äralltupptaget skrev 2013-01-15 09:33:49 följande:
Min läkare berättade om "sprut-metoden" när jag hade ätit 3 kurer pergo utan resultat, enligt henne var det en "starkare" medicin att försöka med ( eller hur man nu ska uttrycka sig )
Men hon sa även, so, du skrev, att det krävs mycket undersökningar men det har jag inget emot, det fick jag göra under pergo-kurerna också ( vul flera gånger samt blodprov )
Jag har kommit upp i högkostnadsskyddet så jag behöver inte betala något för VUL :)
Men även om jag skulle få göra det så skulle det vara värt det :)
Jag ska till läkaren på fredag är så nervös vad hon ska säga, samtidigt som det ska bli skönt att komma ett steg närmare en bejbis :)
Jag menade att det både var dyrt för dig och för kliniken. Fast sprutor är såklart billigare än en IVF!
Skönt att få ha gjort så många kontroller under tiden med Pergo, jag fick endast göra blodprov för att fastställa trolig ägglossning. Hade hemskt gärna vela se hur det stod till med slemhinnan också via vul! Tror inte den var så tjock nämligen om jag utgår ifrån blödningarna, men kliniken motsade sig denna farhåga...
Hoppas du får köra igång snarast oavsett metod!
Äppelkaka skrev 2013-01-15 11:36:01 följande:
Välkommen

Vår som kom till vid vårt första FET i ostimulerad cykel (hade gjort ett färsförsök innan) och då satte vi in en blatocyst. Den gången så tinande de upp totalt 4 stycken blastocyster men det var bara en som var branog att sätta in.
I maj förra året satte vi in den enda lilla vi hade kvar i frysen och den klarade tack och lov upptiningen (sedan gick det ju inte men ändå).
Nu har vi två blastocyster i frysen och jag hoppas innerligt att någon av dem överlever den här gången.
Det verkar vara ett lotteri om de klarar upptiningen bra eller inte men gör de det så är det större chans med en blastocyst. De har kommit längre i utvecklingen och då är det lättare att se om det är embryon av god kvalitet eller inte.
Oj, 4 st! Alltså 75 % som inte överlevde upptiningen...Men för vissa funkar det ju på första. Håller tummarna för era 2 att något av dem klarar sig och ser perfekt ut! :)
Ws mamma skrev 2013-01-15 11:15:37 följande:
Hej ! Får jag hoppa in här ? Vi ska göra FET i ostimulerad cykel. Fick mens i söndags och ska på ul 23/1.
Vi har sen tidigare en son på 18 månader som kom till på vårt 3:e IVF/ICSI.
Vi har två blastocyster i frysen. Hur stor är chansen att dom klarar upptiningen ? Visst ska det-statistiskt sett- vara större chans att lyckas med blastocyster ?
Stort lycka till till er andra !
Välkommen!
Är det i Umeå du ska göra ditt FET?
Görs vulet alltid på cd 11 i Umeå? Läkaren jag pratade med var vikarie och osäker på om det skedde på dag 8,9, 10 eller 11 i Umeå.