• Emki

IVF Umeå

Jag har en liten fundering som har slagit mig flera gånger idag.
    När vi var på ET i lördags så sa läkaren efter att han kollat min "milda" överstimulering, att om det blir värre igen så är det en "bra" sak för då beror det med största sannolikhet på en graviditet.

Men det jag undrar är om det aldrig blir "värre" igen, är det helt uteslutet att jag är gravid då eller?

• Emki

Jag hade tänkt prova zoterapi till vårt andra ivf försök....Är det någon som vet om det finns någon i norrbotten som sysslar med sånt? Helst Boden eller Luleå.. :)

• Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-19 07:44:18 följande:
    Mannen måste så klart vara med om man ska använda hans sperma .

Vad är zoterapi ? Jag kontaktade en kille som höll på med akupunktur för bla annat för kvinnor som genomgår ivf osv .. men han rekommenderade att börja i god tid för bättre resultat , tror det var 5-6 besök han rekommenderade. Han finns i Luleå
    Okej. Zonterapi är när man trycker på olika punkter under fötterna. Det sägs vara bra vid barnlöshet...
    Okej men vi ska inte starta nästa först om ca en månad kanske man kan kontakta honom då?

Vet du om han har en hemsida eller nått?
  • Emki
    jennyz skrev 2013-04-19 11:34:58 följande:
    Jag har testat akupunktur de ggr jag plussat, hon rekommenderar också ung 1,5 månad innan IVFförsök att påbörja behandling en gång per vecka, för att kroppen ska ha möjlighet att förändras och vara mer mottaglig för embryot, jag rekommenderar det starkt!!
    Vart har du gjort det? Jag hittar inga i Boden eller Luleå som verkar syssla med zonterapi eller akupunktur vid barnlöshet... :(
  • Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-19 16:30:44 följande:
    Så här svarade han på mitt mail när jag frågade om akupunkturen
    Jag vill verkligen rekommendera TCM-akupunktur inför IVF.

Hör gärna av dig även via telefon 0920-14550, lämna ett meddelande om jag inte kan svara just
    då så hör jag av mig till dig så får du veta lite mer om behandlingen.

Varje behandling kostar 500kr förutom första besöket (600kr).
    När det gäller IVF handlar det om ca 5-6 behandlingar och bör
    påbörjas 6 till 8 veckor innan äggplock.

Mvh Ulf

och här är hemsidan www.akupunkturbehandling.se/

Jag hann själv inte påbörja behandlingen, då det gick snabbare än väntat med vårat IVF så jag kan inte säga om han är bra eller dålig.
    Okej tack jag ska kontakta honom :)

Är det föresten någon som hört talas om embryo glue?? Om det används i Umeå?
  • Emki

Drömmer om ett barn:

Jag gjorde korta metoden! Läkaren från kliniken ska ringa mig den 8:e maj, så får vi veta om vi ska göra några förändringar till nästa försök....Jag tänkte höra om menopur istället för gonal f. Har hört att det ger färre ägg men bättre kvalite. Och det gör inte direkt nånting om jag får lite färre ägg till nästa gång. Fick ju 34 Ägg denna gången och mådde inte så bra efteråt. Kunde typ inte gå på 3-4 dagar....

• Emki

Äralltupptaget: Vi har 30 mil till kliniken och vi valde att åka hem samma dag som Äp!!

Drömmer om ett barn: Jo jag hoppas att det blir någon förändring...är det någon som provat menopur? Ska man blanda sprutorna själv eller? tycker det verkar bökigt...är så rädd för att göra fel!

• Emki

Nu var det längesedan jag var inne här....Det har varit en tråkig vecka detta! Gjorde sista testet i måndags på min testdag. Det var negativt...!
    Jag började ju blöda på Rd9 så vi visste väl mer eller mindre att det skulle sluta så här! Det känns så tungt...ändå var det bara första ivf:en...!!

Har telefontid med dr Vikander den 8 maj. Tror ni att jag hinner köra en omgång till innan sommaren. Kör ju korta metoden och jag borde få en blödning mellan den 13-17 maj kanske. Om allt är ungefär som det ska....

• Emki

Lappgeten: Tack så mycket! Jo vi får ladda om tills nästa försök. har som sagt teletid med doktorn den 8:e maj. Hoppas vi kan göra en ny planering då :) Jag håller då tummarna jättehårt för dig!!

Snöflinga: Tror du?! Åhh vad jag hoppas, men är sjukt nervös för resultatet efter omgång två. Som då är det sista som landstinget står för!!

Vackerblomma: Gud vad tråkigt att det blivit så :( har du fått komma hem nu eller? Hoppas du snart mår bättre! :)

Jag har mått jätteilla dem senaste dagarna. Det kommer och går. Jag undrar om det kan vara för att jag slutat med progesteronet. Kan man bli illamående då eller? Annars kanske jag åker på nån magsjuka!!

• Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-27 23:19:11 följande:
    Idag var det dags för insättningen. Var Inte nervös men väldigt förväntasfull :)
    Insättningen gick bra, gjorde lite ont då jag fortfarande är väldigt svullen, så läkaren sa att jag skulle ta det väldigt lungt , kunde ta upp emot 1 månad att " läka " helt , så ingen träning för mig på ett tag. :( promenad på sin höjd .
    Nu väntar en väldigt spännande tid framöver !!!
    Åhh vad spännande..Håller alla tummar och tår att den fäster sig väl!! :)
Svar på tråden IVF Umeå