• Nektar

IVF Umeå

Nej, helt har Jag inte givit upp. men satte ju in dagarna efter dig bara och Jenny sa att jag skulle må dåligt om det tagit sig för jag hade varit mycket nära ös..men ger det några dagar till. Mådde du bra innan kräkningarna kom?

• Nektar
    3villbli4 skrev 2012-12-16 18:54:37 följande:
    Jag mådde jätte bra innan det. Trodde det var kört då Jenny sa till mig också att jag kunde börja må dåligt om det lyckades. Mina äggstockar var jätte svullna och jag hade skit ont efter äggplocket. Så när det slutade göra ont och övergick till bara mensvärk trodde jag inte det kunde tagit sig. Vaknade i torsdags och bara grät för att jag bara kände att det gått åt helvete, hade tydligen fel. Nu får man väl bara hålla andan till TD. Jag hoppas att det går vägen för er.
    Tack för dem orden, var väldigt lugnande att hoppet lever! Har precis så, mensvärk och är 3-4 dagar efter dig tror jag med insättning.
    Norris skrev 2012-12-17 08:55:29 följande:

Oj, vad många som plussar nu! Härligt! Stort grattis till alla!! Skrattande

Själv avvaktar jag lite, testade ju på tok för tidigt men om det blir ett plus på onsdag också så kanske jag faktiskt kan tro att det är sant =)

Helt otroligt att du kan hålla dig, jag skulle definitivt ha testat igen 2 dagar efteråt! Håller tummarna!!

Har en fundering som jag itne lyckats hitta svar på via andra sidor och forum som ni kanske har några teorier/erfarenheter kring. Livmodertappen har de två senaste dagarna börjat kännas alldeles svampig och ligger lågt. Öppen eller stängd vet jag inte riktigt...Blir den så här av progesteronet i Lutinus eller blir den normalt så innan mens eller kan det bli så i tidig graviditet? Har aldrig känt något liknande i varje fall.    

• Nektar

A79: Stort stort grattis! Tänk att han hörsammade bönerna om att födas i förtid! :)

Är det ingen som har tänkt på hur livmodertappen känns/förändras under ivf/vid tidig graviditet? Vore intressant att höra lite teorier i detta forum där alla är vana vid vaginalpiller som säkert kan påverka...  

• Nektar

Efter alla era plus kunde jag inte hålla mig längre. Hade ÄP den 7/12 och satte tillbaka en jättefin blasto den 12/12. Tycker mig ha mått illa de två senaste dagarna till och från. Men det kan väl ha varit andra orsaker också (pravidel kanske?). Hur som visade testet bara 1 streck. Är lite osäker på om testet kan ha tagit skada av att ligga ute i brevlådan i grov kyla, men då hade det väl inte visat något streck alls om det varit trasigt?
    Har även molvärk till och från runt blygdbenet. Var nästan övertygad om att det skulle bli ett plus, men icke...! Tror ni att det kan vara för tidigt? Svårt att säga förstås. Bara rikta in sig på att det blir FET i februari eller nått. Vi fick brev i veckan att det blev 7 st infrysta blastisar. Men det tunga är förstås att ingen verkade vara lika fin kvalla på som den vi satte in plus de lägre chanserna att lyckas vid FET. 
    Denna vecka har inte varit rolig, fick även nej från jobbet jag sökt och var mycket nära att få. MEN nu får jag ju mer tid på mig att skaffa en inkomst samt jobb innan jag blivit gravid...arbetslös för första gången med start efter nyår, då lär man ju inte fundera alls på denna resa med all den lediga tiden det innebär...    

• Nektar
    barreliten skrev 2012-12-20 09:00:32 följande:
    Jag tror att det kan vara för tidigt att testa! Ge inte upp hoppet än. 7 dagar är väldigt kort tid, man ska väll minst vänta 14 innan man kan se nått. 
    Jag håller tummarna för dig!  

Själv är jag så sjukt nervös, ska  på VUL idag och titta om det är nån lite där inne.
    Tack för peppen, men det känns som att det är för sent. Hur många dagar efter ÄP började du åter må dåligt?

Hur gick VUL:et? Hoppas på att allt såg ut som det ska och att ni kan avnjuta en underbar jul och nyårshelg!
    Äppelkaka skrev 2012-12-20 12:02:15 följande:
    Nektar: Det kan vara lite väl tidigt att testa än så ge inte upp hoppet! I början på nästa vecka bör du veta mer säkert om det kan visa något eller inte. Hoppas det löser sig med jobb för dig efter nyår så att du slipper den stressen också.

På klinikens inrådan så¨tog jag ett test till igår som så klart var negativt nu. Det som var bra var att hon sa att vi kan göra ett FET redan i nästa cykel! Jag trodde vi var tvungna att vänta ännu en cykel innan vi kunde köra igen men nu känns det bra att ha det att se fram emot i januari
    Tack tack, helt ska man väl inte ge upp. Men det känns tungt eftersom de sa att jag skulle börja må dåligt om det tagit sig och då blaston var så fin och "långt gången" att den borde ge utslag kanske 1 dag tidigare än normalt t.o.m.

