• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Nu går det bättre igen! Har gått ner det lilla som jag fuskade upp, nu gäller det bara att gå ner varje vecka i stället för att hålla på att gå upp o gå ner hela tiden. På midsommar blir det Skansen. Hoppas att det blir mkt promenad så man kan äta maten utan dåligt samvete. Kan jag ha runkeeper på hela dagen tro?:) på kvällen kommer massor med gäster så det blir nog lite gott då. På lördag ska jag träna massor o försöka kompensera. Söndag blir det Kolmården för hela slanten o sen vidare till Skåne. Semester here we come!

• bonsai

Idag vägde jag 73.5 så äntligen händer det något. Fick ändra min viktnedgång från 0.9-0.8 för att jag låg så långt under 1200. Nu tror jag att jag fick äta 1287 i stället för 1195 som jag åt innan viktnedgången. Har varit slarvig med att mäta mig. Men jag märker ju på kläder att cm har försvunnit. Jätte nice. Provade några av mina miljoner bikinisar i går o kunde ha flera st som jag inte kunde ha i januari på Teneriffa!

• bonsai

Alla som är oroliga inför maten i morgon: försök att träna riktigt mycket i morgonbitti och ät väldigt lite till frukost och välj ut det viktigaste som ni vill äta och ät lite av allt så ordnar det sig nog! Så tänker i alla fall jag göra!

• bonsai

Jag var ute på power walk efter maten o sen åt jag efterlängtade chips med dip! I sommar är det gratis zumba träning på måndagar nära mig. Tänkte prova att slå knut på mig o säkert ramla omkull:) någon som vet hur jag ska skriva in det som träning?

• bonsai
    bellzan skrev 2012-06-22 01:39:25 följande:
    Hej! Visste inte vad detta var förens jag läste detta!!:) tack för tipset i har den nu som app!:) verkar kanon bra! Imorgon börjar mitt nya liv!

Hej och välkommen! Det är verkligen en bra app. Att få äta vad man vill om man vill är super. Den passar dock inte alla då det tar lite tid och man måste väga nästan allt man äter. Men för oss funkar den kanon! Vad har du för ingångsvikt/längd och mål? Jag började på 82 o ligger nu på 73.5 och vill ner till 60. Är 163 cm lång.
  • bonsai

Glad midsommar allihopa!! Nya tag i morgon och lite extra träning:) vi hade en jätte mysig dag på Skansen och sen middag här hemma. Tyvärr fick dottern hög feber i går kväll, men för första gången i mitt liv dopade jag henne med Alvedon o satte henne i vagnen och åkte till Skansen ändå. Rekommenderas inte! Hon sover som en stock..

• bonsai
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-25 07:39:29 följande:
    Officiell väg o mätdag! 66.4kg Totalt -11.3kg Midjemått 73cm totalt -8cm Mage o kärlekhandrag (tjockaste stället) 94cm totalt -12cm Jag är toknöjd!! Stort tack till Bonsai!!! Utan app o forum hade jag inte klarat detta.

Grattis!!! Utan alla härliga människor i den här tråden hade det ju aldrig blivit något! Glöm inte oss! Häng gärna här o visa hur det går så vi andra vet vad vi har att se fram emot!
  • bonsai

Hej allihopa! Här i Skåne har dagarna hittills varit så fyllda av aktiviteter, hälsa på släktingar hit o dit så idag var första dagen som jag hann gå en sväng. Har ätit mer än jag får också. Jag kommer garanterat stå still i vikt den här veckan så när jag kommer hem nästa vecka blir det så mycket enklare att hålla både mat o motion igång. Bara jag väger under 70 v 32 är jag nöjd! Självklart ska jag ner alla mina kg men tänker ta allt i lugnt mak så att jag klarar det! Välkomna alla nya kämpar o grattis alla ni som gått i mål!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!