• trex2013

IVF Umeå

drömmer om ett barn skrev 2013-12-24 09:57:01 följande:
    Vill skicka en liten hälsning och önska allihopa en riktigt god jul. Grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er som är inne i behandlingar eller väntar på att få sätta igång.

Stor kram från mig!
    God Jul! =)
  • trex2013
    supernova99 skrev 2013-12-24 11:50:50 följande:
    God jul på er alla! Idag är våran officiella testdag. Och testet visar fortfarande plus!! :)
    Wohooo härligt! 
    God Jul! 
  • trex2013
    Stargazers skrev 2014-01-10 13:13:11 följande:
    Måste bara få berätta att vi idag var på vårt första VUL (v 8+4). Såå underbart att äntligen få kika på vår lilla älskling och att få se det lilla hjärtat picka på Hjärta Ville aldrig sluta titta på skärmen...
    Så ingenting är omöjligt med tanke på att vår lille kämpe från  frysen hänger med fortfarande Skrattande
    måste ha varit en mäktig känsla att få se lilla plutten! =)

• trex2013
    Thesse86 skrev 2014-02-10 20:41:05 följande:
    Hej! Förlåt för min inaktivitet. Jag tog mitt blodprov hos Dr Hassler i Luleå, betydligt mycket enklare än att åka till Sunderbyn. Jag ska VUL på torsdag - hoppas på positiva resultat :). I dag tog jag mitt andra blodprov så får se vad Umeå säger imorgon om jag måste ändra min dos. Annars går det hur bra som helst, inga biverkningar förutom förstoppning vilket är jätte jobbigt , har provat olika "lösningar" men inget funkar :/ aja det är inte länge kvar nu med alla dessa hormoner :) Jag har haft jätte tur och inte haft så mycket PMS eller humörsvägningar, så sambon är glad ;D men det är väl det minsta de får stå ut med, det är ju vi som ska kliva upp varje morgon och ta sprayet och sedan vara vaken tills att man ska ta det för tredje gången. och sen inte prata om alla dessa sprutor ;) Fast sprutorna var ju inget, tänkte att det skulle bli jobbigt, men det känns ju inte ens :)

Vad har ni för roliga datum att se fram emot? :)

Prova äta 1-2 msk cocosa cocosolja. Det gör susen i magen kan jag lova!  ;)

• trex2013
    Thesse86 skrev 2014-02-11 14:04:37 följande:
    Aha! Det ska jag prova, tror du att det funkar med vanlig kokosolja, typ Markattas? Tack för tipset :)
    Jo bara den är ekologisk. inte den silvriga förpackningen på affären. :)
  • trex2013
    Micro skrev 2014-03-31 17:56:25 följande:
    Trist besked idag, ingen mer ivf:( vi gjorde ett försök som det blev för få blåsor för plock å vi hade hoppats på att få göra ett till försök men nej!!! Nu vet jag inte vad vi ska göra, vi fick ju indikationer på att det Inte skulle gå m ivf så vi har ställt oss i kön för ÄD men väntetid drygt ett år men trodde/ ville ändå försöka en gång till. Ska vi söka annan klinik? Försöka själva under väntetiden på ÄD? Känner mig uppgiven, å har beslutsångest.
    Hade jag varit dig så hade jag kontaktat Falun för deras utlåtande. Om det blir något mer försök för mig via Umeå och det inte heller lyckas så kommer jag sen kontakta Falun och gå via dem istället privat. Har både hört och läst så mkt postivit om dem. du kan iaf skicka kopior av dina journaler och få ett kostnadsfritt utlåtande.
    Lycka till nu! kramar
  • trex2013

Hej Alla!

Jag har varit lite osynlig här i tråden sen i november förra året då jag fick blodproppar efter IVF behandlingen. Men jag följer er alla i tråden och önskar er alla som plussat ett STORT Grattis! Glad

Och vi andra som kämpar får försöka fortsätta stötta och hjälpa varandra så gott det går. Förhoppningsvis så kommer jag (kanske) kunna påbörja ett nytt försök innan kliniken stänger i juli.

kramar

• trex2013
    Mars skrev 2014-04-17 08:17:39 följande:

Jag hade det problemet också. Inte att tarmarna var ivägen utan min cysta. Samt att jag inte var så kissnödig. De fick hålla på ett tag, men förhoppningsvis gjordes det mer noggrant då. Du behöver nog inte vara orolig. Kliniken vill väl ha bra statistik så de vill nog inte slarva med det.

Hittade en bra sida att följa nu dag för dag: www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfe...
    En fråga du nämner cysta, har du endometrios? Jag har endo och två stora cystor på vänster äggstock.
    Jag hoppas på att få utskrivet prednisolon inför mitt kommande försök. Äter du kortison?
  • trex2013
    EbbaGrön skrev 2014-04-16 17:41:47 följande:
    Då var man ruvare till en blastocyst =)
    vilken påskpresent! :)

• trex2013
    äralltupptaget skrev 2014-04-17 09:52:09 följande:
    oj vad ni alla skriver, har inte varit in på ett bra tag i denna tråden.
    Men kan ni inte uppdatera en lista på vilka som är gravida / ruvare osv.. ? :)  Kul att bli uppdaterad

Någon skerv om att äggen inte gick att frysa.
    Jag fick ut 15 ärr när ajg gjorde ÄP, så dom långtidsodlade, när vi före in 1 vecka senare 1¨ärr, så frös dom ner 1 och odlade vidare dom andra ( 4 st ) sedan fick jag ett brev hem att alla dött, eller .. ja dom hade kasserat.Så vi fick bara 1 i frysen. Man blir ju jätteledsen och tror att det är kört, men vi fick ett plus, och det visade sig tom vara tvilligar, tyvärr dog den ena i v 12 men den andra klarade sig, och fyller snart 4 månader. Så bara för att man inte får några till frysen så kan det gå vägen! Är ett levande bevis på det ! :)

Glad påsk på er alla !
    tack du ger mig också hopp! har aldrig fått något till frysen trots många ägg ut men alltid få befruktade och noll till frysen. jag hoppas så att det lyckas för mig också på mitt kommande försök
Svar på tråden IVF Umeå