• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Tack romlen! Vad har du för telefon? Från min iphone 4 kan man svara på inläggen:) men jag använder inte fl appen utan bara på nätet! Jag hoppas även att ni som går i mål kommer o gästspelar i tråden så vi vet att ni har det bra och att det här funkar! Kram allihopa!

• bonsai

Här fuskas det hej vilt i helgen! Äter massor med skräp och skriver inte i appen:) men har gått mkt i går och i dag i alla fall:) jaja nya tag i morgon! Då blir det lax i ugn till middag! Mums!

• bonsai
    MrsQuitaz skrev 2012-06-03 08:07:13 följande:
    Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans. Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?

Välkommen! Kul med flera i tråden! Jag äter två falurågrut med sammanlagt 4 g mellan bregott, 30 g keso, 2 skivor läckörökt skinka, 6 g gräddpastej, gurka och 100g lätt mjölk. Det är lagom för mig. Klarar mig till lunch om jag äter en frukt till mellis. Lunch 200 g lättfil och 1 banan och oftast någon annan frukt eller bär i filen, mellis två är knäckebröd eller frukt eller något liknande. Middag äter jag precis vad som helst. En veckas middagar kan se ut så här: pannbiff med lökgräddsås o potatis o sallad, fiskpinnar potatis o remouladsås o sallad, korvstroganoff med ris o sallad, lasagne o sallad, grillat kött majskolvar pommes o bea o sallad, schnitzel o klyftpotatis o gräddsås o gröna ärtor, söndagsstek med klassiska tillbehör. Jag får bara äta 1194 kcal nu så jag lägger alltid största vikten på middagen då jag vill sitta o njuta med familjen! Kämpa på!
  • bonsai
    MrsQuitaz skrev 2012-06-03 11:44:39 följande:
    Tack femininum, jag ska investera i en våg snarast! Angående frukost så kan jag inte äta fil, youghurt eller keso. Jag tycker det smakar illa och är inte van. En smoothie skulle i så fall göras med mjölk banan och jordgubbar ex, men det är det mycket kcal i. Jag ska fördela mina kcal men tycker det är svårt. Ett mellanmål har jag tänk ska vara äpple och kaffe, räcker inte det? I morse åt jag två finn crisp med pyttelite smör och en ostskiva på samt kaffe. Tillsammans med ett äpple säger appen att jag använt 65 kcal, kan det stämma? Jag jobbar hemska tider och lagar ingen mat då så vad skulle kunna vara bra att äta i lunch restaurangen? Kan jag ta som vanligt men mindre? Typ i kycklingfilé, 1 dö potatis/ris och sallad till det?

Angående din frukost: ett helt äpple är 72 kalorier, en finncrisp 20 och en vanlig ostskiva ca 36 kcal och 4 g bregott normal är 27 kalorier så det stämmer inte om du inte menar 165 kalorier. Jag säger som alla andra, skaffa en våg! Angående mellis så är det inte att småäta, ta som du säger en frukt så håller magen igång o du blir inte vrål hungrig till nästa mål. Lunchen låter bra den kanske du klarar utan våg.
  • bonsai

Välkomna alla nya! Självklart får ni vara med i våran tråd! Vad skulle den vara utan alla härliga människor? Den här veckan börjar inte bra för mig: asiatisk buffé i dag till middag o jag lät mig äta vad jag ville:) i morgon kommer mina kollegor på middag och det blir massor att äta, tänker inte ens göra mig besväret att fylla i appen:) resten av veckan blir det däremot stenhårt med träning och mat så kanske jag törs väga mig på söndag i stället för onsdag:)

• bonsai

Ja en sån lista kanske vore något! Den enda snabbmaten jag gillar är happy meal cheeseburgare med lättmjölk och thaimat! Händer kanske 1 gång om året att jag äter pizza. Läsk väljer jag bort men dricker ibland lättdryck. Annars är vatten min bästa vän. Min största last är mina chips olw ugnsbakat chili sweet sour med holiday dip! När jag äter det så äter jag mina tränings kalorier!

• bonsai

Förresten är 150 g av mina chips "bara" 585 kcal! Jag äter 50 g alltså175 kcal!

• bonsai
    4ungar skrev 2012-06-05 10:03:50 följande:
    Hej ! Jag hänger också gärna på här, jag ska gå ner mellan 15-20 kilo. Väger 80 nu och hoppas på att kunna nå mitt mål till jul... Tror ni det kommer funka ? Jag har testat olika dieter tidigare som GI och LCHF men tror det bästa för mig är att ha koll på kalorier.  

Välkommen! Jag tror absolut att du kommer en lång bit på väg i alla fall! Det man tyvärr får räkna med är att man står still i vikt lite då och då dessutom vid sjukdom orkar man kanske inte hålla på att räkna kalorier och ibland så spårar man ur lite och fuskar:) det viktigaste är att INTE ge upp bara för det, kämpa på och tänk på hur mycket bättre du kommer att må och hur mycket snyggare du kommer att bli! Lägg upp del mål på ca 5 kg så blir det lite skönare att få nå ett mål i taget lite snabbare än att se hur mkt man har kvar! Lycka till!
  • bonsai

Igår hade jag ju värsta brak middagen för mina kollegor! Men medans dom rullade hem så hade jag låtit bli ostbrickan och tog bara 5-6 godisbitar, jätte lite chips o dip och en liten bit blåbärspaj o en stor sked hemmagjord glass o drack bara en cider! Middagen åt jag mor aldrig portion av fläskfilé o ugnsrostade rotfrukter med bea o sallad o majskolv. Skrev inte in något i appen men jag var varken sugen på allt skräp eller kände mig manad att över äta:) på lördag är det stor inflyttnings fest hos våra vänner o dom ska servera pasta buffé. Jag ska köra så då kan jag ju äta buffé utan att skämmas då jag får dricka vatten till mat:)

• bonsai
    Amy27 skrev 2012-06-07 19:06:35 följande:
    Förresten, är det ngn som vet hur många kcal det är i aprikos, nektarin och persika? Alltså per 100 g? I appen står det per styck men de är ju olika stora, det kan väl inte stämma?!? Hjälp för jag älskar dem frukterna och det är säsong för dem nu!

Det är bara att gå in på dom på appen och gå vidare framåt så finns dom i alla mått o vikter, det gäller den mesta maten:)
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!