germany skrev 2012-05-19 19:28:40 följande:
Men visst låg ditt FSH på 13? Jag vill inte göra dig orolig och tycker inte du ska vara det heller, men för att ett FSH ska räknas som "bra" så ska det inte ligga över 10, allt över det är inte fullt så bra.
Det är en djungel med alla dessa prover. Tyvärr är det inte alltid så lätt att begära att få ta om dessa, i allafall så har jag stött på motstånd, även på kliniiken i Falun.....Men jag har bett min läkare att få en remiss för att ta om provet och jag hoppas han hörsammar mig.
Och du, klart att guldägget kan finnas för oss alla, oavsett om värdena är bättre eller sämre.
En hel del tur ska man ha och visst är det våran tur nu!!

När vi gjorde utredningen för två år sedan så låg mitt FSH på 13, då sa de att vi inte får göra IVF pga det.
Läkaren sa bara "hör av er när ni försökt i tre år" Vi gjorde det nu i februari och de skickade då en remiss för att kolla mina värden igen. Fick tillbaka ett mail att mina värden nu såg bra ut, och då skickade de även remiss för IVF:)
Men fick aldrig veta vad de låg på.
Men hur som helst verkar det inte spela roll om värdet gått ner, eftersom äggstockarna ändå verkar tröga.
Det som irriterar mig mest är att alla läkare inklusive hon på infomötet envisas med att kalla oss oförklarligt barnlösa, för de säger att högt FSH inte är en diagnos. Att det inte är det som gör att vi inte kan få barn. Tycker det är konstigt