• jennyz

IVF Umeå

Första graviditeten hade jag småblödningar blandat med bruna flyttningar av och till från typ RD 13 till v11-12...vid vårt första VUL såg de en blodansamling som var liten men de trodde blödningen kom därifrån, fostret mätte dessutom ung 5 dagar mindre än hon borde, men allt gick bara fint ändå, världens underbaraste dotter!!
    Denna graviditet blödde jag inget alls förrän V6-7, (nyårsafton) men då kom jättemycket på en gång och klumpar... Fick komma på VUL två dagar senare och såg hjärtat slå, efter det hade jag bruna flytningar i ung4-5 veckor, fick komma på ett VUL till, som visade ett stort koagel där bebisen borde legat, så fostret låg lite tokigt, ett VUL och ett nupptest senare kändes det bättre, då flytningarna nästan slutat och fostret växt som h*n ska och koaglet minskat... Nu efter RUL så såg allt bra ut förutom att moderkakan ligger långt ner så det blir ett UL till i v32 för att se om den fortfarande ligger nedanför fostret, i så fall blir det planerar kejsarsnitt... Så efter alla IVFförsök och alla dessa turer så instämmer jag med alla som säger att det inte är en dans på rosor, men jag är överlycklig att vi har vår dotter och en till på gång som sparkar för fullt i magen, och hoppas verkligen att ni alla får uppleva samma sak snart!!!!!!

• jennyz

Äralltupptaget: spännande!!! Håller tummarna för er!!! Jag kände också så sist att om jag inte testat så kan jag vara gravid, om jag testat minus så är det ju kört liksom...men tillslut tog nyfikenheten överhand, så jag testade några dagar innan TD i alla fall...

• jennyz

Nektar: jag håller tummarna för starkare pluss!!!! Ja jag vet att blödningar och flytningar kan vara otroligt jobbigt, men det kan gå hela vägen ändå, jag vill gärna att folk ska förstå det också...

• jennyz

Nektar: det stämmer när man gått ex fyra fulla veckor, så man är tex 4+1 så säger man att man är i v 5, alltså påbörjad ny vecka...

• jennyz

Äralltupptaget: GRATTIS!!! Hade också det på känn... hoppas du snart får prata med gubben din och berätta den underbara nyheten!!!

• jennyz

Äralltupptaget: om du inte fått svar imorgon, maila igen eller ring, de borde hört av sig!! De ska göra ett VUL i V8 ung innan de "släpper" er vidare till MVC... Synd att de inte hört av sig!!!

• jennyz

De verkar ha rutin att ha TD tre veckor efter ÄP... För några år sedan hade de tre veckor efter ET så lite bättre nu i all fall... man kan ju tjuvtesta men ge inte upp om det är minus, jag fick felaktigt minus RD 16, vid min första graviditet...och nu har jag en underbar dotter, så försök att inte ge upp om det är minus vid tjuvtest, jag blev såååå ledsen för att sedan 4-5 dagar senare bli ruskigt förvånad...

Vi har fått två insatta vid de flesta av våra försök, tror att första gången var redan på vårt andra ET... (Efter ett ET och ett fet) min sambo fick göra tesa för att få fram spermier och trots fin blastis första försöket så plussade jag inte, sedan dess ansåg de att det var ok, de tom föreslog det efter jag hade visat intresset... Vid syskonförsök frågade de också...men då valde vi att bara ta en i taget förutom en gång då embryona tappat celler... Tror att det är väldigt olika hyr de resonerar, man får ta en diskussion med dem... Vi var ju äldre också, kanske spelar roll, när vi började IVF var jag 30 år och min sambo 35, ung...

• jennyz

Har ni provat akupunktur? Det finns inga säkra forskningar på att det hjälper, jag ville dock prova allt möjligt, och då lyckades det så jag tror att det hjälpte oss i alla fall... Man ska helst börja minst en månad innan ÄP för att få bäst resultat sa min akupunktör i alla fall, en gång per vecka gick jag fram till TD, och direkt efter både ÄP och ET...

• jennyz

Hela85: absolut, de visar knappast fel... Det betyder alltså att du gått in i v3, att befruktningen skedde för drygt två veckor sedan, när hade ni ÄP?

Svar på tråden IVF Umeå