• jennyz

IVF Umeå

Frozen embryo transfer, återföring av fryst embryo

• jennyz

Jag gillade inte applikatorn men upplevde att det blev bättre efter några dagar och att det kom ut väldigt lite då jag fick upp den längre med den...jag vilade en timme minst varje gång också, vilket säkert också gjorde att mindre kom ut...

Kvinna32 och jenads: håller tummarna!!

• jennyz

Kvinna32: supergrattis!!! Precis vad det borde visa, vilken härlig början på veckan!!!!!!! Oj jag minns den dagen mitt test visade det, känns inte alls länge sedan...

• jennyz

Stargazers: förstår dig, men det kan lika väl bli så att dessa fem utvecklas kanonfint!! Jag har haft allt från 20 befruktade ägg till 5, och de ggr det lyckats så hade jag inte så många... Hoppas bara att guldpyret myser på bra till imorgon!!

• jennyz

Så ledsen snöflinga!!! Har inga ord...

Yocheri: jag har hållt mig från allt sådant under behandlingarna, och rätt mycket mellan dem också faktiskt, vet inte om det skadar men har tänkt så att om behandlingarna misslyckats så har jag inte kunnat ångra något och tänkt "om jag hade gjort annorlunda kanske..."

• jennyz

Germany: stort grattis!!! Då är er dotter ung lika gammal som vår dotter... Min mens kom rätt snabbt efter jag hade slutat amma, men jag delammade bara eftersom jag då hade för lite mjölk, fick aldrig tillräckligt...
    Jag har för mig att de rekommenderar att barnet är ett år innan man börjar med syskonförsök, men jag kan ha fel, du kan dock kolla det innan så du inte slutar amma "i onödan" om du vill amma... Förstår känslan att vilja köra igång snabbt, vi körde igång när dottern var exakt ett år, och hon fyller nu fyra, så det har tagit ett tag för oss... Ung lika länge som det tog innan jag blev gravid första gången, hade sagt att jag inte skulle kämpa lika länge för syskon, men kunde inte sluta...och det är jag glad för idag!!!

• jennyz

Nej nu helammar jag, detta är vårt andra barn, så nu har jag ingen mens än... :) storasyster delammade jag fyra månader sedan gav jag upp, var rätt utmattad av allt ammande och ersättning och dottern var inte heller helt nöjd... Har för mig att mensen återkom inom en månad efter jag slutat faktiskt, men som sagt var det kan ju vara annorlunda om man helammar, i slutet hade jag sparsamt med mjölk, men ville kämpa på så länge jag orkade så hon fick i sig så mycket som möjligt...

Härligt att ha ett gratisförsök innestående, om det inte lyckas naturliga vägen, har ni alltså betalat för ett försök som de ska kompensera för?

Jo absolut kan man bli gravid snabbt, brorsans barn är 11 månader mellan dem... tänkte bara vad kliniken säger om de ber dig avvakta... Jag hade fått för mig att man inte fick göra försök efter ett år annars hade jag nog också börjat innan eftersom jag ändå inte ammade, man vet ju hur lång tid det kan ta!!

• jennyz

Absolut, jag är 35 år, sambon 40, vi kommer inte skaffa fler barn, hade redan bestämt oss innan hon föddes, och eftersom det blev komplikationer och de fick operera bort min livmoder så är det nu kört, men vi hade som sagt var bestämt oss innan, jag har alltid velat ha två barn och känner mig väldigt välsignad att vi fått det efter alla dessa år... Så jag är nöjd... ;)

Jo tiden går för fort känns det som, försöker njuta av bebismys, men det är svårare med ett storasyskon...

• jennyz

Jag äter inte så mycket bär, det lilla jag äter tänker jag inte på så jag är inte så mycket till hjälp... :) äter mest äpplen vad gäller frukt, lite satsumans, men har inte märkt att hon blir konstig i magen... ;)

Helt ok att fråga på!! Det var planerat snitt eftersom det var föreliggande moderkaka så normal förlossning var inget alternativ. När de "öppnat" mig upptäckte de att moderkakan vuxit fast i livmodern så när de skulle ta ut moderkakan så började livmodern blöda, och slutar inte...de gjorde allt de kunde men var tvungen att ta bort livmodern för att stoppa blödningen, tappade ändå totalt nio liter blod! Så jag mådde inte så bra innan de sövde ner mig för att operera (var vaken under snittet och fick se dottern och informeras om läget innan det beslutades att operera då sövde de ner mig)

Svar på tråden IVF Umeå