• Nektar

IVF Umeå

äralltupptaget skrev 2013-05-10 15:32:36 följande:
    snart är jag inne på mina sista dagar av Lutinus-en . Jag ser verkligen fram emot att slippa dessa vaginaltabletter då jag har fått groteska flytningar a la filmjölk, :(

Men snart är det över, och snart är även måndagen här wii hooo.

Ja, fast visst fortsätter man med dssa även efter testdagen vid plus?

Känner du av något i kroppen som skan tyda på plus?
  • Nektar

Jennyz: ok...får höra med kliniken im det håller i sig. Hur var dina blödningar och hur länge höll de i sig?

• Nektar

Drömmer om ett barn: tack :) jag har använt stickan om morgnarna i sängen. Flytningarna börjar ge sig nu vad det verkar...blir test imorrn och börjar bli galet nojjig och nervös. Vore så skönt att se ett tydligare plus då!

Jennyz: tack för redogörelsen. Tänk att de orden kan inge hopp!

Mirage: grattis, vad positivt! Nu håller vi tummarna för bra äggkvalitet!

Hela85: när är din td?

Någon fler som fått td 22 dagar efter fet med blasto? Känns som de räknade fel...

Äralltupptaget: förstår dig. Kommer du överraska din kille med testresultatet eller kommer ni ha kontakt då du gör testet?

• Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-05-11 17:48:05 följande:
    Nektar, nä jag får ringa han, eller han ringer alltid på kvällen så då får han veta hur det gick.. Jag skulle vilja vänta tills han kommer hem, men tror ni kliniken "efterlyser" svar om man inte hör av sig den veckan man har test-dag? Det handlar om en "extra" vecka, han kommer nämligen hem v 21. Skulle vara kul att testa tillsammans
    De har garanterat inget emot att ni väntar med att testa, men jag vet inte om det kanske föredrar att du ringer och meddelar det på testdagen då. Eller det räcker säkert med ett mail :)

Själv tog jag två nya test idag, helt klart starkare!! Nu är jag bara orolig över att ländryggen börjat ömma ganska rejält. Vet inte om det är ett trötthetstecken över att vara igång lite mer pga av att jag börjat jobba igen (ej speciellt fysiskt krävande). Hur har ni andra haft det med ömmande länd? Känner ni av ömma livmoderpunkter inom zonterapin? Mina värker till då och då. De ligger bland annat runt fotknölarna, på yttersidan av inre handleden och i över insida öra har jag för mig. Blödningarna verkar iaf ha slutat nu, tror mest hela tiden det varit så kallade rester, aldrig färskt blod.
    jennyz skrev 2013-05-10 17:25:13 följande:
    Normalt sett så behövs inte extra progesteron då kroppen själv producerar ämnet... Tror att de tycker man ska sluta med dem, jag har dock fortsatt till v 12 båda ggr, andra gången för att jag ville det, första gången pga blödningar och att hon växte dåligt från början...
    Hittade förresten rätt på nått infopapper från kliniken där det stod att man skulle fortsätta med alla piller tills testdagen och ev längre. Kommer definitivt ringa kliniken imorgon. Känns oerhört överdrivet med testdag på cd 41. Gällande veckouträkning, är jag i v 5 om jag är på 4+5 ca? 
  • Nektar

Santa86: tack så mycket!

Snöflinga: lurar på om de kan ha gått på min senaste cykel som var ostimulerad och var ca 40 dagar lång..men hade ku kortare vid tidigare försök med samma embryon.

• Nektar

Åh, vad kul! Grattis, jag kände det på mig!

Snöpliga: stämmer, har haft tre olika men sist solensten.

Någon sim kan lugna mig gällande öm ländrygg?

• Nektar

Åh, vad kul! Grattis, jag kände det på mig!

Snöpliga: stämmer, har haft tre olika men sist solensten.

Någon sim kan lugna mig gällande öm ländrygg?

• Nektar

Kvinna32: men usch, stackare! Bara hoppas dem har fel! Har du fortsatt tagit test samt haft symptom?

• Nektar

Ringde kliniken i förrgår. De tyckte jag testat för tidigt och tog lite udden av våra förhoppningar...fick iaf den info jag ville ha och tid förul. Igår började flytningarna öka igen och jag ber till högre makter att det fortfarande handlar om sköra slemhinnor. Får se om det kanske blir ett test snart igen eller om vi håller oss till söndag morgon. Håll varsin tumme :)

• Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-05-15 16:59:38 följande:
    jo sedan fick jag nu veta när plutten kommer att komma, och det är 13 januari! Härlig början på det nya året!

Vad roliga nyheter! Vilken vecka+dag är du på nu?

Om plusset håller i sig har jag också ul i v 23.
Svar på tråden IVF Umeå