• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Vincents mamma

Inte så mycket för att jag är nervös, reaktion på smärtstillande :) klarar inte av snurret så jag tuppar av, har lätt för att svimma så det är ingen fara :)

• Bira11
    familjenekberg skrev 2012-05-06 21:33:48 följande:
    Bira11
    Min man fick lämna på plats vi har 17 mil.
    Jo de vet jag att man gör, men dagarna innan menar jag :)
  • AshaG
    Bira11 skrev 2012-05-06 21:56:40 följande:
    Jo de vet jag att man gör, men dagarna innan menar jag :)
    TIll oss sa de att han SKA ha utlösning 2 dygn innan och sen inget förrän han ska lämna...då finns det  flest simmare när det är dags Glad
  • Mandelmumsa

Csillag: Det är ett tvådagars. Jag plussade på dag 9 sist så tänkte att det kanske, kanske skulle visa något redan :)

Bira: Min klinik sa att två dagar innan är idealiskt och när vi har följt det så har alla blivit befruktade. En gång gick det 2,5 dagar och då fick vi bara 60% befruktade ägg. Kanske inte hade enbart med det att göra men lite intressant tycker jag att det är :)

Ekberg: Ja den dokumentären har jag sett och minns att den var väldigt intressant!

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-06 21:12:40 följande:
    Visst var de lite restriktioner angående hur nära eller långt ifrån äggplock som gubben måste ha utlösning? minns fasen inte, mejlet är borta från förra gången.
    Vi skulle inte ha sex på fyra dagar innan ÄP för bästa resultat på simmarna.ÄP skulle ske på 5 dagen på morgonen och min man fick lämna sitt prov på kliniken när vi kom dit.
    Vi fick ett 80% resultat sa dom på min mans sperma prov och dom sa de märks vilka som fuskar me sexandet o vilka som inte gör.Man får sällan ett så högt % på sperma proverna sa dom så jag va helt nöjd.
    Vi fick rådet att min man skulle ha utlösning varannan,var tredje dag ca 1 månad innan de va dags för ÄP.
    Om de va genom sex eller han löste de själv spelade ingen roll,men utlösning va viktigt att få.Sen hade vi sex/utlösnings förbud dom sista dagarna då.

MEN jag vet att de är olika från olika kliniker.
    Endel har bara två dagar endel 3 dagar.

Vi valde följa deras råd väldigt noga sist o se om de skulle hjälpa o för oss gjorde de ju de.

Vet mannen inte skulle duscha för varmt, inte svettas eller bada bastu osv.
    Vi ifrågasatte just svettas då min man tränar innebandy i div 2 så han han har träning 3 dagar/vecka + fys pass.
    Dom sa att träning är ju nyttigt men svettningen menas mer sitta o svettas,bada bastu,bada badkar med varmt vatten,sitta i solen o steka sej, sola solarie osv

Bra för min del va ju att jag ska hålla mej varm över kroppen så då va varken sola ute lr solarie ibland nackdel på de sättet.
    Dessutom bra om ja kände att de fick mej att ligga o slappa en stund.
    Jag har tränat under varje ivf/FET o de sa läkarna va helt ok.
    man ska leva som vanligt, samma med att just ta ett glas vin ibland.Man ska va som normalt.De dom rekomenderade va att just vinet kan man avstå från mellan ET-TD.
    jag dricker så sällan så jag har valt att va helt nykter,inte för ja tror de gör dundersusen men ja har så liten chans till graviditet o så hög MF risk så ja vill gärna inte utmana ödet då ja inte skulle förlåta mej sj.

Vi kör samma denna gången som vi gjort innan o de enda läkarna säger e att dom tycker de e skönt att vi följer deras råd för många saker kan räknas ut på ÄP.
    Sen sa dom att de syns tydligt på ÄP efter sommar stängt att simmare o äggkvaliten ofta har försämrats vid  ÄP på de flesta, detta tror ha med alcohol osv att göra.
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-05-06 21:19:48 följande:
    Måste få tippas om tv nu i kväll, på TLC för er dom har den. Nu går en film om livets mirakel den heter How does life begins handlar om hur livet börjar jätte bra hittills.
    skit oxå, de hade ju vari hur spännande som helst att se.
    Jag satt som klistra när de visades "Längtan till ett barn" på tv.

En kompis till mej hade sett ett avsnitt där en kväll o dan efter kom hon in o sa, herre guuud hur kan du sitta o kolla på den dokumentären, de måste ju få dej att må ännu sämre.

Oftast satt ja o min man me tårarna i ögonen o verkligen led med paren som va med.
    Man kände verkligen me dom o visste hur dåligt dom mådde.
    Vi sa sj att dom är starka som klarar delta i ett sånt program, för sj skulle jag få fispel framför kamerorna när de ständigt visade negativt på grav tetsterna.
    MEN som ja sa till kompisen, jag tycker de programmet är ett jätte viktigt program och jag e verkligen glad att de gjorts ett snt program, för där kan alla se att de är verkligen inte bara att ha oskyddat sex o sen är man gravid utan vissa sliter verkligen dag ut o dag in, år efter år utan att lyckas.
    Det är hjärte krossande.

Sånna program lyfter ja verkligen fram!
    Tråkigt ja missade de programmet du skrev om igår.
    Skit oxå!!
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-05-06 22:53:45 följande:
    Csillag: Det är ett tvådagars. Jag plussade på dag 9 sist så tänkte att det kanske, kanske skulle visa något redan :)

Bira: Min klinik sa att två dagar innan är idealiskt och när vi har följt det så har alla blivit befruktade. En gång gick det 2,5 dagar och då fick vi bara 60% befruktade ägg. Kanske inte hade enbart med det att göra men lite intressant tycker jag att det är :)

Ekberg: Ja den dokumentären har jag sett och minns att den var väldigt intressant!
    dag 9 kan vara tidigt för två dagars så ge inte upp!
    många som sätter in blasto plussar ju runt dag 9-10.
    sen finns de vi som brukar plussa jätte tiigt men de e sällsynt.

Håler tummarna fr ett fiiiiiint STORT pluss till dej!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012