Emki skrev 2013-04-04 17:21:25 följande:
NEKTAR: Jag har till och med tappat räkningen på pergoförsök. Men det blev nog en 13 gånger iaf, dock inte alla efter varandra. Ja den kollades med vul och den såg fin ut. Jag hade nog Äl nästan varje gång utom två som jag vet. Och då var det för låg dos. Jag började med enkel, men det funkade inte...dubbel däremot gav äl.
Ok, ja det var rätt många. Själv tror jag att jag tagit 9-10 kurer men några blev inte bra äl pga uppehåll innan eller för låg kur. Tog 2 tabletter. Ska pröva det igen om det nu passar i tid enligt min planering haha. SKa dock testa ta Femanest för slemhinnan direkt efter äl. Tror själv att det kan ha varit problemet för jag fick aldrig göra vul i samband med mina Pergo-försök. Men din slemhinna såg alltså bra ut alla gånger? Märkte du av något sekret i samband med äl? Jag vete katten om jag lagt märkte till det, saknas det blir det kanske inte så lätt. Förbättras sekretet av att man tar Femanest tro, eller vad hänger det samman med? Någon som vet?
Snöflinga skrev 2013-04-04 20:44:10 följande:
Vårt 2012: Grattis! Så roligt! Jag förstår att du inte riktigt vågar vara säker, men det är ju ändå väldigt troligt att det går bra den här gången. Jag håller tummarna!
Nektar: Anledningen till att jag skriver att det är sista försöket för oss nu är att vi bestämde redan innan vi började med IVF att vi bara ska göra ett fullt IVF-försök. D.v.s. med sprutor och äggplock och allt. Detta för att min man till och med var tveksam till att göra IVF överhuvudtaget och att vi inte vill ha embryon över som sedan kastas bort. Vi gör alltså FET med de blastocyster som frysts ner, men kommer inte göra fler IVF-försök efter det.
Det känns på många sätt skönt att ha bestämt att det är så, eftersom IVF-processen är så påfrestande. Nu vet vi liksom vad som gäller. Detta är sista försöket.
Och samtidigt är det ju lite läskigt också, för tar det sig inte nu så blir det ingen mer graviditet för mig.
Kvinna32 och Emki: Grattis till bra resultat på äggplocken. Hoppas att det går bra med insättning och ruvande nu! Och jag håller tummarna att ni känner er bättre i kroppen snart!
Ok, jag förstår. Ni har alltså en blasto kvar nu då som vi alla ska hålla tummarna till tusen att den vill tinas normalt?
vårt 2012 skrev 2013-04-04 20:29:30 följande:
Äralltupptaget: då man har pcos är man lätt att stimulera, tom för lätt de är vanligt med överstimuleringar, där av korta metoden och oftast minst 2 vul under behandlingen..
Jag har vid mina tre plock varit gigantiskt svälld å första gången var värst! Tyvärr när man får så många ägg kan de vara en stor del av dem som ej blivit mogna..
Nektar: när jag åt metformin var det mest för att få inslin nivåerna i schack igen och fick sluta med dem när jag opade mig för övervikten. Jag har haft många äl utslag under den tiden, men om jag förstått allt rätt så mognar inte mina ägg.. varför vi inte fick pergo först innan ivf var för att de framkom att även simmarna var få och inte piggast..
han fick göra 3 tester och som bäst låg de på 7milj...
Men som sagt jag är hoppfull, men tycker att d vanliga streck testen varit alldeles för svaga, käpte därför ett digitalt för att slippa fundera..
Och för att jag känner verkligen inget, kanske lite drag på vä sida men tveksamt..
Förklating för er som kommit in i slutet så blev jag gravid på första ivf't men då vi skulle in på vul i v. 9 så var fostersäcken tom.. de kallades ofostrig graviditet.. så mina mål nu är först ta mig över Bim, i helgen, sen td å om de är kvar så långt vul.. jag vill inte ropa hej än!
Men behövde få dela med mig av mitt gravid iaf :)
Metaformin kanske inte är något för mig då. Troor inte jag har problem med insulinnivåer då jag är tämligen normalviktig. Så du menar att du fått äl-utslag men att det även dessa gånger inte gett mogna ägg? Eller menar du de gånger du inte fått äl? Pco-s är verkligen en gåta för mig i många lägen, vet inte vad jag ska tolka min kropps singnaler som; att äggen växer men inte släpper = mol och andra symptom eller att det släpper ett dåligt ägg och jag då kan få en blödning ibland samt lite pmssymptom men inget gott nog att fästa.
Drömmer om ett barn: Vad hände med ditt inlägg igår? ;P Förstår att du har fullt upp!
Turtle01 och Germany: Grattis Germany!! Det är ju fantastiskt att ni lyckats efter en ivf själva! Tror ni att det hade att göra med kvarvarande hormoner eller att ni bara "släppte" på alla måsten och egentligen inte trodde på att något skulle ske självmant? Germany, hur ser er historia ut fram till ivf?