Vi som går ner i vikt med shapeup!
Okej. Men ät nyttiga och feta kaloririka mål den dagen, banan, avocado, nötter, fet fisk osv så du får i dig ändå! Jag förstår att det blir svårt då:)
Igår när jag handlade inför helgen valde jag för första gången bort mina chips. Vågen står nämligen still trots spinning o att jag håller mig innanför kalorigränsen. Riktigt störande. Jag ska verkligen klara det här men jag blir arg när jag inte går ner. Så till fredagsmys blir det meloner, ananas, jordgubbar och gurk/morotsstavar i dipp. I vanliga fall är det ju chips med dipp.
Amy: jag har gratis varianten så jag skriver ner allt jag stoppar i en gryta och räknar ut kalorier för varje ingrediens.sen räknar jag ut vad 100 g blir. Sen väger jag det jag ska äta o skriver in det i appen. Pappret sparar jag för nästa gång jag äter den rätten. Blir det mat över så fryser jag in det i färdiga portioner o skriver kalorierna på för framtida bruk.
Ni som gillar fun light, prova att frysa i glass formar. Kanske blir en god kalorifri isglass? Jag gillar ej den saften.
Ps, vågen visade -1 kg idag!!!!!! Alltså 76 kg nu. Nu jäklar!