• jenads

IVF Umeå

Santa och Stargazer: lider med er.
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-04 18:58:32 följande:
    Nektar: Grattis till plusset, det är ju helt fantastiska nyheter!! {#emotions_dlg.flower} Ovitrelle kan ge falskt positivt men bara upp till 10 dagar efteråt och det har du passerat för längesen! Skrattande Man kan ha alla möjliga gravsymtom så det skulle inte förvåna mig om det är därför du mår som du gör just nu. Åh vad spännande.. jag håller tummarna hårt för att det håller hela vägen nu! Solig

Jag har inte märkt någon skillnad sedan jag slutade med Trombylen men läste att effekten håller i sig i en vecka efter man slutat. Det största "problemet" jag haft är näsblod i stora mängder som har varit väldigt svårt att få stopp på.

Petto 83: Säger du det.. jag trodde det var standard att ta den till vecka 36. Kan det vara så att risken för blodproppar är störst i början av graviditeten kanske? Ingen aning, men skönt att höra att allt gått bra för dig trots att du slutade i vecka 25. Nu kanske jag kan sluta nojja över den saken! Flört

jennyz: Förstår att du fick sluta tidigare pga dina blödningar. Man vill ju inte hjälpa dessa på traven direkt! Månntro hur lång tid det tar innan blodflödet blir normalt igen? Är rädd att blöda mycket vid förlossningen.. Förvånad

jenads: Grattis till lyckat VUL och underbara små hjärtslag! Hjärta

YoCheri: Ditt illamående låter som ett gott tecken med tanke på din historik! Glad Håller tummarna för plus!
    tack så mycket
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-10-04 20:24:19 följande:
    Åh vad härligt att få se! :)
    jo verkligen skönt. hur kommer ni att gå vidare?

• jenads
    Nektar skrev 2013-10-05 10:28:50 följande:
    Yocheri: Håller verkligen tummarna att Hcg-halten har stigit nu! Du tar inte typ Femanest eller något annat piller som kan ge illamående?

Drömmer om ett barn: NU tror jag också på det, helt stört fantastiskt! Plusset är lika starkt eller starkare nu på morgonen 19 dagar efter Ovitrelle och på rd 12.
    Drygt med näsblodet. Kunde det komma när som helst? Jag har uppenbarligen lyckats bra med hjälp av Trombyl (2 försök av 2 med plus på stickan). Dock märker jag med att det är rejält blodförtunnande. Har alltid haft bekymmer med hård mage. Nu resulterar det i sprickor när jag gör 2:an. Inte så kul då de alltså kan droppa blod i toan.Just blod som man är livrädd för. Men känns ju iofs var det rimligen kommer ifrån.... :P Det kan jag ta! Håller tummarna för att det går ur kroppen i tid till förlossningen. De kan nog sin sak där! Börjat få några förvärkar ännu? 

Jennyz och Petto83: Vågar mig på ett tack :)

Jenads: Underbart! Ser fram emot det där besöket med skräckblandad förtjusning.          
    Nektar:grattis till plusset.
  • jenads
    YoCheri skrev 2013-10-05 10:42:28 följande:
    Godmorgon alla!

Testade igen imorse utan någon som helst antydan till spökstreck. En timme senare knackar tant röd på dörren.
    Så jag kan lugnt säga att det inte gick vägen alls .( 
    så tråkigt lider med dig.
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-10-06 00:28:12 följande:
    Jag startadde lång nedreglering i fredags igen pg av min endometrios .Ska ska behandlas med synarela,Menopur och Prednisolon.
    Jag hoppas det kommer gå vägen för mig denna gång.! =) 
    så skönt att ni är igång igen. du fick börja ganska snabbt va?
    stort lycka till. Kommer att hålla tummarna att det ska gå hela vägen 
  • jenads
    Petto 83 skrev 2013-10-17 21:50:59 följande:
    Hejsan alla!
    Tänkte uppdatera er lite :) I måndags förra veckan kom vår lille son till världen. Göddes i v.35+2, vägde 2600 och 48 lång. Hade tungt med andningen då han fick ligga med cpap i 6 dagar och på sjunde dagen tog dom även bort puls och syresättning övervakningen. Eftersom han låg i cpap så har han sond så nu jobbar vi på med amningen hemifrån sedan igår. Han ökar väldigt bra i vikt, är uppe i samma vikt som när han föddes och vi har minskat 20 ml per mål i sonden. Lilla storebror är så lycklig över bebben som kommit men har lite svårt att förstå hur ömtålig han är. Men det kommer nog med tiden :) Vi är så lyckliga och glada att allt ändå gått så bra. Håller tummar och tår för er alla som kämpar på. Det är så värt allt när man väl lyckas och får hålla sitt lilla knytte. Hoppas hoppas ni alla får uppleva det snart Kram på er
    grattis
Svar på tråden IVF Umeå