• trex2013

IVF Umeå

Thildra skrev 2014-05-27 14:21:28 följande:

Nu är jag med i ruvar-skaran! smile1.gif
    Hoppas att det fäster denna gång.

Hur var det nu man räknar? Är det från Äl eller från (F)ET-dagen?
    håller tummarna! =)
  • trex2013
    Thildra skrev 2014-06-17 09:31:57 följande:

Jäj! Skrattande

Testet visar fortfarande positivt. Har haft lite problem med att få i mig frukost på morgonen pga illamående och ingen aptit de senaste dagarna...

men ett positivt illamående! ;)
  • trex2013
    Thildra skrev 2014-06-19 15:01:18 följande:

Åh nej! Verkar inte gå vägen den här gången heller. :'-(

Fick tokont i magen strax efter lunch och blöder som vid mens. Fan fan fan... (ursäkta uttrycket)
    Ta inte ut sorgen ännu! man kan ju blöda lite. avvakta och testa mer i morgon!
    hoppas allt går bra nu. kramar
  • trex2013

Hej! varit tyst från mig på väldigt länge sen senaste misslyckade försöket som jag fick blodproppar av. Är nu äntligen på G igen, nedregleringen påbörjade i onsdags.
    Grattis till de som fått + under året och vi andra får försöka kämpa vidare. kramar

• trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 08:42:49 följande:

Trex2013- jag har börjar min långa behandling igen i Umeå.. Jag har sprejat sen den 8/9 :) hoppas på bra denna gång..

När sätter du igång?

hej! jag började med menopuren i torsdags. UL på fredag. så får se om det blir ÄP på måndag då. jävligt nervös. sist fick jag ju blodproppar och äggen slutade delas sig på dag tre..så lite orolig är jag allt. hur länge ska du nedregleras? Jag sprayade i ca 3v.
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 12:44:15 följande:

Trex2013: vad kul att du snart är där :) men tråkigt att du haft problem med proppar :( men denna gång ska vi klara de :)

Jag ska och ta prover den 23/9 så då får vi se om jag får börja med sprutorna :)

Ja nu får vi hoppas att allt går bra denna gång, heja! :)
    ok, hoppas du är bra nedreglerad då så du får börja. Blir det puregon eller menopur?
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 15:18:05 följande:

Trex2013- de blir menopur, dom som är dom pennor.. Jag är så nålrädd :/ men de har blivit mycke bättre efter alla gånger man har gjort detta.. Första gången vi gjorde IVF så tog min sambo mina sprutor.. :P

Då är det nog puregon du kommer att ta? Jag kör ju menopur nu och tar en ny spruta för varje gång. har inte en sån där smart injektionspenna. Fast det kanske går att få? Gillar inte heller nålarna..sambon hjälper mig i magen på låren får jag ta blodförtunnande själv.Jobbigt. Hejja oss!  hoppas att nålplågeriet ger utdelning nu bara.. :)

• trex2013
    germany skrev 2014-09-16 20:40:18 följande:
    Det går utmärkt att ta Fragmin sprutor (antar att det är det du tar som blodförtunnande) i magen istället för lår.
    jo jag vet men de tär ÄNNU obehagligare att ta dem där. tack ändå :)
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 23:23:47 följande:

Trex2013- hehe ser nu att de är gonal-F jag ska ta, satt på jobbet tidigare och gissade vad de var vi hade denna gång..

ok! :) 
Svar på tråden IVF Umeå