• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Stockholms stadsmuseeum blev det. Tyvärr ingen promenad i gamla stan:( men bara 1/3 dels cheese burgare o några pommes o sen en cone. Nu hem o slappa en stund när lill tjejen sover! Sen blir det promenad eller spinning för mig:)

• bonsai

Är det helt dödsdömt att äta 300 kcal för mycket idag när jag åt 380 kalorier för lite igår? Jag tänker absolut inte göra det till en vana utan bara idag? Ev tränar jag bort 150 kcal efter maten på promenad o i så fall blir det bara 150 kcal för mycket.

Blöjor111111 skrev 2012-05-18 15:38:48 följande:
    Hej! Jag hoppar in här . Start vikten var för 2 veckor sedan 75 kg på mina 162 cm. Nu väger jag 72 kg. Promenerar varje dag med barnvagnen minst i 30 min rasttakt. ShapeUp har öppnat en helt ny värld till mig med dolda kalorier som jag inte visste något om. Än så länge får jag tillägga 500 kcal för amningen eftersom jag ammar min 6 månaders son. Målet som jag har är 65 kilo som ska nås inom 13 veckor. Kul att läsa att programmet verkligen fungerar. Bäst är det att man kan äta precis det vad man vill men kontrollerat. Häromdagen åt jag en halv kanelbulle, var duktig och hade förbränt genom en barnvagns promenad 350 kcal. Idag fick jag äta det jag älskar mycket chilinötter, annars skulle jag nog ha stoppat i mig nästan hela påsen 150 g men åt idag 30 g.

Välkommen! Jag är ju 163 cm lång! Nu väger jag 76. Ska ner till 60 minst. Det är målet sen får jag se om jag ska ner ytterligare. Har aldrig vägt över 50 kg innan jag blev så här tjock. Kommer aldrig mer hända!
  • bonsai

Ingen fara på torpet, efter omvägningar och promenad slutade det med att jag äter 2 hela kalorier för mycket:) hehe!

• bonsai
    Blöjor111111 skrev 2012-05-18 18:53:51 följande:
    Jag har också 500 kcal kvar efter middag men räknar varje dag felmarginal 100 kcal (dold socker, kaffe m.m) vilket betyder att jag har 400 kcal kvar. Känns som att jag har ätit hela dagen. Jag får äta 1900 kcal per dag av det 500 för amningen. Jag kommer sällan upp till dessa kalorier eftersom jag promenerar också varje dag. Jag vet inte, kanske har ni diskuterat det innan men hur mycket kilokalorier äter ni till varje måltid? För mig ungefär: Frukost ca 238-330 kcal. Idag: Åt fiberberikad havregrynsgröt, två leverpastej rågform bröd osötad smörgås (låg kalorihalt) och tomat. Tidig mellanmål idag: banan Lunch ca 400-600 kcal. Idag: 3 kokta ägg som jag mosade med 120 g konserverad tonfisk+ 10 g majonnäs. Sen mellanmål. Idag 30 g chilinötter. Middag ca 450-550 kcal. Idag: 125 g Lax, 150 g potatis, 200 g sommargrönsaker. Kommer att äta på kvällen 1 ägg med 2 finn crisp, multigarn. Hur ser det ut för er?

Frukost: 2 falurågrut med 4g mellanbregott, 12g gräddpastej och 100g lättmjölk = 164 kcal Lunch: 200g lättfil, 20g kellogs, 1 banan = 245 kcal Middag: alltid olika tex husmanskost, grillat, italienskt mm Mellis 1 & 2: frukt eller riskaka eller knäckebröd eller något jag är sugen på! Totalt får jag äta 1224 kcal varje dag:)
  • bonsai
    Blöjor111111 skrev 2012-05-18 20:08:20 följande:
    Oj vad lite. Läste någonstans att man inte borde äta under 1300 kcal, annars mår kroppen inte bra och "bantningen" är inte bra eftersom kroppen går på underreserver. Hur stannar du mätt? Är du inte hungrig hela tiden?

Man krymper ju magsäcken så det går bra. Men det är shapeup som bestämmer, jag bara hänger på:) 1200 kcal säger shapeup att man inte får understiga. Men jag har ju lite fett reserver att ta ifrån. Eftersom jag äter en ordentlig middag så klarar jag mig bra. Har valt att bara äta fil till lunch för att kunna äta så mycket jag i princip vill till middag. Och vill jag få plats med onyttigheter är jag ju illa tvungen att träna:)
  • bonsai
    Storis skrev 2012-05-18 21:14:06 följande:
    Någon som vet hur mkt 1 dl Corn flakes är i gram? Har ingen våg. Med vänlig hälsning, storis
    Skulle tippa på ca 25-30 g.
  • bonsai

Gud va roligt lovebuz att du känner såhär! Trodde ärligt talat inte att den här tråden skulle bli så stor! Jätte kul verkligen! Hoppas på ett bra resultat i morgon då! Mät gärna oxå så ser du skillnad på annat sätt än vikt! Nu ska jag gå o sova o vakna upp på en ny vecka med friska tag!

• bonsai

Hej allihopa! Alla som har svackor, kämpa på så fort ni får minsta gnista. Min svacka höll i sig en månad men jag kikade i tråden hela tiden o blev peppad av er andra! Nu har jag kört stenhårt ett par veckor igen o förra veckan kom första - på evigheter. Så det gör inget om ni svavlar lite, vi finns här för varandra o hjälper o stöttar när någon har en dipp. Ge inte upp helt bara för vi har samlats här av en anledning: vi ska fixa det här om det så ska ta flera år! Nu drar jag o käkar jordgubbar o mango! Kram på er!

• bonsai

Klara: nu vet du ju till nästa gång:) om jag är bortbjuden ser jag till att ha enormt mkt kalorier kvar för att kunna äta av allt. Dock tar jag lite av allt så att jag är säker på att jag inte tar för mkt. Hellre äta för få kalorier någon dag än på tok för många:)

• bonsai

Jaha mens här så jag tänker inte ens väga mig i morgon:) ingen ide att sura ihop för det, kanske är mera minus nästa onsdag istället!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!