• Nektar

IVF Umeå

supernova99 skrev 2013-04-29 22:00:03 följande:
    Någon som vet hur viktigt det är med progesteron vagiatorerna? Jag övernattar borta och glömde ta med två extra. Så nu kan jag inte ta i morgon bitti och i morgon lunch :/ Är det någon fara att missa två?
    Tvivlar på att något ska hänga på det. Jag menar vid vanliga graviditeter sköter ju kroppen det där tillskottet själv och nu har du tagit dem så länge att den ökade nivån rimligtvis borde hålla sig på en bra nivå tills du tar nästa tablett. Meen, jag är inte hundra då jag inte har frågat. Min fråga idag vid återförandet gällde hur viktigt det var att ligga ner och vila efter varje piller. Det var inte överdrivet viktigt, men att föredra var om man kunde göra det på morgonen och kvällen iaf. Mindre oro hela tiden tror jag egentligen är det bästa pillret ;) Men det är svårt, jag vet!
  • Nektar
    Äppelkaka skrev 2013-05-02 18:22:16 följande:

De brukar stänga runt midsommar och öppna någon vecka in i augusti, men jag vet inte exakta datum.

Till mig sa kliniken att de håller stängt för allt utom ev återföringar efter midsommar till 30 juni. 1 juli till ca 10 augusti är det helstängt. Men det är väl bara att dubbelkolla med dem, skicka ett mail :)

Hur går det för er andra ruvare, några känningar? Försöööker att inte gräva alltför mycket denna gång, men det är svåårt! Vill så gärna få den där mensvärken många talat om att de fått innan ett plus. Hur snart har ni som haft det fått värk? När kom illamående, när kom tröttheten? Ååh, varför gör man detta mot sig själv?   
  • Nektar

[quote=69767739][quote-nick]äralltupptaget skrev 2013-05-04 04:10:27 följande:[/quote-nick]Spännande !! Är du nervös inför äggplocket ? Jag var skitnervös !!:) mådde själv ganska bra under sprutperioden kände inget annat än lite uppsvälld och ont i magen några dagar innan äp .

Jag vet inte vad jag känner , just nu , 4 på morgonen , vaknade jag av världens " mensvärk" , men ingen mens , Alvedon och värmedyna på magen just nu och hoppas jag kan somna om. Ser det lite som ett gott tecken :):)[/quote

Låter lovande. Har du känt av någon värk innan inatt? När väntar du niormalt mensen?

Solanna, hur känns det för dig?

Jennyz: hur mås det nu? Är positionen på bebisen i livmodern fortfarande låg och en oro?

• Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-05-04 08:35:11 följande:
    Nektar - jag har pcos , så ingen aning :) jag tog provera i samband med ivf-et , allt var planerat i minsta detalj och dag iom min man skulle till Afghanistan och jobba , vi ville hinna innan han for .
    Just det, så var det! Har han alltså åkt iväg nu? Håller tummarna för att du kan komma med fantastiska nyheter snart isf! :) Gällande överstimulering så blir den värre (även om det gått bort sedan äggplocket) om man lyckas bli gravid. Så känner du av öm buk osv kan det ju vara ett "gott" tecken!
    jennyz skrev 2013-05-04 08:47:33 följande:
    Vi var på RUL för ung 5-6 veckor sedan, då såg allt bra ut, moderkakan ligger dock i nederkant så det blir ett till UL om ung 6 veckor, om moderkakan fortfarande ligger under bebis då så blir det mest troligt att planera in kejsarsnitt... Men jag oroar mig inte nu, bebis mår bra och jag känner av h*n många ggr varje dag, betydligt mer än när jag var gravid med dottern, jag njuter nu!!! Hoppas att alla ni andra snart får vara med om detta underbara också!!! Har lite problem med rygg och så, men det gör inget så länge bebisen mår bra!!!
    Ok, vad skönt att höra. Precis, känns som man kan stå ut med det bästa efter allt! Kan du berätta igen om din tid innan plusset, hur kändes det i kroppen?

Mirage: Kul att du är igång igen, hur känns det inför kommande försök?
    Solanna skrev 2013-05-05 18:59:36 följande:
    Nektar: Tack det är bara bra med mig. Har ömma bröst, molvärk till å från, humöret svänger och jag är fruktansvärt trött men det får man väl ta Har bim på tisdag så jag håller tummar å tår att den inte dyker upp.
    Spännande! Håller tummarna för att ni tar er förbi tisdag då :)

WsMamma: Åh, vad kul med två blastisar! Vilket försök är du på nu igen? Blir det ytterligare fet för oss i höst kommer jag kräva två stycken samt Prednisolon för att sänka imunförsvaret! 

