• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

Fasen nu missade jag ett samtal från dem, kunde inte svara. Hoppas dom ringer igen idag, blir nojjig av att vänta på besked.

• Emilotta

JAAAAA!!!! äntligen är jag nedreglerad!!!! är så glad så jag nästan får tårar i ögonen=)

Imorgon blir det att börja med sprutorna på 150 enheter. dock åker min sambo bort så jag måste ta den själv, gissar nästan att jag måste ta dit min bästa vän som stöd=)

Kram på er alla!

• turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-15 16:27:45 följande:
    JAAAAA!!!! äntligen är jag nedreglerad!!!! är så glad så jag nästan får tårar i ögonen=)

Imorgon blir det att börja med sprutorna på 150 enheter. dock åker min sambo bort så jag måste ta den själv, gissar nästan att jag måste ta dit min bästa vän som stöd=)

Kram på er alla!
    Grattis! Så bra att det lossnat nu! Jag är också nedreglerad och ska börja med sprutorna imorrn med!! Kul, då kan vi verkligen följas åt! Skrattande  De ringde strax efter fyra, mitt i värsta rusningstrafik när jag var på väg hem från jobbet. Fick svänga av vägen och hoppas att mobilladdaren skulle fortsätta ladda mobilen, annars hade jag också bommat deras samtal. Jag måste ta tjuren vid hornen och öva imorrn och på torsdag medan jag har sambon hemma, sen på fredag måste jag fixa det helt själv på jobbet. (ska jobba natt då) Det fixar vi nog ska du se!! Skrattande

Mustikka; jag har också fått lite restblödningar under helgen... frågade om det nu när de ringde o sa att jag skulle börja med sprutorna imorrn. Hon sa att det inte var något att oroa sig om....  
  • turtle01
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-14 19:24:50 följande:
    turtle01: Vad skönt att din mens och huvudvärk nu är borta! Behövde du fara till apoteket och hämta smärtstillande? Tänk inte att du ska behöva göra ett till försök, det ska bli plus för dig på detta försök! Solig
    Du har så rätt, men det är lätt att man liksom garderar sig för att inte bli så besviken, vi borde ju egentligen ha alla chanser eftersom jag varken har några äggstocksproblem, ingen endo och sambon har spermier av god kvalitet. Men man vet ju ändå inte hur det kommer sluta....  Jag gick aldrig till apoteket utan klarade mig med någon panodil och vila. 
  • turtle01
    Mustikka skrev 2012-05-14 21:15:30 följande:
    Drömmer om ett barn: Som jag misstänkte så fick jag höjs dosen från 225 till 300, det gör mig lite orolig. Är rädd att det inte finns några ägg. Mitt problem är att jag har få ägg, eller folliklar. Det är därför jag får så hög dos.
    På fredag har jag tid för vul, är nervös:/
    Jag lovar att hålla tummarna! -om du håller dom för mig när jag ska fixa sprutorna själv helst redan imorrnkväll!
  • Mustikka
    annalotta: Tack för tummarna!Glad Har haft känningar i höger äggstock idag, så nån aktivitet är det där iallafallGlad

Sofiali77: Jag kommer mest troligt ha ÄP början på nästa vecka, om allt går som det ska vill säga. Har vul på fredag. När har du vul? Tråkigt med missfallRynkar på näsan Hoppas det går bättre denna gång!

Emilotta: GRATTIS!!!Glad {#emotions_dlg.flower} Äntligen får du också komma igång med sprutorna! Hur känns det?

turtle01: Haha ja det är ju typiskt att de ringer så konstiga tider, jag satt också i bilen när de ringde så var tvungen att be dem ringa min man istället. Jätteskönt att höra att det inte gör nåt om man blöder lite. Och Grattis till sprutstarten! Och tack för tummarna!!{#emotions_dlg.flower} Håller mina stenhårt för dig! Du fixar det galant ska du se!Glad
  • Emilotta

turtle: ja då får vi verkligen följas, vad kul! ja det är inte alltid lätt att svara=)
    Mustikka tack för grattis=) det känns verkligen helt underbart!! är så glad att det nu är dags för nästa stegSkrattande

har en fråga till er som sprutat, nu har jag ju dom i kylen men när ni börjat använda dem kan man ha den i rumstemperatur då? Jag ska nämligen åka till sthlm över helgen och då kan det ju vara svårt att ha dem i kylen då. 

• Mustikka

Emilotta: man kan ha dem i rumstemperatur så länge det inte är över 25 grader. Jag har de oöppnade i kyl sen när jag satt in dem i pennan så har jag dem i rumstemp:)

• Sofiali77

Mustikka: Jag har också vul på fredag, men i Göteborg eftersom jag är på resa mitt i allt, men det ska bli spännande och se hur de ser ut på Fertilitetscentrum där.

Emilotta och turtle: Jag tyckte också att det var jobbigt med sprutorna i början, men man vänjer sig. Det är bara att räkna till tre och köra ;) Tänk på vad belöningen kan bli!!!

• Emilotta

jag har nu kollat på youtube klipp om ur man görSkrattande japp är bara att köra, belöningen är värt allt!

Svar på tråden IVF Umeå