Petto 83 skrev 2012-12-03 18:33:22 följande:
Tårarna bara spruta under hela samtalet.
Östradiol el va de heter var skyhögt så att fortsätta fanns inte på världskartan. Det andra proverna var hyfsade om lite låga.
Känns förjävligt just nu. Då det beror på dom. Men men lite extra gos med lilleman så känns det bättre.
Håller tummarna att det går bra för er.
Har väldigt ont i äggstockarna, kan knappt kissa. Då jag går stöter det å gör ont sen är jag väldigt törstig och svullen om magen tror att jag ökat i vikt också. Ska fortsätta med orgalutran i 5 dagar, skulle få komma på återbesök och hon skulle även rinha upp i övermorgon.
Åh nej!! Jag förstår verkligen hur du känner det, var övertygad om att jag gick samma öde tillmötes! Är också grymt öm när jag går på toa, sitter och går. Väntar mig att det kan gå åt alla håll fram till onsdag. Att du ska fortsätta med orgalutran innebär att du måste göra ett äggplock i slutet av veckan eller i början av nästa. Vad jag inte förstår är varför inte äggblåsorna kan tänkas växa lite till av sig självt till dess, eller handlar det om att du själv skulle må så dåligt om du fick tillbaka ett embryo även om dem kanske kan frysas in? Hur stora var de störsa idag? Mina låg på 10-15 mm. Sa dem något till dig om hur detta normalt räknas som försök eller ej? Du måste ju få ett helt nytt eller ett extra kan man tycka!
Drömmer om ett barn: Tog 125 i 4 dagar, 75 i 2 och ikväll blir det 3:e dagen med 50. De sa inget om risken för överstimulering, men vad jag ändå förstått så är den överhängande. Det gäller att gå försiktigt fram var vad de sa.
En fundering: när genomför de egenligen äggplocken, är det stängt över helgen? Hur räknas dagarna om jag låt säga gör äp på fredag, då är 2-dagars uteslutet va?