• Micro

IVF Umeå

Förra veckan kom äntligen mensen så nu är jag igång m ändrad medicinering progesteron plåster denna gång. Hoppas d hjälper så att slemhinnan växer till bättre. Vul ska bokas till nästa måndag. Håller tummarna för tredje syskonförsöket prel 2 feb.

• Micro
    BK1986 skrev 2017-01-12 07:20:18 följande:

God morgon flickor! Igår var vi på första tidiga ultraljudet. Det visade en liten klimp i prick rätt storlek med ett litet hjärta som pickade på. Det var precis i dessa dagar som allt stannade av förra gången. Men denna gång har jag inte haft några blödningar eller andra tecken på att något inte skulle stå rätt till.

Det var samma barnmorska som gjort alla UL för att kolla blåsorna vid våra IVFer. Hon erbjöd därför ett till UL om några veckor så att vi får se så att allt är okej. Hon är en pärla.

Kram på er alla!

Jättegrattis, håller tummar o tår att det går vägen denna gång.
  • Micro
    Kvinna32 skrev 2017-01-18 20:38:06 följande:

Vi har fått tid för frysåterföring på tisdag... äntligen!!

Åh vad spännande. Håller tummarna att allt går bra.

Själv gjorde jag ul idag o d var ok resultat. Slemhinnan behöver växa till lite mer men verkar lovande, hoppas på frysåterföring den 2 feb.
  • Micro
    Kvinna32 skrev 2017-01-24 20:24:01 följande:

Testdag var lite luddigt men om 21 dagar ungefär. Men känner jag mig själv börjar jag testa tidigt

Grattis, vad spännande.
  • Micro
    Frökenankare skrev 2017-01-20 11:29:41 följande:

Jobbiga besked idag, efter andra VUL har dom inte växt som önskat. Ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. I absolut bästa fall kan det bli äggplock nästa vecka ändå. Någon som varit med om samma?

Hur gick d på vul? Hoppas ni får köra på m plock.
  • Micro
    Frökenankare skrev 2017-01-25 19:05:39 följande:

Heja oss alla som kämpar!

Idag fick jag ett glädjande besked, fot blir äggplock på fredag. Äntligen går något som vi vill. Fundera faktiskt på ett glas vin ikväll för att fira, det kan väl inte vara någon fara?

Lycka till alla ni som gör äggplock imorgon, håller tummarna!

Härligt att nu får köra på. Tycker du ska passa på att fira, ett steg närmare...

Ökad medicindos o nytt ul för mig på fredag då får vi veta om d blir återföring nästa torsdag. Vill inte avbryta igen som i december.

Håller tummarna för oss, vi kommer ju ligga väldigt nära varandra. Håller tummarna att vi snart är ruvare.
  • Micro
    Frökenankare skrev 2017-01-27 16:17:24 följande:

Då var plocket gjort! Gick verkligen över förväntan, klarade mig utan lugnande och var en helt okej smärta som gick bra att härda igenom. Nu är jag hemma och vilar med mensvärk. 4 ägg fick vi ut, kändes lite tyckte jag men läkaren var mycket positiv. Återföring på måndag, så nu är det bara att hålla tummarna!

Hur går det för er alla?

För oss blir det återföring på fredag:) om upptiningen går bra förstås. Tredje syskonförsöket så jag försöker hålla förhoppningarna nere. Ett misslyckat o ett sent missfall.

Har ni fått återfört eller odlar d länge?
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-27 15:40:29 följande:

Då har vi fått tid för äggplock. Tisdag morgon smäller det och hoppas mina 4 äggblåsor inehåller något fint ägg...man har ju oddsen emot sig med bara 4 äggblåsor!

Hur går det för er andra?

Lycka till imorgon. Håller tummarna.

Jag väntar på fredag:)
  • Micro
    Kvinna32 skrev 2017-01-31 09:17:02 följande:

Testade positivt idag ruvdag 7!!

Stort grattis, så fantastiskt:))
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-01 14:24:21 följande:

Nu har kliniken ringt å berättat att av 4 ägg blev 2 befruktade.

Så i morgon sätts båda dessa underverk in..hoppas nu att de kommer att trivas hos mig!

Va roligt. Hoppas hoppas:)
Svar på tråden IVF Umeå