• Emki

IVF Umeå

Stort grattis NEKTAR och ÄRALLTUPPTAGET!!! Vad roligt...

Ursäkta min långa frånvaro härifrån...jag har försökt att inte fundera så mycket över ivf sedan vårt misslyckande! (det går väl sådär)

Men nu är vi snart igång igen...vi har fått alla papper och remisser och scheman för vår andra ivf.
    Nu inväntar vi bara min mens...hoppas bara att den inte har blivit helt knasig. Jag borde, om allt är normalt få mens nu i dagarna!
    Denna gång kör vi också korta programmet, men denna gång med menopur istället! :)

Hoppas hoppas att min mens kommer någorlunda regelbundet. Dröjer det för länge så hinner vi nog inte innan dem har sommarstängt!

• Emki

Äralltupptaget: Jo det är skönt med korta programmet. Det jag var mest nervös för innan vi började med ivf var sprayen. Har hört om biverkningarna....!
    Jo jag har lite mensvärk nu, så det känns som att mensen är på G.
    Jag hoppas så innerligt att jag snart får vara lika lycklig som du är nu :)
    Jag är väldigt glad för er skull att det lyckades :)

Förresten är det någon som har nått förslag på bra mat osv under ivf tiden?? vill så gärna att det ska lyckas denna gången!!

• Emki

Kvinna32: Gud vad tråkigt hoppas hoppas att nästa vul går bättre och att dem då ser ett lite hjärta picka på!

Äralltupptaget: Dem borde ju höra av sig vad nästa steg blir. Jag mailade i fredags och har fortfarande inte fått svar. Det var iof inte brådskande alls....!

Jag sitter här och väntar på mensen. Och faktist nu när jag tänker efter så hade det varit perfekt om mensen ville komma senare denna gången.
    Jag går på semester redan den 7 juni, så då hade det passat perfekt med plock och insättning efter det.
    Jag vet faktist inte hur jag ska göra annars, kan som inte sjukskriva mig nå mera (var ju borta över en vecka efter första ivf och överstimulering) är ju svårt att ta ledigt också eftersom man inte vet riktigt när plocket blir. Har haft magsjuka nyss också så var sjuk tre dagar då!

Är väldigt nervös för att bli överstimulerad denna gången också så att jag måste vara hemma veckan innan jag går på semester. Fan vad jobbigt detta är....det är ingen som vet om vår ivf, så det är extra svårt då med allt.

• Emki

Nektar: Gud vad skönt med ett starkt plus! Flytningar är väl ganska vanligt tidigt i graviditet?! Men jag förstår din oro...Bara vänta på Vul nu då! Gud så spännande, att få se sitt lilla pyre... :)

Ja jag hoppas faktist att mensen håller sig borta minst en vecka till, men den turen har jag nog inte :(
    Är det någon som ansvänt sig av menopur? Hur länge har ni sprutat ungefär vi korta protokollet?

Ni som fått två ägg insatta, varför fick ni det? altså finns det chans att vi kanske kan få göra det?

• Emki
    Hela85 skrev 2013-05-16 07:12:30 följande:

Varit lite seg på uppdatera, blev ruvare redan förra veckan :) och fick tre veckor efter äggplock som testdag, vilket jag tycker känns så sent :( Har lust att börja testa snart men kanske borde hålla mig lite till :)
    Grattis till ruvarstatus :) Håller tummarna för er! Är det två eller femdagars odlat?
  • Emki

Jag funderar på att fråga om jag får börja spruta nästa cykel istället, Hade passat oss så mycket bättre då jag har semester om tre veckor....! Då borde jag börja spruta runt den 14 juni! Tror  ni det är för sent? Ska fråga imorgon...teletiden var stängd !

Kan verkligen inte sjukskriva mig nå mera nu...då jag var borta så länge när jag vart överstimulerad också....gud vad jobbigt det vart! vill verkligen göra detta nu...

• Emki
    Snöflinga skrev 2013-05-16 20:19:39 följande:
    Emki: Jag tror att det är för sent tyvärr, men fråga dem så vet du säkert.
    jo jag har det på känn jag också...men det hade varit så bra! har haft världens ångest över vad jag ska sjukskriva mig för denna gången...ingen vet ju om vår ivf! :/

• Emki
    Snöflinga skrev 2013-05-16 22:37:53 följande:
    Emki: Är det uteslutet att berätta för chefen? Annars kanske det skulle vara en idé.
     Nja det vill jag verkligen inte, då jag känner min chefs dotter ganska väl! Jag vill som inte att någon ska veta alls... :(
  • Emki
    Emki skrev 2013-05-17 07:22:06 följande:
     Nja det vill jag verkligen inte, då jag känner min chefs dotter ganska väl! Jag vill som inte att någon ska veta alls... :(
    Igentligen så är det mina kollegor som jag oroar mig mest för...vad dem ska tycka när jag är borta så himla mycket!
    Jobbar på ett litet ställe där vi bara är tre personer så varje gång jag är borta så måste dem leta vikarier...
  • Emki
    Hela85 skrev 2013-05-17 08:07:10 följande:

Dagarna går så sakta, 10 dagar kvar till TD och jag håller på bli galen :( humöret går verkligen upp och ner. Gråtfärdig hela tiden, hoppfull en sekund och nästa inget hopp att det ska lyckas. Min sambo tycker jag ska vara mer positiv men jag har så svårt att vara det hela tiden, vill inte tro för mycket för då kommer det göra så ont att misslyckas ytterligare en gång.

Förstår att det är svårt att vara positiv, jag var likadan vid vår första ivf....i början var jag ganska positiv men ju längre tiden gick desto mer verkligt vart allt och humöret var verkligen inte på topp! Huvva, innan vi började med ivf så tänkte jag att ruvarbiten är det roligaste av allt. Men nej så fel jag hade....verkligen en berg och dal bana!

Lycka till!
Svar på tråden IVF Umeå