• jennyz

IVF Umeå

Hoppas verkligen det går bra!! Bruna flytningar är trots allt vanligt, men jag förstår såklart din oro, har upplevt detta båda graviditeterna i veckor, önskar att ingen behövde uppleva sådan oro!!! Försök få tid för VUL, borde kunna göras om ung två veckor så du får veta hur det ser ut därinne, förhoppningsvis ett finfint pyre med hjärta som tickar på... Prova få tag i både vanliga gyn och IVF och fråga... Även på vanliga gyn får du förhoppningsvis komma snart då du har din historia...

• jennyz

Jag hade i princip inga symtom alls förrän mycket senare i graviditeten så det känns inte alls konstigt, jag hade ju dessutom en del mediciner som kunde ha förstärkt symtomen...
    Jag vet inte när man normalt ringer för inskrivning, jag har ju vid båda graviditeterna hadft blödningar som gett mig fler kontroller på IVFkliniken, så jag har ringt kring v10, då fick jag dock tid direkt, för man brukar tydligen träffas tidigare än så... lika bra att ringa direkt!!!

• jennyz

Jag är osäker, tror att de snart kan det för dig, men att det är så svårt att se att det finns för stor risk att de ger fel besked, tror att jag åkte in strax före jag gått sju fulla veckor, alltså om 1-1,5 vecka för dig, då syntes det tydligt..

• jennyz

Emki: fick du tag i någon igår??

Familjelyckan: välkommen!! Vi har gjort många syskonförsök och äntligen är jag gravid, nu i v33, önskar att vi hade köpt trepack, vi köpte ett försök i taget, blev mycket dyrare!!! Köpte dock trepack för att bli gravid första gången, tyckte det var smidigt att slippa stressa upp sig då... jag har för mig att infrysning och ett FET ingick då, men det var 08/09, så de kan ha ändrat nu...

• jennyz

Santa: ett plus är ett plus!!! Grattis!!! Vilken RD är du på idag? Om du tagit ett digitalt test hade det säkert visat gravid, och där ser man varken om det är starkt eller svagt, så det är bara att gratulera till er sommargåva!!! jag testade som jag skrivit tidigare neg RD 16-17 vid min första graviditet på ett billigare test, men det var ju fel...så du kan ju köpa ett digitalt test så visar det även hur långt gången du är... (ung)

• jennyz

Jag har haft bruna flytningar och massor av blod båda graviditeterna och de har gått bra ändå...det är säkert så för er också!!!
    Emki, spännande med VUL redan imorgon!!!!

• jennyz

Emki: tror absolut att man kan se hjärtat nu, det vanligaste är nog att man kan det, i vissa fall kan det dock vara så att det är svårt att se men att man ser det efter en koll några dagar senare, men ni ska se det imorgon!!

Santa: jag tror på er också, nu ska det bara vara positiva nyheter!!!

Vårt2012; wow tvillingar, dubbelt grattis!!!!

• jennyz

Emki: jag har också varit så, tills man ser pyret är det overkligt, sedan oroar man sig för allt...tills jag nu ser magens rörelser och känner pyret hela tiden... Hoppas VUL idag går bra!!
    Vi var på UL igen idag, moderkakan ligger lite tokigt så det känns som att det blir kejsarsnitt, men jag ska på en koll till nästa vecka... Det blir i alla fall en tjej till fick vi se idag...

• jennyz

Emki: tänker på dig, hoppas ni fått se lilla hjärtat nu!!

Jag är redan inställd på snitt denna gång också, blev det förra gången också då hon låg i säte, och denna gång förvarnade de mig redan vid första VUL att det kunde bli det... bättre med planerat än oplanerat som förra gången...

• jennyz

Usch, vissa har fel jobb!!! det kan vara för tidigt att kolla, ibland ser de inte allt för tidigt men en vecka senare ser allt bra ut!!! Tyvärr är det väl bara att härda ut, och invänta nästa VUL... Synd att de inte såg mer nu, men ÄL kanske var senare än du trott, och då är du inte lika långt gången??

Svar på tråden IVF Umeå