IVF Umeå
Nej, helt har Jag inte givit upp. men satte ju in dagarna efter dig bara och Jenny sa att jag skulle må dåligt om det tagit sig för jag hade varit mycket nära ös..men ger det några dagar till. Mådde du bra innan kräkningarna kom?
Nej, helt har Jag inte givit upp. men satte ju in dagarna efter dig bara och Jenny sa att jag skulle må dåligt om det tagit sig för jag hade varit mycket nära ös..men ger det några dagar till. Mådde du bra innan kräkningarna kom?
Oj, vad många som plussar nu! Härligt! Stort grattis till alla!! 
Själv avvaktar jag lite, testade ju på tok för tidigt men om det blir ett plus på onsdag också så kanske jag faktiskt kan tro att det är sant =)
A79: Stort stort grattis! Tänk att han hörsammade bönerna om att födas i förtid! :)
Är det ingen som har tänkt på hur livmodertappen känns/förändras under ivf/vid tidig graviditet? Vore intressant att höra lite teorier i detta forum där alla är vana vid vaginalpiller som säkert kan påverka...
Efter alla era plus kunde jag inte hålla mig längre. Hade ÄP den 7/12 och satte tillbaka en jättefin blasto den 12/12. Tycker mig ha mått illa de två senaste dagarna till och från. Men det kan väl ha varit andra orsaker också (pravidel kanske?). Hur som visade testet bara 1 streck. Är lite osäker på om testet kan ha tagit skada av att ligga ute i brevlådan i grov kyla, men då hade det väl inte visat något streck alls om det varit trasigt?
Har även molvärk till och från runt blygdbenet. Var nästan övertygad om att det skulle bli ett plus, men icke...! Tror ni att det kan vara för tidigt? Svårt att säga förstås. Bara rikta in sig på att det blir FET i februari eller nått. Vi fick brev i veckan att det blev 7 st infrysta blastisar. Men det tunga är förstås att ingen verkade vara lika fin kvalla på som den vi satte in plus de lägre chanserna att lyckas vid FET.
Denna vecka har inte varit rolig, fick även nej från jobbet jag sökt och var mycket nära att få. MEN nu får jag ju mer tid på mig att skaffa en inkomst samt jobb innan jag blivit gravid...arbetslös för första gången med start efter nyår, då lär man ju inte fundera alls på denna resa med all den lediga tiden det innebär...
Skönt för dig Jennyz att det verkar vara i sin ordning. Håller tummarna att det fortsätter så och även för er andra!
Själv har jag börjat småblöda lite igår. Tog ett morgontest idag och det var lika blankt det. Så nu tänker jag ta ett glas vin ikväll och njuta av gott sällskap. Måste samla krafterna. Hoppas på att kunna släppa behov av jobbsökande och frågor kring barn under julhelgen.
Vi är alla, oavsett var vi är i behandlingen, mycket värda en trevlig jul. Men framför allt ber vi om ett fantastiskt Gott Nytt År!
Väntrummet
Sprutar
Väntar på ÄP/ET/FET
Ruvar
Gravida
Födda Som ni fick en hint av innan jul så blev det negativt för oss med vår fin fina blasto på första försöket. Testade 2 ggr innan testdagen 28/12 och väldigt dåligt med extra streck. MEN vi tar nya tag. Fick ju ett gäng till frysen.
Pratade med kliniken idag men blev inte så mycket klokare. Fick en teltid med läkaren i mitten av januari. Vet alltså fortfarande inte om det blir fet i stimulerad eller i naturlig cykel. Svårt att veta om jag har en naturlig cykel då jag inte på väldigt länge har inväntat den (tror den är runt 32 dagar, men har börjat med Provera tidigare än så för att starta blödningen). Oavsett antar jag att det blir FET någon gång i februari. Någon som vet förresten om dem kollar (med blodprov eller annat) om man haft ägglossning efter ET och möjligen kan ha lyckats bli gravid självmant innan de låter en sätta igång med stimulerat FET?
EEJ: Jag håller alla tummar och tår att det inte var något att bekymra sig över (lätt att säga) det du upplevde under julledigheten. Hoppas minst ett embryo lever kvar!
Tinzu: Jag kommer ihåg dig. Så mycket upp och ner! Hemskt att se att det bara var en hinnsäck kvar. Hur går ni då vidare, måste ni invänta att den kommer ut eller kan ni påbörja något nytt direkt? Alla styrkekramar till er! Nya reglerna gäller enbart så att alla får genomgå två gratis försök. De som har frysta embryon får ett ET och ett FET och de som inte får några frysta embryon får två ET. MEN det gäller tydligen endast dem som får en remiss skriven nu efter nyår...
Jennyz: Vad skönt att det syntes ett litet pyre där inne! Hoppas det växer på sig lite bara så ni kan andas lite lugnare. Gött med ett till besök inom snar framtid!
EEJ: Grattis! Hoppas ni kan andas ut nu och bara njuta! :)
Och ja, du har nog rätt, många inväntar att starta upp behandlingen igen efter jul. Däribland jag. Väntar fortfarande på vidare instruktioner. Vet inte riktigt vad jag har att vänta, eventuella käppar som kan ställa till det i hjulet eller om det bara kommer rulla på i högsta fart mot insättning i februari...längtar så efter läkarsamtalet till veckan!
LongingForAChild: Varför var du tvungen att invänta mensen om den tar så lång tid? Kan det inte fungera att ta Provera för att den ska sätta igång tidigare? Vad är det Fermanest är nu igen?
Lycka till alla som har eller snart kommer att dra igång - nu rackarns ska det väl gå vägen för oss!