• Emki

IVF Umeå

Emki skrev 2013-04-07 09:34:48 följande:
    Inatt har jag haft ganska mycket hjärtklappning, samt så har jag ont i bröstkorgen när jag böjer mig fram...lite tungandad kanske! Men jag har dragit på mig en förkylning och är väldigt täppt i näsan, så det kan kanske bero lite på det?
    Svullnaden i magen vill inte ge sig, men nu gör det inte så ont då jag rör på mig längre...

Gud vad jag är negativ i tråden, men jag är så nervös för att bli sämre och måste bli inlagt eller nåt :(

Är det någon som vet om man kan ta slemlösande hostmedecin efter ET? Typ bisolvon eller liknande? Utan att det påverkar embryot?
  • Emki

Jag har pratat med en på kliniken nyss för jag hade frågor ang äggen...i lördags när vi skulle sätta in en blasto, så hade det inte riktigt blivit en blastocyst som jag fattade det. Dem skulle odla vidare resten till dag 6 för att se om dem gick att frysa.
    Det hade inte blivit några alls till frysen...av 15 som odlades till dag 6....så himla ledsen nu =( Jag hade 34 ägg vid ÄP och inga till frysen.

Jag väntar på att nån från lab ska ringa mig och svara på mina frågor ang ägget dem satte in. Som jag tror så var det säkert inte så bra kvalite på det....Jag har inga förhoppningar kvar på att bli gravid alls nu....

• Emki
    Norris skrev 2013-04-08 08:57:55 följande:
    Vaa? Inga ägg alls till frysen? Varför gjorde dom så? Det låter ju jättetråkigt att gå genom allt och sen inte få några ägg alls till frysen. Av mina ägg frös dom in några på dag 5 och några på dag 6. Så det tycker jag att dom borde ha gjort med dina också. Men vi får hoppas att ägget du satte in tar sig, annars borde du få någon sorts kompensation tycker jag. 
    Jaa det känns verkligen skit tråkit just nu. Jag fattar ingenting, av 34 ägg så blev det INGA till frysen. Fan vad ledsen jag är nu...

Är det någon har varit med om att äggen inte hunnit bli blastocyster på dag 5? vad det kan bero på?
    Jag antar att dem var av så dålig kvalite att dem inte gick att frysa alls....men det betyder väl att den dem satte in också är av dålig kvalite? 
    Jag kommer nog aldrig att bli gravid....
  • Emki
    Mustikka skrev 2013-04-08 09:14:51 följande:
    Emki: Jag fick iofs inte lika många ägg som du, men ingen av mina klarade sig heller till dag 6.
    Men den de satte in var stark och jag blev gravid. Så det behöver inte betyda att det är kört:)
    Vad skönt att höra =)) tack för det, det behövde jag nu, jag hade totalt tappat hoppet på den i magen....Hoppas hoppas!
  • Emki
    Norris skrev 2013-04-08 09:26:48 följande:
    Emki: Ja, tänk på att limodern är den bästa miljön för ägget att växa till sig =) Ett ägg som kanske inte hade klarat sig i labbet kan klara sig hur bra som helst i livmodern. Så klart det finns hopp kvar!
    Lycka till =) 
    Jo jag får försöka tänka på det :) Men allt känns så trist nu. Trodde verkligen att vi skulle få till frysen också.
    Jag menar om dem var av så dålig kvalite att dem inte gick att frysa, så måste ju det jag fick tillbaka vara av samma kvalite :(

Varför odlade dem vidare dem andra till dag 6 för att se om dem skulle gå att frysa då? Hon sa när vi var på ET att dem inte gick att frysa i det stadiet dem var då. Altså på dag fem....
  • Emki
    jennyz skrev 2013-04-08 09:38:03 följande:
    Jag förstår dig!!! I vårt fall var det också så, hade 6-7 befruktade ägg bara, och fick en tillbaka dag 3, ingen av de andra klarade sig till dag 6, men har nu en sparkande krabat i magen, så absolut är livmodern det bästa stället för embryot och de väljer det finaste just då, så ge absolut inte upp!!!
    Tack!! Vad kul att höra...Och grattis till krabaten :) Ska försöka vara positiv till den dem satte in nu!! =))
  • Emki

Drömmer om ett barn: Jo det känns lite som ett slag i magen. Jag trodde verkligen att vi skulle få iaf ett till frysen efter 34 ägg!! Jag ska försöka vara hoppfull till den i livmodern, men det är svårt. På nått vis känns det som att vi redan har misslyckats.... :(

Nektar: Ska försöka men det är vårt. Men tack och lov för det nya reglerna som ger oss två landstingsförsök.
    Jag pratade med en embryolog för en stund sedan. Det var en tidig blastocyst vi fick tillbaka på dag fem.
    Hon sa att det var ett fint embryo men att det hade varit optimalt om det hade kommit till ett "senare" stadie av blastocyst eftersom att det var dag fem. Vet inte vad man ska tro....
    Känns som att vi inte ens behöver hoppas. Är så nervös....

• Emki
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma 
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera 
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

* Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Emki

Jockelina: Jag har kört korta metoden med gonal f och orgalutran. Fick ut 34 ägg av 35 blåsor!

Vårt 2012: Gud vad tråkigt!! Jag lider med dig..men hoppas ändå innerst inne att det kanske går vägen iaf!

• Emki

Idag är jag på Ruvardag 3 Om man räknar ET som RD 0....Någon som haft några symtom på rd 3 som dem vill dela med sig av?

Jag har lite mensvärk till och från samt ömma bröst. Men det har jag haft sen ovitrellen princip så det betyder nog inget!

Svar på tråden IVF Umeå