• äralltupptaget

Man får väl vara sjukskriven x antal dagar innan arbetsplatsen kan begära intyg , är det 10 dagar ? Jag har inte heller sagt något till dom på jobbet så jag kommer vara sjuk under äp , typ feber eller liknande :) är aldrig annars sjuk så jag kommer nog inte behöva lämna intyg :)

• äralltupptaget

Företaget har rätt att begära intyg , många gör inte det om man nu inte har varit borta / sjuk extremt mycket den sista tiden. Ha en bra dialog med din chef och skyll på magsjuka så går det nog bra :):) jag kommer skylla på feber och ont i halsen , och kommer troligen inte behöva lämna något intyg då jag nästan aldrig är sjuk , tror det var 2,5 år sedan

• äralltupptaget
    Emki skrev 2013-04-07 09:29:55 följande:
    Magsjuka skyllde jag på efter ÄP...Tänkte då vara hemma imorgon iaf. Jag kan omöjligt gå å jobba då jag ser höggravid ut. =( Hur länge sitter det i? en del har ju vart sjukskrivna i typ två/tre veckor, då måste jag nog ha intyg.

Ska jag åka till gynakuten för att få intyg eller? vi har 30 mil till ivf kliniken...

Hur länge var du hemma då, när du inte behövde lämna intyg?
    Nu har jag inte gjort ÄP eller så , så jag vet ännu inte hur jag mår efter det.
    Jag har ett bra jobb, dock väldigt fysiskt tungt, men man har sitt schema och kan lägga upp lite hur jag själv vill

När jag var sjukskriven för ryggen så var jag hemma i 3 veckor, och min arbetsplats krävde inget intyg. Men då har jag en bra dialog med min chef så han visste om varför jag var borta..
    Men jag kommer köra på förkylning eller magont.. :)

Jag hoppas inte jag blir så överstimulerad att jag måste vara borta allt för länge.. låter inte alls kul :(
    Hoppas det blir bättre för dig! Vad säger kliniken ? Har du ringt och pratat med dom ?

• äralltupptaget
    Jockelina - jag kör på den korta metoden, antar jag . Jag har inte fått något nässpray. utan bara provera och sedan kör vi igång med sprutor- äp- insättning .

drömmer om ett barn - jag ska försöka se det positiva med ÄP,. att det faktiskt kan bli ett underbart resultat :)
    Men jag ska be att dom håller koll på mig och drogar ner mig om jag har ont. *hehe*

EEJ- gud så skönt att vara i Thailand !!!  Men vi har haft lite sol här uppe också, hörde på tv att solen nu är lika stark som i augusti!   :)

Emki- tråkigt att det inte blev något i frysen, men som många andra skrev , ge inte upp! Du har säkert fått in superäggen och det kommer bli ett underbart barn av det !! :)

Själv så käkade jag sista Provera-tabletten igår och idag kom mensen. Trodde den skulle dröja 2-3 dagar men icke. Så nu ska jag börja med sprutorna på onsdag och sedan VUL v 16 , och ÄP v 17. Jag är jättenervös över allt.
    Trots att man läser så mycket "negativt" i trådar, folk som inte lyckats osv.. så har jag inte riktigt fattat eller tänkt i dom banorna att jag kan också bli " en av dom" som inte lyckas på första försöket.. Men min skalle har som fastnat i att - klarar jag ett ÄP kommer jag bli gravid. Kanske bra att tänka i dom banorna - kroppen kanske blir mer "arbetsvillig" .. fast misslyckas jag kommer jag att dö! 

Någon pratade om Folacin , att dom har gått från 5 till q
  • äralltupptaget

men va fan händer med min dator.. har en fått en stroke ?!?!?!?!

nåväl.. jag fortsätter här och hoppas på att det inte blir "muppigt" igen..

Folacin, från 5 till 1 -  jag blev rekomenderad ½ tablett / dag...
    Fast sköterskan sa 2 receptfria från Apoteket / dag...
    Jag har funderat hit och dit ang det... och jag beslöt mig för att köra efter vad läkaren sa och skrev ut till mig.

Jag gick till Pia, hon var tydligen en vikarie från något annan IVF-klinik.

Tycker ni jag gör fel, ska jag käka 2 apotek-tabletter?
    Vad kan hända om man äter " för mycket" av Folacin ? kan det påverka kroppen att INTE bli gravid ?!

• äralltupptaget
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

* Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)
    äralltupptaget : börjar 10/4 (ÄP v.17) 1:a IVF

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • äralltupptaget

Vårt 2012 - styrkekram till dig!!

Nektar - jag kör på det läkaren skrev ut till mig, dvs ½ tablett - dvs 2,5 mg

Imorgon kör jag igång med sprutorna, är lite nervös :):)

• äralltupptaget

Hur många dagar efter 1:a sprut-dagen har ni haft äggplock? Finns det något snitt ?

igår tog jag min 1:a spruta och med darrande händer så gick det trots allt bra.
    Men lite nojjig, satte jag rätt dosering ? Tänk om det blev något fel... , knäppte det inte lite konstigt i den ?? hahaha

santa86 - välkommen hit!  Det känns alltid bra i dessa trådar då man kan vara helt ärlig och skriva ut sin frustration, ilska , sin lycka, och sin rädsla :)  Alla vi är (nästan) i samma sits mer eller mindre..

Jag var också sjuuukt nervös 1.a mötet.. Massa tankar snurrade i skallen ! När jag väl skulle åka hem till Luleå, var jag som ett lik. Huvudvärk från h-vetet, trött, helt matt i kroppen, jag hade nog varit så nervös och spänt mig "omedvetande" sedan släppte allt. :)
    Hoppas ni får komma igång på direkten och att ni hinner börja innan sommaren, men det borde ni väl göra när ni nu har fått en tid :):)  Lycka till! Skriv gärna in dig i listan!

Svar på tråden IVF Umeå