• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

germany: ok, känns ju nästan bättre om man skulle få gå på två vul. För om det visar dåligt för mig imorgon så är det ju försent att göra nåt:(
    Usch är så nervös:(

• germany
    Mustikka skrev 2012-05-17 18:22:53 följande:
    germany: ok, känns ju nästan bättre om man skulle få gå på två vul. För om det visar dåligt för mig imorgon så är det ju försent att göra nåt:(
    Usch är så nervös:(
    Ja, onödigt att spruta kroppen full av hormon om det ändå måste avbrytas (jag menar inte att du kanske måste avbryta, men generellt). Men tar du inte östadiolvärdet heller?
    Men du ska se att du har äggblåsor. Jag har lågt AMH och har mot alla odds ändå hyfsat antal äggblåsor.
    Usch ja, visst är det ett helvete att gå igenom alla dessa trappsteg innan man är framme. Men vi är ju så illa tvungna.
  • Emilotta

Drömmer om ett barn: tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ÄL frågan, men det kan säkert hängt var sen mf. hoppas mensen kommer som den ska och att du får försöka snart igen! ska du stimulera något då eller blir det bara i vanliga cykeln? 

imorgon ska jag åka på spahelg och träffa barndomskompisar=) ska bli så skönt, men lite trixit att behöva ta sprutorna hemifrån. Hoppas ni alla får en skön helg! 

• vårt 2012

Hej!

Jag gjorde 2 vul pga av att jag har pco och är svår att stimulera, väldigt lätt att överstimulera  och pga det så gjorde jag två vul för att de ville ha extra koll på blåsorna och äggstockarna..

Ja här är det 1 ½ vecka kvar till vulet för att se om det finns något <3 som pickar på...

Trevlig helg allesammans! 

• turtle01

Hur noga ska man vara med att se till att den där droppen dyker upp på nålen?  Igår dök det upp droppar när jag laddade nålen första gången, men ikväll fick jag ingen droppe.... 

• turtle01
    Mustikka skrev 2012-05-17 23:17:25 följande:
    Turtle: droppen behöver bara komma när man sätter in en helt ny ampull.
    Så bra, tack då vet jag det!! Glad  Du kan sprutorna bra nu gissar jag? Känner du av några symptom annars? 
  • Mustikka

Nu har jag varit på vul.
    6 äggblåsor, men de var för små, så måste fortsätta spruta och kanske höja dosen igen. De skulle ringa på em.
    Vul igen på måndag och ÄP tidigast på onsdag.
    Är lättad att det fanns några överhuvudtaget. Man får ju se första försöket som en testrunda:) Nästa gång vet de mer exakt hur mycket man behöver av all medicin

Är det någon som vet om det kan bli fler ägg nu eller om de bara blir större?
    Tänkte inte på att fråga när jag var där.

Turtle: har inte känt så mycket, lite ont i ryggslutet senaste dagarna, efter att jag fick höja dosen. Hur går det gör dig?

Germany: kollade östradiol i måndags, då såg de att jag behövde höja dosen. Fick lämna blod för östradiol idag med. De ringer i em om jag behöver höja igen.

De skrev ut mer puregon också och det fanns på Apoteket!:)
    Hon sa att det inte ska vara några problem att hämta ut det samma dag. Som tur var!:)

• turtle01

Mustikka: Inga symptom än så länge, förutom lite diffus trötthet till och från... Fick du betala något vid vul-besöket? Och följde din sambo/make med då? Min sambo har inte så lätt att få ledigt, tror vi får fokusera på den ledighet han måste ta i samband med äp. Hoppas de kommer växa till sig rejält nu i dagarna, ska hålla tummarna! Glad

• Mustikka

Turtle: jo fick betala 300. Gick ensam, vi sparar också mannens ledighet till ÄP och ET:) det gick så fort också så skulle bara kännas onödigt att han skulle va med:)
    Tack för tummarna!:)

Svar på tråden IVF Umeå