IVF Umeå
Kanske kopierade en gammal lista, stämmer denna, om inte uppdatera igen
Kanske kopierade en gammal lista, stämmer denna, om inte uppdatera igen
Hela85- hur går det med sprutorna ? :)
Hela85- jag tyckte också att den nålen kändes tjockare på något sätt, gruvade mig också för den , men pröva stick in den snabbt och lite " hårdare " då tyckte jag det kändes mindre av någon anledning. Visst gick du hos Agneta på sensia ? Kanske äggplock i veckan då ?:):)
Hela85 - ja just ja, du gick där! Är dom bra ?!
Kan berätta att när jag var på mitt 1:a VUL så hade jag inte heller många blåsor, många var väldigt små och hon trodde inte att dom skulle växa till sig, det var inte alls en kul start då man tänkte att nu jävlar ska hela magen vara full i blåsor och ägg och jag kommer att kunna få 200 ungar om jag vill - tjo flöjt,..
Men på mitt 2:a VUL, dvs på dag 8 hade dom växt till sig jättemycket. Dock trodde hon att dom på kliniken ville ha ett till VUL innan äggplock, men dom i Umeå bedömde att det såg tillräckligt bra ut och bokade in mig på ett äp på måndagen efter.
Kom sedan ihåg att vissa blåsor innehåller ju inte heller ägg, så har man 10 blåsor på varje sida så behöver det inte bli 20 ägg... Jag hade drygt 18 på varje sida, men det blev 15 ägg, varav 5 var omogna så dom var värdelösa, så 10 totalt som odlades, och 6 som klarade en långtidsodling, har ännu inte fått veta hur många det blev till frysen, dom frös iallafall ett direkt, dvs på insättningsdagen. Så minst ett iaf :)
Nektar - låter lovande! Hoppas det är vår tur nu!!!
Jag är med i en annan tråd som också handlar om IVF, och där har vissa "döpt" sina små guldägg till namn, och många har tagit namnen som var namnsdag vid äggplock- vad skulle era då heta ?
Jag plockade den 22 /4 så Glenn och Allan, känns ju sådär fina namn om jag får vara ärlig,
Men lördagen den 27 /4 då vi hade insättningen, så hade Engelbrekt namnsdag och det hette min karls farfar, det var lite roligt tyckte jag ! :):)
Drömmer om ett barn - det känns jättebra att förhoppningsvis äntligen vara i slutspurten. Jag försöker känna av minsta symptom men jag känner inte så mycket annat än magont, och det kan dock vara sedan äggplocket.
Dock fick jag besked om att vi endast fick 1 ägg av 5 till frysen, kändes som en stor förlust..:( men nu hoppas vi att det som är i mig stannar :) fick totalt 6 ägg till odlingsdag 5 , ett stoppade dom in , ett frös dom direkt och dom andra klarade sig inte :(
Fråga, jag hade insättningen på en lördag, då var receptionen stängd., så vi fick en räkning hem , men inget papper om reseersättning , kan man begära det ? Vi har dom andra gångerna fått det i receptionen..
Spännande !! Är du nervös inför äggplocket ? Jag var skitnervös !!:) mådde själv ganska bra under sprutperioden kände inget annat än lite uppsvälld och ont i magen några dagar innan äp .
Jag vet inte vad jag känner , just nu , 4 på morgonen , vaknade jag av världens " mensvärk" , men ingen mens , Alvedon och värmedyna på magen just nu och hoppas jag kan somna om. Ser det lite som ett gott tecken :):)