OK, vad skönt! Blir det ostimulerat alltså? 
    Jag pratade med kliniken idag i samma ärende och för mig lär det bli tal om stimulerat fet eftersom jag inte kan räkna med att min cykel fungerar som den ska (pco-s). Frågan är bara hur snart jag får börja ta piller för att framkalla en blödning. Räknar med tiiidigast mitten av januari, annars i slutet. Så i februari blir det väl nytt försök för mig om testerna fortsätter att visa minus, vill säga. Känns ändå bra att det "bara" är 1 månad kvar till att påbörja stimulering - då är man ju igång igen! Någon som vet vad det är man tar i stimulerad fet för att man ska få sätta in ett embryo igen?   

• Nektar

Skönt för dig Jennyz att det verkar vara i sin ordning. Håller tummarna att det fortsätter så och även för er andra!

Själv har jag börjat småblöda lite igår. Tog ett morgontest idag och det var lika blankt det. Så nu tänker jag ta ett glas vin ikväll och njuta av gott sällskap. Måste samla krafterna. Hoppas på att kunna släppa behov av jobbsökande och frågor kring barn under julhelgen.

Vi är alla, oavsett var vi är i behandlingen, mycket värda en trevlig jul. Men framför allt ber vi om ett fantastiskt Gott Nytt År!      

• Nektar
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug   

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Nektar

Som ni fick en hint av innan jul så blev det negativt för oss med vår fin fina blasto på första försöket. Testade 2 ggr innan testdagen 28/12 och väldigt dåligt med extra streck. MEN vi tar nya tag. Fick ju ett gäng till frysen.
    Pratade med kliniken idag men blev inte så mycket klokare. Fick en teltid med läkaren i mitten av januari. Vet alltså fortfarande inte om det blir fet i stimulerad eller i naturlig cykel. Svårt att veta om jag har en naturlig cykel då jag inte på väldigt länge har inväntat den (tror den är runt 32 dagar, men har börjat med Provera tidigare än så för att starta blödningen). Oavsett antar jag att det blir FET någon gång i februari. Någon som vet förresten om dem kollar (med blodprov eller annat) om man haft ägglossning efter ET och möjligen kan ha lyckats bli gravid självmant innan de låter en sätta igång med stimulerat FET?

EEJ: Jag håller alla tummar och tår att det inte var något att bekymra sig över (lätt att säga) det du upplevde under julledigheten. Hoppas minst ett embryo lever kvar!

Tinzu: Jag kommer ihåg dig. Så mycket upp och ner! Hemskt att se att det bara var en hinnsäck kvar. Hur går ni då vidare, måste ni invänta att den kommer ut eller kan ni påbörja något nytt direkt? Alla styrkekramar till er! Nya reglerna gäller enbart så att alla får genomgå två gratis försök. De som har frysta embryon får ett ET och ett FET och de som inte får några frysta embryon får två ET. MEN det gäller tydligen endast dem som får en remiss skriven nu efter nyår...

Jennyz: Vad skönt att det syntes ett litet pyre där inne! Hoppas det växer på sig lite bara så ni kan andas lite lugnare. Gött med ett till besök inom snar framtid!

• Nektar
    Tinzu skrev 2013-01-03 19:48:33 följande:

vi fick en tid nästa vecka på Tisdag för ny koll och hjälp att få ut allt, alternativt vänta på att naturen har sin gång.. men vi ville inte vänta och han sa då att vi får komma in idag, vilket vi gjorde, ett nytt ultraljud gjordes och det var samma resultat, så jag fick ta en tablett som gör så att hormonproduktionen slutar, imon ska vi tillbaka för att få Cytotec, det har redan nu börjat blöda av den första tabletten, tänk om det vore så fantastiskt att jag inte behövde Cytotec
    Usch, beklagar verkligen! Har du haft tydliga graviditetssymptom dessa veckor? Hoppas det ger sig snabbt så att ni får köra igång snarast. Har ni kvar frysta embryon eller blir det isf ett nytt färskförsök? Hoppas det inte krävs att skramla pengar efter en sådan där upplevelse iaf utan att ni kan köra igen direkt!
  • Nektar

EEJ: Grattis! Hoppas ni kan andas ut nu och bara njuta! :)

Och ja, du har nog rätt, många inväntar att starta upp behandlingen igen efter jul. Däribland jag. Väntar fortfarande på vidare instruktioner. Vet inte riktigt vad jag har att vänta, eventuella käppar som kan ställa till det i hjulet eller om det bara kommer rulla på i högsta fart mot insättning i februari...längtar så efter läkarsamtalet till veckan!

LongingForAChild: Varför var du tvungen att invänta mensen om den tar så lång tid? Kan det inte fungera att ta Provera för att den ska sätta igång tidigare? Vad är det Fermanest är nu igen?

Lycka till alla som har eller snart kommer att dra igång - nu rackarns ska det väl gå vägen för oss!           

Svar på tråden IVF Umeå