• Nektar

IVF Umeå

Låg aktivitet här nu, hur rullar det på för alla?

Vi testar hela tiden och testen lugnar fortfarande våra trötta sinnen (officiell td igår). Mår lite illa fm och kväll ibland men annars bara väldigt trött.

Hur är det egentligen med råden kring träning samt samliv? Har inte vul förrns i slutet av oktober...

• Nektar

Kände på mig att jag inte borde skrivit senast, det var för positivt. Nu är vi tillbaka i riktning rännstenen. Började få ljusbruna flytningar/missfärgad Lutinus igårkväll. Har nog dessutom blivit av med en hel del av mina symptom samt börjat få öm ländrygg. Är helt förtvivlad pga att allt kändes så bra utan blödningar som jag fick i våras på rd 8-10 någonting. Nu hade det ju gått ca lika länge som när missfallet tog fart i våras. Livrädd för att det barkar samma väg igen. Vad är problemet?! Fick en tidigare vul-tid på tisdag till veckan. Hoppas på att inget tar fart innan dess så det går att jobba utan att störtlipa hela tiden. Håll tummarna!

• Nektar

Stargazers: vet bara att man väntar i stimulerad cykel..

kvinna32: jag vet att inget är omöjligt, men har helt klart dragit ner procent chanserna att inte få mf i mitt eget huvud. Hur hade du det med symptom i övrigt då du blödde?

Drömmer om ett barn: tack för omtanken. Igår var jobbig, idag har det släppt lite. Har varit än mindre på papperet idag. Men det som egentligen gör mig mest orolig är att jag inte har några supertyfliga symptom. Tycker det känns mysko att jag mådde rätt illa (utan att spy) i v 5 men inte nu längre, har bara ett obehag i magen kvar.

Wow, snart är det dags! Stort stort lycka till!! Kommer säkert gå fantastiskt bra :)

• Nektar

Grattis petto83!!

Kvinna32: ok. Nej, jag har nog egentligen aldrig blött, men det finns lite grus därinne verkar det som. Kommer ibland ut med lutinusen och ibland på papperet, ljusbrunt. Har inte alls bomberna som jag fick direkt vid graviditeten i våras. Är nog mest det som hör mig skraj. Lite lite illamående är jag fortfarande och av och till sjukt trött. Testade plus ikväll. Svårt att se om det är lika starkt eller svagare. Men starkt är det. Vet att det inte behöver betyda något så ser helt klart fram emot tisdag...hoppas bara det går att säga något säkert i v 6+6. Vad tror ni?

• Nektar

Grattis kvinna32!

Jag hade oroat mig i onödan, på vul idag v 6+6 såg vi det gulligaste hjärta pumpa på i frenetisk takt :) fanns ingen förklaring till varför det kommit ljusbruna flygningar. Nu ska vi bara försöka se framåt, börjar med vul igen om 2 veckor...

• Nektar

Drömmer om ett barn: väntar med spänning att höra från dig. Jag ska ta lutinus några veckor till, då sjukt drygt. Som nu tex då vi har frmmande över helgen och jag ligger som en palt mitt i dagen...men ger det bra resultat så! Stargazers: håller tummsana för att ni bara behöver kommande försök! Var det 2 dagars eller blasto ni hade i frysen? Även om vi ibland hoppats på att ett embryo inte skulle ha tinat perfekt (för att få sätta in två) så har alla tre tiningar redulterat i toppembryon. Det kan absolut gå vägen för er när det blir dags att tina!

• Nektar

Stargazers: Det var via FET. De gånger de lyckats har varit vid 2 av 3 FET.

MEN, tro inte att glädjen varade så länge. Igår höll jag i en nyfödd bebis. Ikväll fick jag en blödning. Hade ju lite oreangea/ljusbruna flytningar eller sånt som kom ut med Lutinus för ca 2 veckor sedan som höll i sig i en vecka. Från det positiva vulet för en vecka sedan har det slutat igen. Till igår, då blev det samma sak. Blev en chock att gå på toa efter jobbet idag då det inte längre var lite grus utan mer och framför allt rött. Vari ligger rättvisan?! Ringer kanske kliniken imorrn, men vi har ju redan ett vul inbokat på tisdag så kanske blir långa dagar tills dess :( vecka 8+0 idag. Tänkte släppa bomben till våra pappor på farsdag nästa helg...  livet blev med ens mycket mycket jobbigt.

• Nektar

Tack. Jag försööker hålla hoppet uppe. Det färska blod som kom var bara det som "splashade" till igår när jag gick till bussen. Sedan dess har det bara kommit ut med lutinus gammalt blod. Hoppas på att det var något blodkärl som brast..någon annan som varit med om det? har kvar alla symptom, men lite öm i ländryggen. Usch, för detta!

Äralltupptaget: tror också det är 39 som är max i Sverige. Hur gammal är din väninna?

• Nektar

Är allt upptaget: ofattbart att du redan är så långt gången, grattis :) kom de fram till varför du blödde och hur tedde sig dina blödningar? Har fått fruktansvärd klåda där nere som jag inte vet vad den beror på. Måtte pyret leva för att ha alla dessa symptom igen vore drygt! Är dock vettskrämd för tisdag. Trots att jag inte blöder så har hoppet sjunkigt efter ett testlagret-test igår. Det var fortfarande starkt, men lika? Hoppas ni andra kan njuta av helgen :)

• Nektar

Tack för stödet alla! Det såg fortsatt bra ut igår, helt otroligt! 2,5 cm stor knodd därinne! Fanns troligen lite blod inne i livmodern så kan ha varit det som det kom ut av förra veckan. Bara fortsätta hålla tummarna att det blir som Solensten sa "nu ses vi inte mer denna gången, stort lycka till" :) ville gärna se miraklet efter födseln. Snart ska jag skriva in mig på mvc, känns bara som att jag inte vill jinxa något...

