• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • AshaG

Håller tummarna för alla er ruvare...hoppas själv kunna joina er imorgon. Än har IVF-kliniken ej ringt o avblåst morgondagens återinsättning. Hoppas 2 av mina 4 små ägg utvecklat sej gott så jag kan ta hand om dom imorgon.

Puss på er alla

• LnH

Håller tummarna för dig!! Imorgon är du ruvare :)

Fick ni välja två? Skulle jag också vilja men får bara det ifall det är inte är toppkvalitet på äggen...

• Csillag
    LnH skrev 2012-04-25 16:32:27 följande:
    hmmm jag fick höra att akupunktur skulle hjälpa ifall man hade större missfallsrisk då detta ökade genomströmmningen av blod till livmodern?!
    Jag ska testa det i alla fall, det kan ju inte mer än "låta" bli att ta sig denna gång med.
    Skillnaden denna gång är dock att det känns som om jag faktiskt inte alls bryr mig. Inte alls engagerad i sprutor och saker...vet inte om det är bra eller dåligt. Kanske bra då jag inte alls är uppjagad över allt med ivf.
    Jag vet heller inte riktigt va jag ska tro om akupunkturen då jag håller me dej på punkten att de ska öka genomströmningen.
    MEN vet inte om jag vågar riskera nått.
    MF risken ligger väl på 12-15& i vanliga fall och jag har 30% risk till MF så därför jag tvekar.

Hade min kropp vari någolunda "normal" så hade jag nog testat men nu sitter ja o tvekar.

MEN jag funderar fortfarande..
    Väger för o nackdelar.

Precis som du har ja "gett upp lite" o tar allt som de kommer o vågar inte lägga för mkt hopp på nått längre.

En dag i taget, tar de sej så gör de väl de...
  • LnH

Hmmm men om du testar och gör akupunktur INNAN själva ET? Då kan det ju inte öka risken?? Och det kan hjälpa att öka flödet redan innan och det borde ju vara en "bestående" verkan (alltså borde ju vara så bestående att det hjälper i någon vecka i alla fall).

Och det kan hjälpa kvaliten på äggen (det vet jag dock inte om det är sant) men jag tror att det kan öka genomströmmning av blod i livmodern i alla fall.

Många gör ju akupunktur x antal gånger innan ÄP och ET och inte efter?!

• Odessa

Hej, jag tror akupunkturen kan vara bra, skillnader som jag har märkt sedan jag började är att jag vanligtvis blöder vid varje ägglossning ibland hela veckan, i oktober månad blödde/hade spottings i tio dagar utöver min vanliga mens, jag får kramper vid träning runt de här dagarna, oftast känns det som om jag ska svimma av smärta, och under mens har jag smärtor, mycket mens och mycket koagulerade klumpar, sedan jag började med akupunkturen för sex veckor sedan så har jag inte haft spottings en enda gång, hade ingen mensvärk, (behövde inte ta en tablett en enda gång) och jag känner mig mycket lugnare samt att min pollenallergi har försvunnit. När jag har sökt hjälp för de här tidigare har jag bara fått höra att "en del kvinnor har det så här, det är fullt normalt" tyckte det var skönt att träffa akupunktören som rakt ut sa att det här inte alls var normalt...

Jag vet att det är svårt att bestämma, tror alla reagerar olika men jag kan bara rekommendera det, det känns som om alla kurer och hormoner vi får är bedömningar, där det inte finns någon garanti att det ska funka just på dig.

Jag håller i nuläget på att bestämma om jag ska börja med örterna jag fick för att minska risken för missfall. Tycker det känns lite läskigt...själva nålarna ökar blodtillförseln och de örter jag fick dricka då ökade/byggde på slemhinnan.

• LnH

Ohh så din pollenallergi försvann! Då ska jag definitivt testa akupunkturen. Dels för IVF där jag inte är så säker om det funkar eller inte men just nu har jag så mycket allergi så att det är inte kul alls. Då kanske man kan slå två flugor i en smäll :) Blev genast mycket gladare!!! Solig

• nl2012

Måste säga att jag blir mer o mer intresserad av att testa akupunktur, tycker att det verkar värt att prova men är inte så insatt i detta ännu. Men det kan väl inte skada att testa...... Känner precis som du odessa att dosen spray & sprutor vi får är bedömningar var läkaren tror ska passa just oss, det gäller att lita o hoppas o tro att det är rätt.

• sukiojag

Kanske också borde testa akupunktur nästa gång, för här blev det inget..

• Csillag
    sukiojag skrev 2012-04-26 09:23:22 följande:
    Kanske också borde testa akupunktur nästa gång, för här blev det inget..
    usch va tråkigt gumman att de inte tog sej.
    Lider me dej just nu.

MASSA STYRKEKRAMAR!!
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-25 15:31:39 följande:
    Här blir det nog ingen mer bebis.. Har ju blödigt till och från men nu är mensen på g och testade tok negativt imorse, så nu ska man vänta in den där underbara mensen igen.... Så varför ska sista försöket lyckas??? Nu har vi fått tillbaka 3 st topp kvalité blasto och inget har tagit sig, så har inte mycket hopp kvar inför det som nu blir sist syskon försöket..
    när hade du din TD?
    Ge inte upp än gumman
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012