IVF Umeå
WOW 13 ggr !!!! Min läkare sa att 6 ggr var MAX!!
WOW 13 ggr !!!! Min läkare sa att 6 ggr var MAX!!
Man får väl vara sjukskriven x antal dagar innan arbetsplatsen kan begära intyg , är det 10 dagar ? Jag har inte heller sagt något till dom på jobbet så jag kommer vara sjuk under äp , typ feber eller liknande :) är aldrig annars sjuk så jag kommer nog inte behöva lämna intyg :)
Företaget har rätt att begära intyg , många gör inte det om man nu inte har varit borta / sjuk extremt mycket den sista tiden. Ha en bra dialog med din chef och skyll på magsjuka så går det nog bra :):) jag kommer skylla på feber och ont i halsen , och kommer troligen inte behöva lämna något intyg då jag nästan aldrig är sjuk , tror det var 2,5 år sedan
men va fan händer med min dator.. har en fått en stroke ?!?!?!?!
nåväl.. jag fortsätter här och hoppas på att det inte blir "muppigt" igen..
Folacin, från 5 till 1 - jag blev rekomenderad ½ tablett / dag...
Fast sköterskan sa 2 receptfria från Apoteket / dag...
Jag har funderat hit och dit ang det... och jag beslöt mig för att köra efter vad läkaren sa och skrev ut till mig.
Jag gick till Pia, hon var tydligen en vikarie från något annan IVF-klinik.
Tycker ni jag gör fel, ska jag käka 2 apotek-tabletter?
Vad kan hända om man äter " för mycket" av Folacin ? kan det påverka kroppen att INTE bli gravid ?!
Vårt 2012 - styrkekram till dig!!
Nektar - jag kör på det läkaren skrev ut till mig, dvs ½ tablett - dvs 2,5 mg
Imorgon kör jag igång med sprutorna, är lite nervös :):)
Vårt 2012 - Bra att ni kämpar vidare! Det måste bara vara er tur någon gång!!!
Hur många dagar efter 1:a sprut-dagen har ni haft äggplock? Finns det något snitt ?
igår tog jag min 1:a spruta och med darrande händer så gick det trots allt bra.
Men lite nojjig, satte jag rätt dosering ? Tänk om det blev något fel... , knäppte det inte lite konstigt i den ?? hahaha
santa86 - välkommen hit! Det känns alltid bra i dessa trådar då man kan vara helt ärlig och skriva ut sin frustration, ilska , sin lycka, och sin rädsla :) Alla vi är (nästan) i samma sits mer eller mindre..
Jag var också sjuuukt nervös 1.a mötet.. Massa tankar snurrade i skallen ! När jag väl skulle åka hem till Luleå, var jag som ett lik. Huvudvärk från h-vetet, trött, helt matt i kroppen, jag hade nog varit så nervös och spänt mig "omedvetande" sedan släppte allt. :)
Hoppas ni får komma igång på direkten och att ni hinner börja innan sommaren, men det borde ni väl göra när ni nu har fått en tid :):) Lycka till! Skriv gärna in dig i listan!