
  • Csillag

STYRKEKRAMAR till Lillan 15 som är i stort behov av de just nu !!!!!

Lider med dej o förstår allt käns piss o helvete just nu, vi finns här inne om du vill gapa skrika eller gråta av dej!!

• Nina76
    Csillag skrev 2012-04-10 08:55:29 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Nina76: Väldigt tyst från dej...Är du kvar i tråden????
    Hej hopp!!
    Här är jag!! Förlåt att jag inte skriver så mycket... Det händer inte så mycket i den här änden av Sverige. Men jag är kvar. Och jag försöker hålla mig uppdaterad (även om det är svårt att hänga med).

Om allting hade gått som det skulle, så hade jag börjat med sprutor runt den 17 april... Men förmodligen hade inte min cykel hämtat sig efter mitt avbrutna FET, så jag fick mens nu i påskhelgen, efter bara 19 dagar... Förvånad  Och när jag var på Apoteket för att hämta min Gonal-F för två veckor sedan, så var det beställningsvara med "begränsad upplaga" hos leverantören. Så den bör finnas där att hämta imorgon, vilket är 4 dagar för sent.... Men jag känner mig faktiskt inte speciellt upprörd eller stressad över det. Det känns snarare som en skön vetskap att jag förmodligen kan spendera julen i lugn och ro tillsammans med den fina dottern som vi redan har. Hjärta

Så nu lär jag istället börja med den korta behandlingen i början på Maj (vilket ju faktiskt inte är så långt borta). Glad

Det är sååå roligt att läsa att det går bra för så pass många här inne. Grattis till er!! Jag håller tummar och tår att allt går vägen för allihop innan året är slut!!

Kram från Nina.
  • nl2012

Hej! Jag är på spraydag 6, tiden går fort nu när man äntligen fick börja. Känner mig lite trött, lätt huvudvärk emellanåt, lite illamående ibland men tycker nästan att det är skönt för då vet man ju att det händer något i kroppen.
    Inbillar mig att det är bra att man känner något, det hade ju varit lite konstigt annars.

KRAM PÅ ER ALLA Solig   

• Csillag
    Nina76 skrev 2012-04-10 12:27:38 följande:
    Hej hopp!!
    Här är jag!! Förlåt att jag inte skriver så mycket... Det händer inte så mycket i den här änden av Sverige. Men jag är kvar. Och jag försöker hålla mig uppdaterad (även om det är svårt att hänga med).

Om allting hade gått som det skulle, så hade jag börjat med sprutor runt den 17 april... Men förmodligen hade inte min cykel hämtat sig efter mitt avbrutna FET, så jag fick mens nu i påskhelgen, efter bara 19 dagar... Förvånad  Och när jag var på Apoteket för att hämta min Gonal-F för två veckor sedan, så var det beställningsvara med "begränsad upplaga" hos leverantören. Så den bör finnas där att hämta imorgon, vilket är 4 dagar för sent.... Men jag känner mig faktiskt inte speciellt upprörd eller stressad över det. Det känns snarare som en skön vetskap att jag förmodligen kan spendera julen i lugn och ro tillsammans med den fina dottern som vi redan har. Hjärta

Så nu lär jag istället börja med den korta behandlingen i början på Maj (vilket ju faktiskt inte är så långt borta). Glad

Det är sååå roligt att läsa att det går bra för så pass många här inne. Grattis till er!! Jag håller tummar och tår att allt går vägen för allihop innan året är slut!!

Kram från Nina.
    Hej gumman,skönt att höra du e kvar iaf.

Så typiskt med medicinerna.
    Jag ska idag åka 16 mil för min förbannade Crinone inte finns inne på nogot apotek alls närliggandes så jag va måttligt sur när jag insåg de.Dum som jag e så borde jag fattat de då samma medicin alltid krånglar.
    Vet att de e samma med Gonal F på många ställen.
    Hade problem med den innan  oxå.
    Så tråkigt för man tänker inte på att de kan vara en beställningsvara alltid.

Så nu ska ja straxx hämta dottern i skolan o köra till apoteket.

Maj snart här p då ska du se de blir bebis för dej!!!
    skönt att höra du cirkulerar runt i tråden än iaf.
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-04-10 12:29:00 följande:

Hej! Jag är på spraydag 6, tiden går fort nu när man äntligen fick börja. Känner mig lite trött, lätt huvudvärk emellanåt, lite illamående ibland men tycker nästan att det är skönt för då vet man ju att det händer något i kroppen.
    Inbillar mig att det är bra att man känner något, det hade ju varit lite konstigt annars.

KRAM PÅ ER ALLA Solig   

Haha så sa jag oxå.
    Första IVF så mådde jag kanonbra o inga känningar alls knappt.
    FET nr 1 så mådde jag rent av skit o undra va de va som försegick.
    Visade sej ja inte tålde medicinen.
    FET 2 va hur lugn o fin som helst,inga känningar alls tills jag nu satte in blastocysten.Då började känningarna komma.

Men som du sa,hellre känningar o man vet att medicinen är där o funferar än inga känningar alls.
    Nu fungerade mina estradot plåster kanon under FET nr 2 så om de inte gav några biverkningar så ska man inte klaga heller.

Hoppas ditt illamående går bort.
    huvudvärk e ju inge skoj då man ska undvika så mkt värktabletter som möjligt.

När ska du på VUL???
  • Vincents mamma

Hej hej! Är nu hemma efter vul och allt såg som vanligt toppen ut så nästa Tisdag ska nästa eskimå flytta in :) Vi kom överrens om att bara sätta in 1 denna gång också efter som allt ser så fint ut och chanserna är stora, så får vi se hur det blir sista gången om det inte tar sig nu. Är så sjukt frustrerande att allt ser så bra ut hela tiden, toppen ägg toppen hinnor m.m och ändå funkar det ju inte! Blä!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012