• Micro

IVF Umeå

FruS: har du någon möjlighet att ta hcg m blodprov. Om du tar 2 blodprov m en dag mellan så syns stegringen. Det ska ung dubblas på 48 tim. Kan göras på vårdcentralen lab eller liknande. Har gjort d hos min privata gyn av sköterskorna min utländska klinik vill att jag gör d. Har oxå tagit extra när jag varit orolig.

• Micro

Har fått förslag om transfer ev 27 dec, har inte bestämt om jag ska köra el vänta en månad. Har en slemhinna som växer dåligt oxå så vet inte långt i förväg om d blir av. Kan bli svårt m flyg den 26 dec. Måste flyga både inrikes o utrikes (Riga) o sambon jobbar så vi måste ha barnvakt el så får han stanna hemma fr jobbet, jobbar skift. Har 4 embryon kvar å de tinar 2 per gång så 2 försök. Vill så gärna ha ett helsyskon till sonen känner mig nervös, tredje syskonförsöket, ett neg o ett mf. Vi gör äggdonation.

• Micro

UL idag, min slemhinna brukar inte växa så bra så ev fet den 27/12. Vill inte åka om d inte ser helt ok ut. Första syskonförsöket borde vi avbrutit tycker jag, lätt att säga i efterhand. Känner mig inte så peppad, först sonen sjuk å nu har jag varit sjuk en dryg vecka m öroninflammation, hosta o snuva. Riktigt risig. Mkt på jobbet oxå. Därav osäkerhet om d blir av oxå även om d inte påverkar så känner jag mig så slut. Avvaktar ul o tar beslut sedan.

• Micro

Grattis Norris, håller tummarna.

Inget fet för mig 27/12. Som jag misstänkte så växte slemhinnan inte bra o vill inte chansa, så bestämde m kliniken att vänta o börja om m medicin vid nästa mens. Borde bli transfer andra halvan av jan o d funkar bättre då. Känns ganska skön, behöver ledigt o bli frisk vid jul, är ju en stress att resa utomlands o nervositeten.

• Micro
    BK1986 skrev 2017-01-02 17:59:10 följande:
    Skumt! Jag har slutat på TD båda gångerna.

Min livmodertapp blev jättekänslig förra gången och då hände det att jag blödde också. Håller tummarna för att allt går bra. :)
    Svenska klinker verkar vara "snåla" med medicin, iaf i jämförelse m utländska. Är med i andra trådar på fl där alla (även jag) gör äggdonnation utomlands o alla äter progesteron o östrogen tom ca v 12, Klinikerna påstår att det inte produceras naturligt vid äd, kanske annat vi ifv, vet ej. I v 12 tar morderkakan över. En del tar tom längre men det är osäkert om effekten.Tar även prednisolon, blodförtunnande mm från före transfer. Kliniken vill alltid ha hcg m blodprov vid plus och även vid samma prov att jag kollar progesteron i fall d är lågt öka dosen, så d kan ju inte vara fel att ta progesteron längre än till testdagen. Utländska kliniker brukar ha testdag betydligt tidigare än Umeå, efter ca 2 v, men då tar ingen medicin som ger falskt plus. Jag har plussat på dag 8 båda gångerna (m 5 dagars blasto), tyvärr mf sist:( Förhoppningsvis nytt försök i slutet på jan. Slemhinnan växer dåligt så försöket i dec valde vi att avbryta. Ska höra om de kan ändra medicineringen denna gång, haft dålig slemhinna vid första syskonförsöket som inte tog sig alls oxå.

Funderar på om progesteronet kan ha varit orsaken till mitt mf. Började trappa ner vid v 12, allt  ok på ul då men mf v 13, som inte upptäcktes förrän v 18 på rutinultraljudet:(( Tror eg inte det men önskar att få veta varför, funderar ju....

Lycka till allihopa!
  • Micro
    drömmer om ett barn skrev 2017-01-02 22:32:53 följande:

Norris: Ja, verkligen konstigt att det är olika besked gällande hur länge man ska fortsätta med progesteronet. Känns alltid lika läskigt att sluta med sina mediciner efter plus. Inte länge kvar till den 9:e men för dig som väntar så kan jag tro att varje dag känns som en evighet :)

BK1986: Kan tänka mig att det är svårt att ta ut någon glädje i förskott med tanke på hur det gick senast. Nervösa dagar framför er nu men jag tror och hoppas att det kommer gå bra. Ska hålla tummarna hårt på onsdag nästa vecka :)

Micro: Har du fått något nytt datum för behandlingsstart?

Frökenankare: Vad spännande att ni kör igång nästa vecka. Håller tummarna för att det ska lyckas! :)

Nej inget datum, beror på när mensen kommer. Borde komma vilken dag som helst enl kalendern och har pms också:) Brukar medicinera i ca 22 dagar så förhoppningsvis i slutet på jan. Ska höra om jag kan förändra medicineringen från början så slemhinnan kanske växer bättre.
  • Micro

Frökenankare: En hel del erf o tips men lättare om du frågar, så svarar jag om jag kan. Gör äggdonation i Riga då Umeå rekommenderade äd efter misslyckad stimulering inför ivf, för liten äggresev. vi tyckte kön för äd i Umeå var för lång. Lyckades på första försöket i Riga o sonen är nu 1,9 år:) Nu 3e syskonförsöket tidigare ett minus o ett mf. Känner mig ganska erfaren nu men kan inte så mkt om medicinering mm för ivf. Mkt mer o andra mediciner utomlands. De använder mycket mer olika metoder före o vid transfer. Hoppas d går bra för dig, hur länge ska du medicinera? När blir äggplock?

• Micro

Håller tummarna för dig Norris.

Ingen mens än, är på cykeldag 37? Kan inte förstå måste bero på att jag ätit progynon för att bygga slemhinna inför försöket som inte blev av, konstigt ändå. Efter missfallet skulle jag få samma medicin för att få mens om den inte kom. Vill ju köra igång igen.

• Micro

Grattis BK o Derömner om ett barn. Så fantastiska nyheter att läsa. Lycka till, håller tummarna.

Svar på tråden IVF Umeå