• trex2013

IVF Umeå

Hedwig H skrev 2014-04-17 14:38:03 följande:

Jag har också endo men inga cystor vad vi vet. (Eller i alla fall inga synliga cystor.) Däremot misstänker de att min ena äggstock sitter fast i något, vilket kan försvåra ett äggplock. Du hoppas på att du får prednisolon innan, vad är det för medicin och vad är den till för?
    Prednisolon är kortison som kan hjälpa till att dämpa inflammationer och dämpa kroppens immunsförsvar inför en IVF behandling (mkt vanlig att få det utskrivet utomlands vid IVF behandlingar). Om man har endo så är det vanligt att man har ett överaktivt immunförsvar och då stöts ägget bort innan det ens hinner fästa.  Läs här: www.prednisolon.se/anvandning/prednisolon-ivf.html
    Mars skrev 2014-04-17 16:29:10 följande:

Ja, jag har endo, en så kallade chokladcysta. De upptäckte den vid vårt första syskonförsök. Jag äter inget har inte allt för mycket besvär med den. Har du mycket ont?
    jag har två chokladcystor på vänster äggstock. de ville op bort den för ett år sedan men jag vägrade. Äggstockens funktion kan ju nedsättas avsevärt efter ett borttagande :(
    Har stor smärta i perioder. Problem med mycket mellan blödningar också.. har du det?
  • trex2013

Väntrummet: thindra

Sprayar: trex2013 (start 28/4-14)

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:
    EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4
    Mars, syskonförsök 4 gången

Gravida

Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet.
    Supernova 009: gravid på 4 syskonförsöket BF 25/8

• trex2013
    Längtan2013 skrev 2014-04-22 22:00:56 följande:
    jennys & EbbaGrön: Allt såg jätte bra ut! :) Vilken lättnad när man såg det lilla hjärtat slå!
    men åh vilken lättnad! =)
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-04-23 10:44:51 följande:
    Hej tjejer.. Jag är allt mer sällan inne nu, men jag kommer titta in lite då och då.. Jag blöder fortfarande och har gjort de sen 1 april.. Imorgon ska jag på gyn och kolla att allt har kommit ut. Jag misstänker att jag måste skrapa :/ jag är så ledsen, jag ville verkligen att de skulle funka den här gången :(
    Jag tror inte att vi hinner göra nån mer gång innan sommaren.. Men jag ska ligga i nu och gå ner lite i vikt så kroppen får en bra balans..
    Jag håller alla mina tummar för alla här <3
    Usch så ledsamt förstår att du har det tungt o är jätteledsen. STOR kram till dig!
  • trex2013
    EbbaGrön skrev 2014-04-25 16:30:33 följande:
    Jag tjuvtestade igår och fick ett gravid 1-2 på ett digitalt test =)
    Grattis! =)
  • trex2013
    EbbaGrön skrev 2014-04-30 06:44:38 följande:
    Testdag idag och testet visar fortfarande gravid och har ökat från 1-2v till 2-3v =)

härligt! =)
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2014-05-19 20:44:13 följande:
    Nu har han äntligen kommit vår "lilla" kille!! 5105 gram tung och 58 cm lång... Snart en vecka gammal vilken lycka!!
    Stort Grattis! oj vad stor, hoppas att allt gått bra! :)
  • trex2013
    Mars skrev 2014-05-20 22:17:13 följande:

Förmodligen är det bara sköra slemhinnor. Du har inte blött något mer? Vad spännande på UL på torsdag. Hoppas ni får se ett pickande hjärta. Vi varit på VUL och fick se och höra hjärtat slå för fullt! Både jag och sambon började gråta av lycka! Ett stort grattis Kvinna32 till er "lilla" kille. Vad ska han heta? smile1.gif
    men så härligt att få uppleva! :)
  • trex2013
    Thildra skrev 2014-05-20 23:43:37 följande:
    *Längtar till nästa tisdag*
    Då ska det äntligen bli en FET för oss, om embryot klarar upptiningen. Börjar med Lutinus imorgon för att förbereda... Hoppas hoppas hoppas...!
    håller tummarna för dig!
Svar på tråden IVF Umeå