Bira11 skrev 2012-05-06 21:12:40 följande:
Visst var de lite restriktioner angående hur nära eller långt ifrån äggplock som gubben måste ha utlösning? minns fasen inte, mejlet är borta från förra gången.
Vi skulle inte ha sex på fyra dagar innan ÄP för bästa resultat på simmarna.ÄP skulle ske på 5 dagen på morgonen och min man fick lämna sitt prov på kliniken när vi kom dit.
Vi fick ett 80% resultat sa dom på min mans sperma prov och dom sa de märks vilka som fuskar me sexandet o vilka som inte gör.Man får sällan ett så högt % på sperma proverna sa dom så jag va helt nöjd.
Vi fick rådet att min man skulle ha utlösning varannan,var tredje dag ca 1 månad innan de va dags för ÄP.
Om de va genom sex eller han löste de själv spelade ingen roll,men utlösning va viktigt att få.Sen hade vi sex/utlösnings förbud dom sista dagarna då.
MEN jag vet att de är olika från olika kliniker.
Endel har bara två dagar endel 3 dagar.
Vi valde följa deras råd väldigt noga sist o se om de skulle hjälpa o för oss gjorde de ju de.
Vet mannen inte skulle duscha för varmt, inte svettas eller bada bastu osv.
Vi ifrågasatte just svettas då min man tränar innebandy i div 2 så han han har träning 3 dagar/vecka + fys pass.
Dom sa att träning är ju nyttigt men svettningen menas mer sitta o svettas,bada bastu,bada badkar med varmt vatten,sitta i solen o steka sej, sola solarie osv
Bra för min del va ju att jag ska hålla mej varm över kroppen så då va varken sola ute lr solarie ibland nackdel på de sättet.
Dessutom bra om ja kände att de fick mej att ligga o slappa en stund.
Jag har tränat under varje ivf/FET o de sa läkarna va helt ok.
man ska leva som vanligt, samma med att just ta ett glas vin ibland.Man ska va som
normalt.De dom rekomenderade va att just vinet kan man avstå från mellan ET-TD.
jag dricker så sällan så jag har valt att va helt nykter,inte för ja tror de gör dundersusen men ja har så liten chans till graviditet o så hög MF risk så ja vill gärna inte utmana ödet då ja inte skulle förlåta mej sj.
Vi kör samma denna gången som vi gjort innan o de enda läkarna säger e att dom tycker de e skönt att vi följer deras råd för många saker kan räknas ut på ÄP.
Sen sa dom att de syns tydligt på ÄP efter sommar stängt att simmare o äggkvaliten ofta har försämrats vid ÄP på de flesta, detta tror ha med alcohol osv att göra.