• Emki

IVF Umeå

Vad roligt att se att det finns dem som har lyckats bli gravida :) Grattis till er.

Imorgon är det dags för mig att sätta in en blastocyst :) Hoppas att det går vägen nu.

Jag tycker att det går lättare att röra sig idag, har inte lika ont. Men är forfarande lika uppsvälld i magen. Blir väldigt andfådd när jag går eller rör mig mycket. Känns som att jag är höggravid! haha

Vet ni om dem på rutin kollar vätska i buken och runt äggstockar, innan ET?

Fredag idag! Trevlig helg alla!

• Emki

Emilotta: Skönt att veta, då är det väl normalt att kännas så här! Vart du gravid då eller? var det första försöket eller?
    Gud vad jag hoppas att detta går vägen =))

• Emki

Nektar: Jo den såg bra ut vad dem sa iaf. Dock så tyckte jag att jag hade lite sekret. Vi köpte glidmedlet Pre seed, men med tanke på Ivf:en nu så funkade det inte. Det är ju det som är en utav biverkningarna med pergotime-att ÄLsekretet kan utebli och då blir det ju svårt för dem små rackarna att ta dig fram. Jag sa flertalet gånger till min gyn detta, men hon bara ignorerade det. Jag vet faktist inte vad femanest är...så det kan jag inte svara på. Men lycka till =)=)

• Emki

Är det någon som vet om dem kollar med Vul efter vätska, precis innnan ET? altså att det går på typ rutin att kolla så man inte är överstimulerad?

• Emki
    Emilotta skrev 2013-04-05 11:36:55 följande:
    vårt 2012: stort grattis! håller alla tummar att det går bara finfint!

Emki: Jag fick ut 24 ägg och kände mig precis som du. Jag fick också tillbaka en blasto och önskar all lycka till! 

germany: åh vad härligt att bli spontant gravid. stort grattis vad roligt!

turtle hur går det för dig?! 
    Hur kände du dig efter ET, vart det värre då? såg dem om du hade nå vätska när dem satte in blaston?

Jag satte in vårt idag :) dem sa att jag skulle hålla koll på överstimulering för jag hade redan lite vätska i buken...
  • Emki

Jag undrar en sak ang sjukskrivning vid överstimulering eller efter ÄP.

Vad skriver dem i läkar intyget? ingen i min familj eller någon på jobbet vet att vi gör ivf? Så om jag bli sämre och måste bli sjukskriven kommer alla att få reda på det då?

• Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-06 18:46:08 följande:
    Man får väl vara sjukskriven x antal dagar innan arbetsplatsen kan begära intyg , är det 10 dagar ? Jag har inte heller sagt något till dom på jobbet så jag kommer vara sjuk under äp , typ feber eller liknande :) är aldrig annars sjuk så jag kommer nog inte behöva lämna intyg :)
    Okej! men jag har redan varit hemma sedan ÄP altså i fyra dagar...har sagt att jag haft magsjuka och nu fått feber och liknande. Då borde jag ju igentligen kunna vara hemma hela nästa vecka också utan intyg mån-fred?
    Norris skrev 2013-04-06 18:53:07 följande:
    Man får vara hemma i en vecka och från och med dag 8 måste man ha sjukintyg. Man kan be läkaren att inte nämna så mycket om varför man e sjukskriven. Sen kan man även stryka över delar texten innan man lämnar intyget till arbetsgivaren.
    Okej får man stryka information själv från intyget? vad skönt att det går att säga det åt läkaren=) hoppas bara jag slipper bli sämre...

• Emki
    Emki skrev 2013-04-06 18:59:09 följande:
    Okej! men jag har redan varit hemma sedan ÄP altså i fyra dagar...har sagt att jag haft magsjuka och nu fått feber och liknande. Då borde jag ju igentligen kunna vara hemma hela nästa vecka också utan intyg mån-fred?
    Okej får man stryka information själv från intyget? vad skönt att det går att säga det åt läkaren=) hoppas bara jag slipper bli sämre...

Nånting jag med funderar över ifall att man bli ännu mera överstimulerad och hamnar på lasarettet..vad ska man då säga till familjen och anhöriga. Det är som sagt ingen som vet om vår ivf. Det är just nu det som jag oroar mig mest över :(

Gud vad jag oroar mig för allt verkar det som...haha
  • Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-07 08:26:46 följande:
    Företaget har rätt att begära intyg , många gör inte det om man nu inte har varit borta / sjuk extremt mycket den sista tiden. Ha en bra dialog med din chef och skyll på magsjuka så går det nog bra :):) jag kommer skylla på feber och ont i halsen , och kommer troligen inte behöva lämna något intyg då jag nästan aldrig är sjuk , tror det var 2,5 år sedan
    Magsjuka skyllde jag på efter ÄP...Tänkte då vara hemma imorgon iaf. Jag kan omöjligt gå å jobba då jag ser höggravid ut. =( Hur länge sitter det i? en del har ju vart sjukskrivna i typ två/tre veckor, då måste jag nog ha intyg.

Ska jag åka till gynakuten för att få intyg eller? vi har 30 mil till ivf kliniken...

Hur länge var du hemma då, när du inte behövde lämna intyg?
  • Emki
    Emki skrev 2013-04-07 09:29:55 följande:
    Magsjuka skyllde jag på efter ÄP...Tänkte då vara hemma imorgon iaf. Jag kan omöjligt gå å jobba då jag ser höggravid ut. =( Hur länge sitter det i? en del har ju vart sjukskrivna i typ två/tre veckor, då måste jag nog ha intyg.

Ska jag åka till gynakuten för att få intyg eller? vi har 30 mil till ivf kliniken...

Hur länge var du hemma då, när du inte behövde lämna intyg?
    Inatt har jag haft ganska mycket hjärtklappning, samt så har jag ont i bröstkorgen när jag böjer mig fram...lite tungandad kanske! Men jag har dragit på mig en förkylning och är väldigt täppt i näsan, så det kan kanske bero lite på det?
    Svullnaden i magen vill inte ge sig, men nu gör det inte så ont då jag rör på mig längre...

Gud vad jag är negativ i tråden, men jag är så nervös för att bli sämre och måste bli inlagt eller nåt :(

Svar på tråden IVF Umeå