är allt upptaget: tack så mycket för svaret, underbart att blödningarna verkar ha gett med sig för dig nu, måste ha varit väldigt jobbigt!

Lycka till trex, håller tummarna för ert lilla embryo!

• Nektar

Drömmer om ett barn: fantastiskt, stort stort grattis och många lyckönskningar till er! Vilken lycka :) tack för ditt varma stöd under året som gått, du har varit ovärderlig här i tråden! Kram

• Nektar
    Familjelyckan: Beklagar det negativa testet. Håller dock tummarna fortfarande, det kan ha varit för tidigt! Jag har testat plus på dag 9 efter insättning av blastocyst. Har dock inte testat tidigare än så någon gång så vet inte om det skulle ha synts tidigare.

Stargazers: Hoppas hoppas ni får plats! Tycker också det inte borde spela så stor roll om de då satt tillbaka på dag 4 exempelvis om slemhinnan är bra...men det är väl bara att lita på dem som kan sin sak bäst. 

Imorgon har vi bokat ett privat ul eller vul. Det har ju strulat lite grann men småblödningar och flytningar och så. Blir galet oroligt imorgon. Går in i, magiska, vecka 13 på onsdag nämligen! Har nu helt slutat med Lutinus och Femanest, tar bara Folsyra, Gravidvitaminer och Trombyl...läskigt!

• Nektar

Det såg fortsatt bra ut på ul. Kan inte ta in det :) När började det synas på er som lyckats hittills? Familjelyckan: beklagar verkligen, vet hur det känns. Skönt med 3-pack. Mig veterligt ingår det minst 1 et i packet, får ni många ägg kan ni välja att göra extra många fet inom paketet. Dock får ni nog bara frysa in en gång grayis, därefter kostar det 5000 kr har jag för mig...

• Nektar

Stargazers: grattis till ruvarstatus, de där blastisarna brukar klara sig bra vid upptining. Lycka till! Tack för svaren om när det har synts på era gravidmagar. Längtar verkligen! Är själv smal och jag ser för närvarande bara svullen ut. Gällande mottagandet på kliniken håller jag helt med majoriteten...skulle vilja ge Kristina all kärlek medan Åsa har upplevts ganska okänslig och stressad, tyvärr!

• Nektar

Grattis Stargazers och Supernova99!! Håller tummarna för en trevlig julledighet :) Spännande Santa86, det kommer säkert gå bra nu i veckan! Kul att höra från er Mustikka, Germany och A79. Och att ni bra och tom funderar över kommande försök. Själv mår jag bra. Hörde lillhjärtat i fredags hos mvc i v 15. Underlig känsla när man har franska nerver och knappt törs tro nått alls :P vill önska alla en god jul och att nästa år blir ett fantastiskt lyckligt år för oss alla i tråden!

• Nektar

Angående Lutinus (progesteron) fick jag också beordrat att ta längre än till td. Detta föutsatt ett plus på stickan. Jag började trappa ner vecka 10. Att jag inte tog hela vägen in i v 13 berodde på att de av mig en hemsk klåda, hu...klådan kom kanske i v 8-9. Kroppen producerar själv progesteron vid graviditet men det är först i v 13 eller 14 som fostret inte längre tillgodogör sig det om ert är från moderkakan och istället tar allt från navelsträngen (reserverar mig för dåligt minne).hur som helst så SKA ju kroppen klara det där djälv, egentligen..men vi är av förståeliga skäl extra försiktiga...

• Nektar

Grattis supernova och stargazers till bra vul-besked! Uppdatering från mig är att jag i onsdags (v 17+6) var på rul och såg den lille må bara bra! :) var dock in lite akut den 30:e pga blodblandaf flytning så vi visste att det verkade ok trots allt. Har sista 1-2 veckorna annars börja synas en hel del på magen samt kännas aktivitet därinne. Sambon kände igår (v 18+2) sina två första sparkar, magiskt! Håller tummarna för alla framöver, se mot målet och försök hålla hoppet uppe!

• Nektar
    Stargazers skrev 2014-01-13 14:16:36 följande:
    Nektar: åh vad härligt att få känna sparkar, längtar tills den dagen! Har de blodblandade flytningarna gett med sig? En fundering: Vi var på första ultraljudet förra veckan som sagt och då sa läkaren att vi nu kunde skriva in oss på Mördavårdcentralen så nu har jag bokat in en tid hos barnmorskan (fick en tid senare i veckan). Visst inte behöver man meddela Umeå nåt mer nu? Nu är man helt och hållet i vårdcentralens händer va?

De slutade samma dag, tur nog. Men kan säkert ske igen även om de inte såg någon orsak. precis, de har släppt er nu, till nästa gång eller tills dess ni kommer och visar upp bebben :)
  • Nektar

Var väldigt längesen jag skrev nu men måste kika in och sprida lite extra sommarvärme till alla i tråden! Den 18 juni tittade en perfekt gosse ut i v 40+6. Detta efter 3 års önskan, piller och 4 st ivf. En sån lycka! Förlossningen var en rakt igenom positiv upplevelse som vi önskar vara med om igen inom något år, men det ska vi inte börja tänka på nu... lycka till alla och ha en skön sommar!!

Svar på tråden IVF Umeå