IVF Umeå
Första graviditeten hade jag småblödningar blandat med bruna flyttningar av och till från typ RD 13 till v11-12...vid vårt första VUL såg de en blodansamling som var liten men de trodde blödningen kom därifrån, fostret mätte dessutom ung 5 dagar mindre än hon borde, men allt gick bara fint ändå, världens underbaraste dotter!!
Denna graviditet blödde jag inget alls förrän V6-7, (nyårsafton) men då kom jättemycket på en gång och klumpar... Fick komma på VUL två dagar senare och såg hjärtat slå, efter det hade jag bruna flytningar i ung4-5 veckor, fick komma på ett VUL till, som visade ett stort koagel där bebisen borde legat, så fostret låg lite tokigt, ett VUL och ett nupptest senare kändes det bättre, då flytningarna nästan slutat och fostret växt som h*n ska och koaglet minskat... Nu efter RUL så såg allt bra ut förutom att moderkakan ligger långt ner så det blir ett UL till i v32 för att se om den fortfarande ligger nedanför fostret, i så fall blir det planerar kejsarsnitt... Så efter alla IVFförsök och alla dessa turer så instämmer jag med alla som säger att det inte är en dans på rosor, men jag är överlycklig att vi har vår dotter och en till på gång som sparkar för fullt i magen, och hoppas verkligen att ni alla får uppleva samma sak snart!!!!!!