• äralltupptaget

IVF Umeå

Stargazers skrev 2013-04-23 14:10:07 följande:
    Vi gick också hos Agneta! Haha, liten värld :) Eftersom du redan är igång med allt så kanske du kan svara på detta: Hur funkar det med remissen? Skickar Agneta över allt till Umeå eller ska man själv skicka över journalkopior och sånt? Vill kliniken i Umeå ha in sånna där hälsoblanketter på oss?
    Agneta skickar allt till Sunderby sjukhus, som i sin tur skickar ner allt till IVF Kliniken i Umeå.
    Vi har inte behövt skicka ett enda papper.
    Efter ett tag kommer det en bekräftelse från Sunderby sjukhus att remissen är skickad, sedan kontaktas ni av kliniken när dom har fått remissen och ledig tid finns.
    För oss tog det som sagt jävligt snabbt, dom hade fått en avbokning - perfekt!
    <Annars går det under vårdgarantin - dvs inom 3 månader. Men dom har tydligen stängt under sommaren, så jag vet inte när sista paren inför sommaren får köra igång!

Det enda jag behövde skicka ner själv var blodprovet.

När jag var på sprutdag 5 , gjorde jag ett VUL + blodprov, och blodprovet skulle ner direkt till Umeå, så då tog jag själva provet på Sensia, sedan stoppade dom allt i en special-påse, med adress och allt, som man sedan bara köpte frimärke och postade själv.

1:a gången vi var på mötet i Umeå, fick vi blanketterna för blodprovet, dom där lapparna dom kryssat i vad man ska testas för, dom måste du ha med dig till Sensia.
  • äralltupptaget

Hela85- jo äggplocken görs på morgonen och insättningarna på eftermiddagen.

Vi åkte kvällen innan , min mans föräldrar bor där så vi sov hos dom.annars hade vi fått starta vid 5 tiden. Var skönt att vara där i tid på morgonen och kunna duscha och göra sig iordning , dock så åkte vi hem direkt efter, eller vi käkade lunch först

• äralltupptaget

Drömmer om ett barn -jag har rätt ont i magen idag, har ändå jobbat men slöat rätt mycket * He he * tänkte gå ut och gå men det kunde jag glömma .. :(

Ja verkligen spännande dag imorgon !!!

Hur många dagar efter äp hade ni andra ont ?

• äralltupptaget

Hela85 - kan lugna dig med att jag hade också stor ångest inför sprutorna, jag är inte spruträdd när någon som KAN och är utbildad tar på mig, men när jag själv ska göra det ?!! Men första är alltid värst! Sedan kommer det gå på rutin! :):)

Idag fick jag iaf ett samtal från kliniken där dom berättade att av mina 15 ägg så var 5 omogna, och 6 st hade dom satt på långtidsodling, vad som hade hänt med dom andra 4 fattade jag inte, kanske hade dom kolavippat ? :)
    Så insättning blir på lördag! Skönt !!

• äralltupptaget

fundering inför min insättning på lördag

Hur exakt går insättningen till, och kan läkaren " klanta" sig och sätta den fel så att det inte blir något ?

• äralltupptaget

Har ni använt den där " spaden " när ni fört upp.tabletten som man ska ta i 3 veckor efter äp ?

Jag hittade den först nu idag , dryga veckan senare !! Prövade den och tyckte att den var vass i kanterna så jag körde upp den med fingrarna som vanligt , men tror ni den kommer för långt ner ???

• äralltupptaget
    jennyz skrev 2013-04-26 07:01:52 följande:
    Jag använde spaden, tyckte det var obehagligt men efter ett tag vande jag mig, kändes som jag fick den långt upp då så inget kom ut, har du fått ut mycket i trosorna? Det viktigaste är väl att kroppen kan ta emot så mycket som den vill ha antar jag..,
    Första dagarna kom det ut rätt mycket, " a la keso-style" :(
    Men nu känns det som att, tar jag den vid lunch så kan jag få lite flytningar vid 18-19 tiden...
    Ska höra med läkaren imorgon då vi ska dit för insättning
  • äralltupptaget

Idag var det dags för insättningen. Var Inte nervös men väldigt förväntasfull :)

Insättningen gick bra, gjorde lite ont då jag fortfarande är väldigt svullen, så läkaren sa att jag skulle ta det väldigt lungt , kunde ta upp emot 1 månad att " läka " helt , så ingen träning för mig på ett tag. :( promenad på sin höjd .

Nu väntar en väldigt spännande tid framöver !!!

• äralltupptaget
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  

* Ws mamma  
      * Snöflinga  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Solanna (1:a IVF)
    * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * VackerBlomma 
    * Nektar (3 försöket, fet, 29/4) 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4
    * Äralltupptaget Försök 1, TD 13/5
    Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    *  Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
Svar på tråden IVF Umeå