Drömmer om ett barn: När du säger att du hade mensvärk/molande - hur/var skulle du säga att den betedde sig? Svårt att förklara jag vet. För mig känns det ungefär som sist, tyvärr! Dvs molande runt livmoder, mot äggstockar och upp mot naveln, kliar till lite då och då ovanpå blygdbenet, kan värka "i" blygdbenet och ner mot blygdläpparna och så. Någon som känner igen detta annat än som mensvärk? I övrigt har jag bara mycket ömma bröst med tydliga ådror, men det har jag alltid haft med hormonerna. Har varit en nedstämd helg då jag haft svårt att tro på något och det har kryllat av magar och ungar...vill inte bli bitter, vill ha hoppet och positiviteten kvar!! Varför skulle det inte fungera? 3 återföringar av toppenfina blastisar...tankarna snurrar!

• Nektar

Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

• Nektar
    jennyz skrev 2013-05-07 18:24:18 följande:
    Jag fick göra 3 ET med dottern och till detta plus tror jag att vi gjort ung 3 fet plus 3 ET... Ung samma tid att lyckas, vi började med syskonförsök när dottern var ett år, plussade strax efter hennes treårsdag...

Vad menas, har du gjort nio försök totalt eller 6? Hur har förutsättningarna varit alla gånger, bra eller har något strulat?

Frågar för att här känns det kört

att lyckas då vi haft så bra förutsättningar och det ändå inte tar sig.(blöder lite men ska testa imorgon). Kan inte bestämma mig hur vi ska gå vidare riktigt, satsa på överdyrt 3-pack eller forytsätta påmed fet i höst. Vi har fortsatt osäker ekonomi :(
  • Nektar

Hmmm, har nyss testat och tycker mig se ett ""relativt" tydligt plus på CB-testet från kliniken (läs utifrån hur vi så gärna vill se ett streck)...men jag läste dock inte innan testet hur länge det skulle vara i urinen och höll ca 20 sek istället för 5. Gjorde därför ett till, på en sticka från från testlagret som saknade bruksanvisning och höll det 15-20 vilket också visade sig vara för länge (klantarsel!). Där syns ett ännu mindre streck om man veeerkligen vill se det. SÅ nu är frågan, har jag använt dålig/för färsk urin, har jag hållit för länge och kan jag vara gravid trots ringa blödning (á la mörkbruna flytningar/blodish). Använder ju fortfarande alla preparat, dvs FEmanest, Lutinus, Trombyl, Folacin. Åååh! Jag som skulle ut och vara fysisk, men nu blir det väl att avboka....

• Nektar

Törs av förklariga skäl inte tro på det än.Vore helt klart ett mirakel!

Kan man få sköra slemhinnor av något av alla preparat? Fortsätter man med trombylen även efter ett plus?

• Nektar

Tack alla för era hoppfulla ord, det värmer!
    Testade nu igen på morgonen och det syns streck idag också, efter rätt utförda test. Nu är bara frågan om strecken kommer att bli starkare...hua, vilken pers!!

Ws Mamma: Hur länge och från vilen rd hade du flytningar?     

Är det något av de andra preparaten (Lutinus och Femanest) som man slutar ta snart? jag har ju egentlig testdag rätt långt bort, förstår inte varför jag fick 3 veckor bort med blasto. Längre än båda gångerna tidigare. Testade nu för att ev kunna sluta med preparaten tidigare och fokusera på fysiska lagaktiviter i vår. Nu måste jag börja lura på någon bra ursäkt. Har ni någon pålager som håller i flera veckor?? 

Äralltupptaget: Hur känns det för dig? Du har ju tesdag snart :)   

• Nektar

Hela85: håller tummarna för frysts blastisar och plus på stickan!

Själv trodde jag nästan inte på att få se det och blev lycklig bara av att veta att det fäst! Nu är det vånda över om plusset ska stegra eller minska till på söndag morgon då nästa test blir av. Jag har fortf mörkbruna flygningar. Dock aldrig med röda inslag eller med klumpar annat än från lutinus. Håll tummarna!!

Svar på tråden IVF Umeå