IVF Umeå
Förresten, en nyfiken fråga till er alla: vad är det som avgör hur långt fram man får testdagen? Det är inte alltid standard 18 dagar va?
Förresten, en nyfiken fråga till er alla: vad är det som avgör hur långt fram man får testdagen? Det är inte alltid standard 18 dagar va?

Åh, kliniken skulle ringa idag eftersom jag tog nya prover imorse. Men dem har inte ringt :( Imorrn är det planerat insättning men vet alltså inte om mina värden är tillräckligt bra. Eventuellt ville de ta tester även imorrn bitti men det blir ju inget av nu, har inga remisser. Ville så gärna veta hur det stod till, varje timme jag inte vet säkert hur det blir tär så mycket! Anställningsintervju imorrn fm också som inte gör en mindre orolig. Tänk om man kunde sluta oroa sig någon gång och endast tänka positivt!!
Vul måste vara fantastiskt att få göra runt v 8 för att stilla oron, det är väl få som faktiskt har känt särskilt många symptom innan dess och därför har svårt att förstå vad testen visar :) Bra service att få gå gratis via kliniken. Skönt att bo i Umeå tycker jag, förstår att ni andra föredrar att göra det gratis på hemmaplan. Jag har dock inte klart för mig hur det fungerar.
Tack för den bra länken gällande kosthållning vid graviditet, mycket bra!
Tack även för lyckoönskningarna inför intervjun och ev insättning idag. Intervjun gick väldigt bra tycker jag, har dock lätt att vara självkritisk! Men det stod mellan ytterst få personer så det skulle vara så skönt att ha löst det med ett jobb innan jul och vicket tar slut, speciellt när man vet att stora kostnader kaan tillkomma framöver om det inte tar sig...håll tummarna! Ser också ut att bli insättning i em för blodproverna visade inga alarmerande värden och jag inbillar mig att jag mår snäppet bättre idag än tidigare (= mindre uppsvälld, mindre öm om magen, mindre hård i magen, mindre illamående och väger lite mindre). Säkert vet jag inte före jag är på kliniken och får prata med Dr S eller Jenny.
Kan inte testdagen variera då utifrån hur lång ens normala cykel brukar vara? Måste komma ihåg att fråga hur man går vidare efter nyår om det inte tagit sig, vill gärna slippa fundera 1-2 veckor på att dem är åter från julledigheten.
Nu är jag också ruvare vilket känns totalt ogreppbart men härligt! Blev lite stressigt för det embryo som var tänkt att sättas åter höll nästan på att "spricka" så fick åka dit en timme tidigare. Det positiva är att ett embryo i det skedet tydligen är det absolut bästa! Blir en hel del till frysen också :) Det negativa är att jag, precis som Barreliten, kommer att bli sämre om det tar sig. Det ärju typiskt att man inte ska få hoppas hela vägen fram utan kanske kan dra slutsatser ganska snart..Jag fick förresten ingen ny medicin som trombyl eller Fragmin. Hur många får sånt? Kan man börja äta det vid positivt test annars?
Frågade om testdag och det är alltid 21 dagar efter äggplock.
Väntrummet
* jenads (inväntar FET i Jan)
* VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
* vårt 2012
Sprayar
Sprutar
Väntar på ÄP/ET/FET
* LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
* 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)
Ruvar
* Sofiali77 TD 14/12
* Kvinna32 TD 17/12
* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
* drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
* EEJ (4:e och sista försöket) Td 19/12
* Freja150 (TD 19/12)
* Jennyz TD 18/12
* Nektar (1:a IVF) TD 28/12
* Norris TD 1/1
Gravida
* EbbaGrön (1:a IVF)
* A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
* Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
* Mammaidamaria (1:a IVF)
* Barreliten (1:a IVF)
Drömmer om ett barn: Så oerhört tråkigt! Är blödningen precis som den brukar?
Äppelkaka: Usch, vilken gårdag! Fantastiskt att du har sådana arbetskamrater att det känns okej att berätta en sådan sak! Njut av julen nu och hoppas du får starta så fort som möjligt igen efter nyår!
Varghona: Beklagar! Försök fokusera på de 4 möjligheterna i frysen så länge. Hur såg ditt embryo ut vid insättning, det var en blasto va?
Freja150: Stort grattis, håller tummarna allt vad som går att den lille stannar kvar! Har du kontaktat kliniken eller gör du det på testdagen?
En fråga till er som plussat: Hade ni några tidiga graviditetstecken innan ni plussat?
Jag själv tycker det är svårt att förstå vad som händer i kroppen när det gäller Lutinus och Pravidel som jag tycker ger illamående bitvis. Igår började även brösten ömma rejält. Då menar jag inte bröstvårtorna för dem har varit stora och ömma säkert i 14 dagar eller mer. Men känns konstigt att detta skulle ske 1 dag efter ET. Upplevde ni gravida något "stick" eller nidblödning av att embryot fäste?
Det är väl så; symtomen kan vara så olika från person till person och från graviditet till graviditet. Det är ju det som gör det så jobbigt för oss alla att inte kunna lita på det vi känner i kroppen! Ett "dåligt" symptom kan lika gärna vara graviditet och ett "bra" kan vara andra hormoner som spökar!
Jennyz: Håller tummarna för dig, väntar du med att testa till TD?
EEJ: Så sjukt spännande det är för dig! Innebär utebliven blödning att båda har fäst? Måste väl vara så! :) Antar också att om en blödning skulle komma så kanske fortfarande ett embryo klarar sig vidare, kan det vara så?
GRATTIS till er som plussat! Hoppas det håller i sig för er alla!
Att 3villbli4 började må dåligt i fredags tar jag som ett sämre tecken för mig. Tycker bara jag mår bättre och bättre. Känner lite molvärk runt livmodern bara. Ska nog testa imorgon eller på tisdag men väntar mig ett minus...suck
Nej, helt har Jag inte givit upp. men satte ju in dagarna efter dig bara och Jenny sa att jag skulle må dåligt om det tagit sig för jag hade varit mycket nära ös..men ger det några dagar till. Mådde du bra innan kräkningarna kom?